005

47 5 40
                                    

[Narrative's pov]

Harini adalah hari pertama bagi rara, hana, intan, ummi, aing, liyah, and mirah bersekolah di Seoul, Korea. Nak kata nervous tu adalah sikit. Yelah kan. Tempat baru. Orang baru. Cikgu baru. And stock cuci mata pun baru. Hew. So Ketujuh-tujuh orang ni bersiap-siap untuk ke sekolah. Lepas semua dah bersiap, diorg pergi ke kereta rara lalu memecut macam kereta f1 ke sekolah. Setibanya diorg di sana, ramai orang yang sedang memerhatikan mereka.

" weh kita ni pakai baju pelik2 ke or kita nampak cam alien bagi diorg or diorg ni alien2 yang baru first time nampak manusia? Pandang semacam je. Creepy pun Ada " kata aing.

" tulahh pasal. Meremang bulu Roma aku ni ha " balas ummi

" dah la. Takyah pikir pasal diorg ni. Jom kita gi office " gesa rara.

Mereka pun berjalan ke pejabat 'one hearteu Seoul high school' tu (👈 jangan Google atau persoalkan pasal nama sekolah ni sebab nama dia aku main hentam je)

Pada masa yang sama masa I got7girls sampai di sekolah ni...

" weh mark. Pesal kau tak join kitorg semalam main games kat cc ? Kalau tak leh ah kau join aku main game video over watch. Gempak sia main semalam tak puas kitorg main lagi2 aku fuhh " -youngjae-

" aku buat hw pastu tido awal ah semalam. Kau pe tau " -mark-

" eh dah ah mark acah je lebih ikan tuna ni " -youngjae-

" kepala bana kau acah " mark mengetuk kepala youngjae. Youngjae mengaduh kesakitan. Kemudian, muka dia bertukar menjadi muka terkejut.

" kau dah kenapa? " Tanya mark, pelik dengan ekspresi muka youngjae yang tiba2 berubah . Youngjae menjuihkan bibir menandakan mark kena tengok apa yang dia tengok tu. Tanpa berlengah, mark pun berpaling. Sama macam reaksi youngjae, dia pun terkejut Dan terpana dengan aa yang dia lihat nya.

Mana taknya, dia nampak 7 student baru yang cun melecun weh!

Tapi kemudiannya, mark macam ternampak salah seorang dari kumpulan tu macam seseorang yang dia kenal.

' macam aing. Aing ke tu? ' hati nya tertanya-tanya. Muka dah serupa. Tapi takut bukan aing. Takut pelanduk dua serupa je.

" weh mark. Jom Roger kat diorg pasal new students ni! Mesti diorg suka "

Mark Dan youngjae pun berlalu pergi.

" bukan aing kot... "

" ha apa? Aing? Kau kenal budak2 tu ke? "

' tf. Kuat sangat ke aku cakap sampai budak ni dengar? ' bisik hati mark.

" mende kau merepek ni syial. Aku tengah nyanyi lagu oh my girl la, A-ing tu. geunyang pong dang ppajigo sipeo,
a-ing. Ha "

" hakelah nak cover dia ni. Dah jom ah bagitau diorg confirm diorg suka "

Mark dan youngjae pun berjalan ke arah kelas mereka. Oh lupa nak bagitau, 'diorg' yang youngjae maksudkan tu ialah kawan mark and youngjae yang lain, jaebum jinyoung Jackson yugyeom and bambam. Diorg tujuh orang ni kalau bab2 perempuan memang laju. Lagi2 si bambam and Jackson. Bambam ni playboy. Playboy yang terbesar Dan berpengaruh dalam sekolah ni. Jackson pulak jenis yang sassy and suka ngorat girl students. Tapi takde la seteruk bambam ni. Bambam ni awek keliling pinggang. Perempuan2 tu semua pun satu. Dah tahu dah bambam ni playboy terbesar nak gak couple ngan bambam. Alahai bodo tak bertempat.

" weh korg, cita panas lagikan hangit rentung! Ada 7 student perempuan baru masuk dalam sekolah kita. Semua cun2 weh! "
Bersungguh je youngjae cerita, cam paparazzi je aku tengok.

" srs? Diorg kelas apa ? Diorg sebaya kita ke apa? Omg kalau gitu aku nak try ah sorg. " kata Jackson dalam excited.

Kan aku dah kata.

" harap2 diorg semua tu sekelas ngan kita." Kata si jinyoung.

Tak lama tu, muncul la homeroom teacher diorg, miss Andrea bersama 4 orang student perempuan yang sangat asing bagi kelas 5DH, tapi bukan bagi mark and youngjae, mereka berdua tersenyum lebar.

Fun fact; bambam pernah Cuba tackle miss Andrea ni sebab kena challenge ngan member2 dia. Yelah kan, homeroom teacher diorg tu muda. Hot lagi. Tapi fail la. Bambam siap kena ugut ngan miss Andrea lagi kalau Cuba buat kerja yang tidak bertauliah camni miss Andrea akan failkan semua subject and takleh graduate high school ni. Pergh, kecil2 cili padi betul. Rip bambam.

" weh youngjae, kau kata tujuh, ni pehal empat je? Sembang ah mamat ni aduh " bambam menyatakan ketidak puasan hatinya dengan berbisik kepada youngjae yang berada hanya di depan dia.

Orang bagi betis nak paha. Orang bagi Dada nak kepak. Orang bagi kaki ayam nak bagi buntut ayam. Orang bagi garlic chicken nak honey chicken. Aduh (eh maaf termention ayam pulak kat sini takpe korg baru sahur je kan muehehe)

" mana la aku tahu . Tadi Ada tujuh. Kalau tak caya Tanya mark. Kan mark? "

Mark mengangguk. " haah, tadi Ada tujuh. Maybe tiga lagi tu junior kita kot " kata mark kepada member2 nya.

" class. Harini kita Ada 4 student perempuan yang baru berpindah ke sini. Okay guys u may introduce yourself to your new classmates. "

" annyeonghaseyo yeoreobun. Jeoneun rara ibnida " rara yang merupakan member paling tua dalam I got7girls memperkenalkan diri dulu.

" jeoneun intan ibnida "

" jeoneun hana ibnida "

" jeoneun ummi ibnida "

" Okay rara, intan, hana and ummi boleh duduk kat tempat2 yang kosong tu ya. Class sekarang kita boleh sambung pelajaran kita ya. " miss Andrea memberi arahan dekat semua pelajar 5DH.

" weh weh. Hana tu comel wehhh. Kepala dia kecik omg. Jangan ambik k dia aku punya " bisik Jackson kepada member2 nya.

" rara tu aku punya siapa ambik aku tibai " yugyeom dah memberi amaran keras.

" yang rambut panjang warna dark brown yang nama ummi tu aku punya alahai cute odo diaaa " begitu juga youngjae

" intan tu aku nak tackle dia korg jangan ambik eh kalau tak aku tendang bontot sekor2 biar takleh berak . " Dan jugak jinyoung.

Tbc ~ nah. Hadiah 7 monthsarry dari aku. Chapter 6 , very2 soon. Idea dah Ada cuma nak type tu malas muehehhe

prkjnyng_
MimiGOT7
bearhao
hnaaa_
yu_gyeomra
lyhmra

together || igot7girlsWhere stories live. Discover now