004

47 6 29
                                    

" haah aku tinggal kat Korea. Nak mintak tolong apa? "

" aku tinggal kat rumah kau boleh? "

" asal tetiba je ni weh? Kau gaduh ngan parents kau lagi ke? "

" diorg paksa aku kahwin. "

" oh my- "

" Gila kan!? Aku tak kenal langsung siapa Yang aku kena kahwin tu. Lagipun aku muda lagi. Still belajar. Orang curi ayam aku pun aku menangis lagi. Ha camna nak jadi bini orang gini? "

" aku paham. Tapi nanti parents kau tak Marah ke kalau kau lari rumah camni? "

" lantak ah weh. Yang aku tahu aku taknak kahwin. "

" hmm. K lah, kau datang je sini. Nanti kita handle sesama pasal skolah semua "

" k cun. Aku gerak gi airport Malam ni gak.tunggu line clear dulu"

" ikut kau ah. Dah, bye "

" bye "

Aing mematikan panggilan tersebut. Dia mengemas semua pakaian dia Dan bersiap sedia untuk pergi ke airport. No worries, aing dah beli ticket flight dekat online~sebelum dia pergi, dia pergi ke meja belajar dia Dan menulis sesuatu nota utk parents dia ;

" dear mum and dad,

Sorry. I can't fulfill your request . I know you guys love me, I love mum and dad too. But I can't accept the fact that I will get married with a guy that I don't even know. I have my own dream, my own desire. Please, let me achieve my goals first. Again, I'm so sorry for doing this to you guys. don't worry , I'll stay in Korea with my friend. I just want you guys to know that I love you guys so much. No matter what happens.

From,
Your daughter "

Aing letak nota itu di atas meja makan Dan terus meninggalkan rumah .

" mum, dad, I'm sorry. "

💚💚

" weh weh korg. Kita akan Ada house mate baru lagi. " rara memberitahu kawan-kawannya selepas berbual dengan aing di telefon.

" jinjja? Uyeahhh~new chingu is coming ~ siapa nama dia?

" aing. Dia mix omputeh ngan Korea tau. Ha korg jangan main2.okay dah gi tido. Esok kita gi ambik dia kat incheon airport"

💚💚

Keesokan harinya~~

Rara, hana,ummi , liyah, intan Dan mirah pergi ke incheon airport untul menyambut house mate barunya, aing. Masa tengah tunggu tu, telefon rara berbunyi .

" hello rara, kau kat mana? Aku dah sampai airport ni "

" kitorg kat cafe ni ha. Mai la sini "

" wait what? Kitorg? Selain kau siapa lagi Ada? "

" kau jangan nak jadi fbi boleh tak? Datang je cafe nanti kau tahu ah "

" arasso arasso "

Lebih kurang 10 minit, aing pun datang dengan luggage2 dia.

" hey raraa. Long time no see ma pweng. " sapa aing sambil memeluk rara dengan erat. Well, friend lama dah tak jumpa kan.

" rara. Diorg ni semua kawan kau ke Yang kau maksud kan tadi? "

" yeahh "

" ohh. Haii. Nama aku aingg "

" hana "

together || igot7girlsWhere stories live. Discover now