013

34 7 32
                                    

; ummijae

" ummmiiiiiiii "

" ya youngjae nak apa? "

" kau nak tahu tak.......  "

" tahu apa? "

" yang.....
"Yang........... "
"......... "

" ya choi youngjae! Jangan cakap serupa tambi boleh? " ummi sudah menjeling youngjae. Youngjae pula tersengih-sengih,sebab berjaya kacau ummi.

" kau sebenarnya.... Cantik. " youngjae tersenyum dan memuji ummi dengan ikhlas. Ummi pun tersenyum mendengar pujian tersebut.

" tapi, bahu kau terdedah hmmm. Tashuke. Simpan la biar aku sorg je tengok utk masa depan" sambung youngjae. Okay kali ni, ummi mematikan senyuman dia.

Tapi ummi dah blushing doo masa ni hek.

" Ya!  Gatal eh kau. " ummi menyepak youngjae. Youngjae mengaduh kesakitan.

Ha kau, pakai dress ngan high heels pun still nak sepak orang.

" halahh youngjae gurau je. Bchill La. " dia ketawa.

" youngjae . Jom makan!  Lapar laaa " ummi menukar topik, dia menarik youngjae dan pergi ke arah meja makan. 

( okay dah berapa kali dah aku ment meja makan ni ? HAAHAHAH lantak ah kk sambung

Since dua ni mmg melantak kuat sampai dua2 pipi pau, diorg ambik ....

- pizza
- dua slice cake
- dua cupcake
- pasta carbonara
- air bergas dua gelas.

I told ya.

" weh! Gila banyak korg makan! "  jimin , yang kebetulannya lalu tepi diorg menegur pasangan ummijae dengan mata yang serupa panda dek terkejut yang amat .

" suka hati ah! Janji bahagia. Kan youngjae kan "

" betul betul . Duk diam sudah la pendek "
Bidas youngjae kembali. Jimin mencebik.

Sesudahnya diorg jumpa tempat yang sesuai , diorg meletakkan semua makanan dan terus makan. Suasana diantara ummijae senyap kerana mereka berdua memang khusyuk makan.

Dua orang ni, kalau bab makan memang laju. Tu yang pipi pau dua2 , #pipipaucouple.

" weh jap....  Asal tetiba ada timun dalam pasta ni? " ummi bertanya, sambil mengangkat sebiji timun yang kecik menggunakan chopstick.

Youngjae nampak tu...

" ya! Ummi! Buang buang BUANG! " youngjae menyuruh ummi supaya cepat2 buang timun tu. Ummi yang terkejut ngan react youngjae yang tiba2 tu blur.

' asal lak nak buang? '

Belum sempat lagi, youngjae dah ambik chopstick dari tangan ummi dan buang timun tu di tong sampah berdekatan. Youngjae duduk semula di tepi ummi dengan muka puas hati dia.

" kau kenapa youngjae? Asal kau buang timun tu? "

" aku tak suka lah "

" laaaa, kau tak suka? " youngjae mengangguk.

" samalah , aku pun tak suka. Tu yang tanya, asal tetiba ada timun. "

okay alasan ke tu do lmao.

Youngjae yang mendengar tu membuat muka teruja, " serious la? "

Ummi mengangguk kepalanya laju, " tak sangka pulak kau tak suka gak. "

" weh, jodoh tak kemana, hestek ummijae is real " youngjae tergelak. Ummi membuat muka masam dan mengetuk kepala youngjae. Mereka menyambung misi memakan diorg tu.

together || igot7girlsWhere stories live. Discover now