Intan Dan bambam pun pergi ke bilik 7 tu. Got7 Dan igot7girls yg sedar akan kehadiran dua kawan bail mereka tu terus menumpukan sepenuh perhatian kepada bambam.
" intan, bambam. mirah camna? Dia okay ke? " -hana-
" mirah.. Keadaan dia stabil tapi.. Tak sedar kan diri. " bambam menjawab pertanyaan hana tu.
" apa!? "
" wehh asal jadi camtu!? Kenapa tetiba.... Guys. Tlg explain secara detail lagi. Takkan doktor cakap tu je? " -ummi-
Intan pula menjawab pertanyaan ummi tu, " doktor cakap ada cecair bahaya dalam badan mirah. Dia kata kalau kita lambat sikit mmg tak dapat dah selamatkan mirah. Mujur la sempat nak keluarkan cecair tu. Tapi mirah still tak sedarkan diri "
" cecair mana pulak nii ? " -jackson-
" kitorg sendiri tak tahu, tapi aku rasa org sabotaj mirah, and aku rasa ada org sabotaj liyah, ummi gak " -intan-
Mereka semua terdiam , tengah berfikir kalau2 betul la ada orang sabotaj ummi mirah and liyah, siapa orang tu?
Setahu igot7girls, diorg tak pernah bermusuh dengan sesiapa. Diorg tak pernah cari pasal dengan sesiapa yanh tak bersalah, malah igot7girls ni selalu bertegur and berlaku baik dengan semua orang, tak kira dari muda ke tua, cikgu ke pelajar , and semua la, Dan igot7girls sememangnya orang yang happy go lucky.
Tapi ada sekumpulan tu je yang berkemungkinan...
" aku rasa geng wannababe yang sabotaj " mark Tiba2 bersuara, menyatakan nama yang terlintas di minda nya.
" ye jugak kan? Diorg kan mmg tkleh tgk korg senang? " -jinyoung-
" boleh jadi. Sebab diorg jadi cacing kepanasan kalau tgk kitorg got7 ni rapat ngan korg, igot7girls ni. Kan? " Jackson kata begitu sambil memeluk bahu hana yang ada di sebelah Jackson tu.
And mereka pun mula mengusik, membuat bunyi cam beruk berebut pasangan tu, k. HAHAHAHA.
" wuwu jackhana "
" jackhana is real "
" woi ni tempat pesakit Nak berehat bkn beromen asila cari bilik memasing "
" Jackson, kau nak jadi cam ummi ke? Or nak jadi cam mirah? Ha pilih, aku bagi 5 saat berfikir " hana tanya dengan suara yang sarkastik sambil menyingsing lengan baju panjang dia tu.
ha tulah nak ngorat anak dara org tengok tempat ah HAHAHAHAH
Jackson tersenyum kambing sambil menggelengkan kepalanya dengan laju. Nasib baik tak berputar kepala tu.
Semua yang ada kat situ tergelak tengok gelagat pasangan jackhana ni.
💚💚
Keesokan harinya, di sekolah. Tamat sesi persekolahan.
" weh korg, aku nak gi tandas jap. Korg tungguh ah kat lobi tau "
Aing terus menuju ke tandas Tampa menanti maklum balas dari rara, intan, Dan ummi.
Masa aing nak masuk tandas tu dia terdengar suara Mina, chaeyoung Dan jihyo. Diorg gelak2 sambil bercakap tentang topik yang sangat.... Sangat la familiar pada aing.
Topik kecederaan yang ditimpa oleh kawan baik aing sendiri, ummi, mirah and liyah semalam.
Ainh terkejut Gila, mmg tkleh nak cakap macam mana terkilannya aing dengan sikap diorg bertiga yang memang melampaui batas tu!
Yelah, dah sampai cedera kan anak org and sampai letakkan nyawa anak org dalam keadaan yang bahaya tu, asal!?
Sebab lelaki diorg camni, huh. Melampau.
' so mmg betul la apa yang yuan teka. Mmg setan2 ni dalang semua ni '
Tanpa Berlengah lagi, aing mengeluarkan Telecom pintar dan merakam suara mereka bertiga. Hohoho, rasakan.
" good job girls! Tadi aku dgr pengetua yang pompuan2 miang tu dekat hospital skrg ni. Berhasil laaa rancangan kita tu ya " -jihyo-
" yes! Padan muka diorg! Aku ingatkan, benda yg aku letak atas track ummi tu tak menjadi, rupa-rupanya jadi. Bahagianya aku "
-chaeyoung-" aku harap dengan cecair yang aku letak dalam air mirah tu... Boleh buat mirah terseksa dan mam..... Pus "
-mina-Jihyo, chaeyoung dan mina pun gelak jahat.
Aing memberhentikan rakaman dan menekan butang save.
Dia pun cepat2 berlari ke lobi. Laaa tak jadi dah nak masuk tandas HAHAHAH.
" korg korg! Aku dah tahu dah siapa sabotaj kawan kita tu! "
YOU ARE READING
together || igot7girls
Fanfiction" im not afraid of anything , because you were there " Start ; 170408 end ; This fanfiction is particularly made for my 6 precious friends , intan , rara , hana , ummi , aing , and liyah ❤ Maafkan la saya , amirah aka bini baem , kalau cerita ni...