; aingmarkeu
" asal bawak aku sampai sini mark ? "
" terus terang eh. Muka kau ni sebijik macam kawan aku masa kecik. Ke kau mmg aing kawan aku dulu? "
wow mark, directnya. Aing pulak masih terkejut Dan blur dengan apa Yang mark cakap tadi. Beberapa minit kemudian baru dia dapat cerna kata2 mark tu." nama penuh kau apa? "
" mark yi en tuan. Asal? "
" Yuan!? Jadi betul la tekaan aku. Kau memang yuan yang selama ni aku cari! " aing melompat-lompat excited sambil memukul mukul bahu mark. Mark Cuba mengelak, tapi mulutnya masih mengkukir senyuman. Gembira la katakan.
" yingg!? Omg finally jumpa jugak kau! " mark Cuba memeluk aing, tapi aing terlebih dahulu mengelak .
" kau peluk aku karate kau " aing menarik muka masam. Mark tersengih-sengih macam kerang busuk.
" kau pergi mana ha Gila? Kau tahu tak aku selalu tunggu kau balik jumpa aku. Hari2 aku tunggu kau. Mereput tahu mereput. Tapi batang hidung kau tak nampak. Last2 kita jumpa kat sini. Aku rindu kau la ! Natang sungguh mung ni "
" sorry, sorry sangat2 . Aku memang nak jumpa kau tapi, mak bapa aku dah balik Taiwan sana,aku kat sini duduk dengan member2 aku je. Aku tak mampu nak balik sana. Kau paham la en sebab apa. Sorry tau? "
" takpe ah. Yang penting aku jumpa kau balik. Dah skrg ni kita kena gi restoran tu balik. "
" asal lak? "
" sebab mirah Ada kat situ sorg2 dengan bambam! Dah jom ah "
; yugra
" asal kau ajak aku sampai sini!? Aduh makanan aku tak habis lagi kau dah ajak aku gi sini . Kalau Nak cakap pasal hw ke apa kat skolah pun boleh en. Dah la mirah sorg2 dengan bambam " rara menarik muka masam sambil menjulingkan matanya. Nampak sangat rara annoyed dengan yugyeom ni.
" aku nak jadi kawan kau? Tu pun salah ke? "
" kau ajak aku datang sini sebab tu je ? Srsly? Cam sia2 je " rara tersenyum sinis. Yugyeom pulak mengeluh, rancangan dia untuk jadi lagi dekat dengan rara nampaknya gagal.
Hakelah rara jual mahal pulak padahal dalam kelas selalu je usha si yugyeom ni 🌚
" dah. Aku nak pergi kau duduk la sini sorg" rara pun berlalu pergi. Yugyeom cepat2 mengekori langkah rara.
" mirah mana?! Ey menyesal tahu tak ikut kau!tgk ,skrg mirah hilang ! " Rara menempelak yugyeom. Dia cemas. Sekarang ni mirah Dan bambam takde dekat restoran tu. Kalau apa2 jadi dekat mirah dia yang bertanggungjawab sebab dia la yang bawak mirah pergi situ.
"S-sorry "
" rara! Mirah mana? " aing Dan mark sampai di situ jugak. Disusuli dengan liyah, jaebum, ummi Dan youngjae.
" aku tak tahu. Jom cari dia ! "
Pasangan yugra, aingmarkeu, defliyah Dan ummijae mencari2 mirah Dan bambam di merata tempat. Kemudian, diorg nampak mirah Dan bambam di salah sebuah bangku di mall ni, mirah sedang nyenyak tidur Dan kepalanya dilentokkan pada bahu bambam. Bambam pulak sedang khusyuk main dengan fon dia.
" ha! Panjang umur korg. Ingatkan dah tak ingat dah kat kawan korg masa tengah date tu "
" bila masa kitorg date!? "
" whatever ah. Kau tahu tak kepala minah ni berat nak mampus? Macam bola besi lontar peluru tu ha.sakit bahu aku. Nasib baik aku baik lagikan pemurah je bagi pinjam bahu aku ni kalau tak dah lama aku tolak kepala dia biar dia terjelepok kat lantai mall ni "
YOU ARE READING
together || igot7girls
Fanfiction" im not afraid of anything , because you were there " Start ; 170408 end ; This fanfiction is particularly made for my 6 precious friends , intan , rara , hana , ummi , aing , and liyah ❤ Maafkan la saya , amirah aka bini baem , kalau cerita ni...