002

43 8 8
                                    

[Mirah's pov]

*on call*

" yow mirah "

" yoww *suara mengantuk* "

" kau dah siap ke belum ni? Ingat flight pukul 11:30 "

Aku menjeling ke arah jam pada dinding , pukul 9:50

Dafuq.

" eh.. Erm.. A-aku nak siap dah nii.. Hehehe " aku Cuba mencari alasan.

Mampos aku kalau intan tahu aku baru bangun tido.

" k cun. Pukul 10:30 aku sampai sana ambik kau "

Ni lagi la bodo

" ambik aku awal2 buat pe dooo . Eh jap wehh nanti aku call balik "

Aku pun cepat2 matikan call. Fuh, nasib baik.

Aku terus mengambil spek mata bulat aku tu Dan terus memecut ke bilik air

Tido lambat lagi, padan muka dah terbabas

💚💚

Dalam pukul 10:24 camtu, aku dah siap pakai baju, beg and lain2 . Aku Ada kuasa the flash, kau pe tau.

Let me hold your hand ~
i pureun bada wie nal bwajwo baby
jigeum nal anajwo lady you drive me crazy
siwonhan baramgwa duriseo ~

bunyi ringtone telefon aku bergema, Dan, intan Yang call .

Bersiap sedia la dengar bebelan makcik intan ni gais.
Aku mengangkat call intan.

" hello mirah. Kata nak call balik, aku tunggu dekat sejam ni kau tak call2 pun. Nak jugak kena aku call. Ak- "

" salam mana salam? "

Kan, aku dah bagi soalan deep ni.

" sejak bila kau suka bagi ayat deep ni do ? Ha weh. Aku dah nak sampai ni. Kau get ready tau. "

" ha okay "

💚💚

Setelah beberapa jam berada dalam perut kapal, aku Dan intan pun selamat mendarat di Seoul Korea~eh kapal terbang yang selamat mendarat, kitorg membuta je kerja.

Lagi2 aku.

" huwarghh~ petak bontot aku duduk dalam kapal terbang ni lama2 "

" kannn . Ha weh , mana rumah yang kau kata dah booking tu? " aku bertanya dekat intan (ayat keling bodo 🌚)

Intan memberi reaction terkejut dia. Dah kenapa dia ni tetiba buat muka camtu?

" weh, emm heheh sorry tau " intan tersengih-sengih macam kerang busuk.

Sah minah ni dah Gila

" apa? Sorry apa? "

" a-aku lupa la nak book mana2 rumah kat sini . He he sorry tauu "

Aku tak tahu nak react apa skrg. Muka aku dah terkejut, cuak, upset, nak nangis pun Ada.

Hancur~hancur aku~~

" dah tu skrg camna wehh " aku mula panik. Ha Sudah, kalau intan tak book lagi, kitorg nak tido mana nanti?

Depan bangunan jyp?

" em, kita cari la mana2 home stay ke, hotel ke, or mana2 rumah sewa. So how? "

" jomlah, aku pun dah penat ni "

" sorry wehh, aku betul2 lupa "

" mianhae mianhae hajima ~ HAHA takde ah weh benda dah jadi "

" nyanyi pulak dia 😹 dah jom "

Aku Dan intan pun memulakan operasi mencari tempat berteduh. Lol. Habis merata tempat kitorg cari, tapi tak jumpa2.dah la kitorg ni baru sampai di Korea ni.

Dugaan.

" tann camna ni tan "

" aku tak tahuu. Dah merata tempat kita cari . Ni semua salah aku. Kalau aku ingat nak book rumah awal2 mesti tak jadi camni "
Aku nampak expression intan macam nak nangis dah. Alahai

" alah lek ah wehh . Benda dah jadi kann "

Masa kitorg tengah cari2 tempat tinggal cam orang Gila , intan terlanggar dengan seseorang

Perempuan

" OPOCOT KAU MELETUP EH NENEK KAU MINAT NAMJOON "

wau, perempuan ni melatah. Aju naiss.

" eh.. Em em mianhaeyo " intan bow beberapa Kali dekat perempuan tu. "

" ha it's okay . Eh? Korg ni siapa? Tak pernah pun nampak kat sini? Asal korg still ada kat sini , kan dah nak tgh malam ni "

" kitorg baru je sampai tadi kat sini. Sebenarnya kitorg takde tempat tinggal lagi . Dah merata dah cari rumah2 , hotel or homestay tapi tak jumpa . Em unnie boleh to long kitorg tak ? Semalaman je." terang intan dengan panjang lebar sekali .

Aku ? Duk diam2 je. Biasa ah , aku dengan orang baru mmg gini . Huehue

" dey , jangan panggil aku unnie 😹 panggil rara je "
" so , korg takde tempat tinggal la ni? "

Aku Dan intan mengangguk-angguk

" ha meh tinggal kat rumah aku. Aku pun sebenarnya baru je beberapa hari sampai kat sini dengan kawan2 aku. Almaklumlah, nak sambung belajar kat sini. Lagipun rumah parents aku punya tu besor. Jadi masih banyak lagi bilik kosong. "

" srs ah rara? "

" Ada nampak muka aku ni macam main2 ke? " Tanya rara sambil membuat muka
' -_______-' dia tu.

Aku dan intan menggeleng-gelengkan kepala

" ha dah tuu. Jom la, u are welcomed okay. Im sure that kawan2 aku Yang lain pun dapat accept korang "
" ha jom. Dah tgh Malam dah ni "

" thanks rara "

💚💚

Lima belas minit berjalan, akhirnya kitorg sampai di satu rumah Yang besar. Really, really big . Cam seratus orang Yang duduk do. Okay kitorg pun masuk ke dalam rumah besar ni.

" intan, mirah. Korang duduk dekat bilik tu. Bilik ketiga tu tau. Dah pergi tido. Esok jelah aku kenalkan korang dekat tiga kawan baru korang tu tau. Getnait. "

Rara masuk ke bilik dia, aku Dan intan pula masuk ke bilik Yang rara tunjuk tu.aku meletakkan kesemua beg aku Dan terus menghempaskan badan aku ke atas katil empuk yang bersaiz queen tu

" omo~ nikmatnyaa duniaa~ "
Aku berguling-guling di atas katil tu, intan Yang melihat aku hanya menggeleng-gelengkan kepalanya.

" wei, pergi mandilah "

" taknak, aku nak mandi esok. Malas nak mandi masa ni. Huehue "

" ikut kau la kambing " intan mengambil peralatan mandi dia Dan menuju ke bilik air .

Kambing? 

Memang patut pun digelar camtu. Hahahahahahaha

" goodnight tan. Aku tido dulu "

Okay aku tahu ini semua mengarut hahahahhahahahah bai

together || igot7girlsWhere stories live. Discover now