" ummi, mirah, liyah. Do the best okay! "
" I know you can do it! "
" mirah guna skill larian kau macam sebelum ni. Hwaiting ! "
" korang make us proud of you guys okay!"
Ummi, mirah and liyah, mengambil acara dalam larian untuk hari sukan di sekolah mereka. Macam kawan2 baik yang lain, rara, hana, intan and aing memberi sokongan Yang tidak putus2 kepada mereka bertiga yang bakal bertanding .
Igot7girls sedang duduk di bawah pokok , berbual sambil selfie untuk dibuat kenangan.Selfie mmg perkara wajib k bagi pompuan. Saya admit itu huehue
15 minit kemudian, Jay park saem merangkap ketua cikgu sukan mengumumkan bahawa peserta larian perlu pergi ke barisan untuk memeriksa nama2 peserta.
" weh nervous ah. Aku takut aku tak menang " -ummi-
" kau jangan takut kau kalah. Kau kena takut kalau kau menyesal sebab tak mencuba. Cuba weh, tak rugi. " -hana-
" aku pun takut senanya. Aku takut aku kalah, sebab ni first time aku la *pout* "
-liyah-Aing pun memeluk bahu liyah Dan berkata, " haih liyah, ni kan kau yang nak, kau nak cuba. So jangan takut. Kalah menang tu adat la. Yang penting kau cuba, tu lagi baik dari kau tak cuba? Cam hana cakap , kalau tak cuba kita gak rugi. "
Liyah pun tersenyum.
Mirah bangun dengan semangat, " ummi! Liyah! It's okay kalau kita kalah. Yang penting kita puas. Korg kena ubah mindset korg, bertanding sebab kepuasan, bukan sebab nak menang. Let's do the best for ourselves! Hwaiting! Dah bangun tukar kasut and gi sana , nanti lambat diorg tunggu. "
Member lain pun bangun, " good luck korg! " I got7girls pun membuat group hug~ lepas beberapa minit untuk group hug, ummi, mirah and liyah menukar kasut Yang patut dia pakai untuk bertanding. Kemudiab mereka bertiga mengumpul tenaga Dan minum air mineral Yang disediakan oleh mereka.
Ummi, mirah, liyah pun berjalan menuju ke arah sekumpulan murid. Liyah berasa tidak sedap hati, tiba-tiba." ummi, mirah " liyah Yang berada di belakang ummi dan mirah memanggil mereka berdua. Mereka paling ke belakang, menghadap liyah.
" asal liyah? " Tanya ummi.
" aku rasa tak sedap hati ah. Cam... Ada benda yang akan berlaku kejap lagi . "
" liyah, think positive okay. Everything is gonna be alright. "
Mirah memberi kata2 semangat, nak menyedapkan hati liyah. Sebenarnya , mirah pun rasa tak sedap hati sejak cikgu diorg buat pengumuman. Nak2 lagi Sekarang ni tiba2 je dia rasa sakit kepala. Tapi, dia biarkan je. Taknak layan perasaan sangat.
" okay... Kaja "
Ummi, mirah and liyah pergi ke sekumpulan murid itu. Mereka duduk disitu sebelum diarahkan untuk pergi ke garisan permulaan masing2 . Ummi, mirah liyah, Dan peserta yang lain bersiap sedia.
Bunyi pistol dibunyikan. Semua peserta memecut untuk menjadi johan dalam pertandingan pecut. Semua bersungguh-sungguh, tapi mirah and liyah dah rasa ganjil.
Mirah, sakit kepala dia makin menjadi, kaki dia pula makin lemah, takde daya nak berlari. Akhirnya mirah jatuh, Dan pengsan.
Liyah pula, rasa macam ada bisa yang tertusuk masuk ke dalam tapak kakinya. Liyah pun jatuh, seperti mirah.
Ummi perasan yang dua sahabatnya tu jatuh, ummi menjadi tidak fokus Dan tidak perasan ada benda di hadapan dia. Dia terpijak Dan terjatuh, tapi Kali ni kepala ummi terkena Batu di atas jalan , kepala nya mula berdarah.
Ramai yang terkejut, termasuk I got7girls ot4 Dan got7 . Semua berkumpul mengelilingi ummi, mirah and liyah.
" panggil ambulans cepat! Palli palli palli! "
Sekumpulan pelajar yang bertugas di dalam keselamatan dan perubatan datang untuk mengangkat mereka bertiga untuk dimasukkan ke dalam ambulans.
" kalau aku tahu benda ni akan jadi aku tak bagi diorg masuk benda ni! "
Rara, hana, intan dan aing dah nangis teresak-esak. Yug, jackson, jinyoung and mark sedang menenangkan pasangan masing2 . Youngjae, bambam dan jaebum dah lost, Ada yang dari berdiri, sekarang melutut. Dah rasa macam diri takde semangat dah.
Walau bagaimana pun, hari sukan tetap berjalan seperti biasa, walaupun ada kecederaan pada awal pertandingan.
Hadiah 1 year anniversary from me ㅋㅋㅋㅋ 💚 happy one anniversary. Setahun dah friendship dibina. Hope long last ya? Cukup dah essay yang aku bagi selama ni, tapi aku nak korg selalu tahu and ingat yang Aku sayang korg as much aku sayang got 7 .💚💚💚💚💚 stay, don't leave me. Ilyttmab 💚
YOU ARE READING
together || igot7girls
Fanfiction" im not afraid of anything , because you were there " Start ; 170408 end ; This fanfiction is particularly made for my 6 precious friends , intan , rara , hana , ummi , aing , and liyah ❤ Maafkan la saya , amirah aka bini baem , kalau cerita ni...