***
V noci se Miley několikrát probudila. Měla nezvyklý strach. Před očima se jí míhaly poslední momenty z dostihu před tím, než ji Candy vyhodila ze sedla. Jak kdysi řekl Frank, stačil jeden špatný krok a vše se obrátilo vzhůru nohama. Toto byl první parkurový závod od té doby. Dlouho trvalo, než se dostala z vozíčku a sedla si zpět do sedla. Přitom tak málo stačí, aby se na vozík vrátila..
S neklidným pocitem vstala z postele, otevřela dveře a vyšla na chodbu. V pyžamu sešla schody a rukou nahmatala vypínač. V kuchyni se rozsvítilo světlo. Miley přešla k lednici a vytáhla z ní krabici s mlékem. Přešla ke kuchyňské lince. Ze skříňky vyndala malou misku, do níž nasypala čokoládové kuličky. Zalila je mlékem a šla si sednout ke stolu. V tichu, možná až strašidelném tichu, tam mlčky seděla a jedla.
Uběhlo již několik minut a nahoře v domě se rozsvítilo světlo. Po chvíli sešla po schodech Jennifer.
,,Miley? Co tu děláš?" zeptala se rozespale.
,,Nemohla jsem usnout."
,,Zítra potřebuješ energii, pojď si lehnout," řekla vysoká žena a ospale si zívla.
Miley vstala, odnesla prázdnou misku na linku a uklidnila mléko zpátky do ledničky. Zhasla světlo a obě šli opět spát. Tentokrát dívka usnula klidně.
***
Miley se na sebe zadívala do zrcadla. Své hnědé vlasy měla sčesané v upraveném drdolu. Její vysoká postava byla oděna v černém jezdeckém saku a bílých rajtkách. V levé ruce držela svou helmu. Sama na sebe se usmála, otočila se a pohlédla na hodiny. Zrovna bylo 6:10, což bylo tak akorát. Parkur začínal o půl deváté a Miley měla být mezi posledními. Naposledy se prohlédla v zrcadle a odešla z pokoje. V kuchyni si vzala jablko a odešla ven. Před závody nikdy moc nejedla. Na dvoře už stál přepravník. V něm už stála Candy v celé své kráse. Dívka vešla do vozu a pohladila svou klisnu po hlavě. Bělka nevypadala nijak nervózně. Stála klidně na svém místě a svýma velkýma očima pozorovala svou jezdkyni. Miley vyšla z přepravníku a porozhlédla se kolem.
,,Spokojena? Můžeme vyrazit?" zeptal se právě přicházející Frank s úsměvem na tváři. Miley se na svého otce usmála a rozhodně kývla. Muž zavřel zadní vrátka vozu, oba nastoupili a pomalu vyjeli z ranče.
***
Než dorazili na místo, uplynulo dvacet minut. Na ranči již bylo spousta lidí, aut a koní. Frank zaparkoval, oba vystoupily z auta a Miley z vozu vyvedla svou klisnu. Ještě před tím jí dala mrkev. Jenny se svou sestrou již byly na místě. Candy radostně zaržála a s klidem vyšla z přepravníku. Svýma pátravýma očima si vše kolem prohlédla. Byla klidná a v hnědých očích jí pohrávaly malé jiskřičky radosti.
Miley její srst ještě naposledy pečlivě vykartáčovala a šla se ohlásit mladému muži, který pobíhal okolo.
,,Miley Gearová," řekla.
Tmavovlasý mladík, kterému určitě nemohlo být víc než sedmnáct, zapátral v deskách.
,,Ano, máte číslo 36. Půjdete hned za Betty Deylovou. Jste úplně poslední," odpověděl.
,,Dobře, děkuju,"
Candy po celou dobu stála vedle ní. Znenadání začala hrabat levým zadním kopytem do země a ošila se.
ČTEŠ
Velký sen
PertualanganNa dlouho očekávaný závod se talentovaná jezdkyně Miley Gear (14) s rodiči (Jennifer a Frank) připravuje celý život. Ta chvíle velkého dostihu je konečně tady. Problémem je však Lily Sommer (14), která po ceně touží snad ještě víc. Miley je hlavní f...