" aku dah agak dah , mmg keja diorg la " jaebum mengeluh kuat
lepas balik sekolah je , got7 dan igot7girls ot4 sedag berkumpul di rumah igot7girls sbb nak bincang tentang kes sabotaj ni . diorg semua dah dengar rakaman suara yang dirakam oleh aing. so memang betul lah tekaan mark semalam , mmg ahli gang wannababe yang buat . got7 ni , rasa malu pun ada . gang wannababe tu sanggup cederakan org lain sbb taknak org lain dekat dengan got7. aigoo, aigoo.
bambam sedari tadi mmg diam, lain macam sebelum ni. dia asyik tundukkan kepala je , sbb dia malu. dia malu ada ex macam tu . sanggup letak nyawa org lain dalam bahaya demi kepentingan sendiri .
dulu dah la dia suka cari pasal , suka sakitkan hati mirah. dah minta maaf , dah berdamai , mina pulak buat hal . sungguh , dia malu dengan mirah .
" esok jugak kita kena adu dekat pengetua " -rara-
semua mengangguk tanda setuju dengan apa yang dikatakan oleh rara . jaebum yang perasan akan tingkah laku bambam yang pelik dan mendadak tu pun bertanya , " bambam , kau asal tetiba senyap ? "
maka semua org yang ada kat situ pun memaling muka ke arah bambam yang duduk di tepi mark .
" aku malu sbb ada ex camtu " -bambam-
" maksud kau.... mina ? " -youngjae-
bambam mengangguk , " aku malu ngan korg , aku malu ngan mirah. aku tak sangka perangai dia macam tu "
mark yang ada di tepi bambam tu cuba menenangkan bambam , " dah ah weh , menyesal skrg tak guna . kau dah tahu perangai sebenar mina kan ? apa yang penting skrg kita kena bagitau pihak sekolah and biar pihak sekolah je yang ambil tindakan "
bambam mengangguk perlahan.
💚💚
keesokan harinya , di bilik pengetua
intan,rara,hana and aing sedang bersemuka dengan pengetua , utk mengadu dan menharapkan pengetua ambil tindakan yang setimpal terhadap mina,jihyo and chaeyoung. got7 pula , sedang menunggu mereka berempat di luar pejabat . diorg pun nak tahu jgk apa yang pengetua respond .
10 minit kemudian
rara,intan,aing and hana keluar dari bilik pengetua dengan hati yang lega dan senyuman yang terukir di bibir masing2 .
" apa pengetua kata ? " -yugyeom-
" dia kata dia akan ambil tindakan atas mereka bertiga tu " -rara-
semua bersorak kecil dan meng-high five sesama sendiri sbb akhirnya , mereka bertiga tu akan tumpas jugak akibat perbuatan terkutuk diorg tu.
" jom melawat diorg ? lagipun malam semalam pun pihak hospital ada call aku yang ummi dengan liyah dah boleh balik " -rara-
" glad to hear that good news " -mark-
" rara , mirah cane ? " -bambam-
" hm tak tahu ah , diorg takde kata pape pun pasal mirah... mirah kena tahan lagi kot... "
bila bambam dengar je jawapan rara , air muka bambam terus menjadi sedih, hampa . jackson menggosok belakang bambam , memberi semangat .
💚💚
flasback
" bambam , aku tgk kau lately ni concern je pasal mirah. ada pape pasal korg yang aku tak tahu ke ? " -jackson-
" takde pape la. kawan je . aku concern pasal kawan aku tkleh ke ? "
-bambam-" takdelah, concern kau tu macam concern lain. macam.... " -jackson-
" kau nak kata aku suka dia ke ? "
-bambam-" you know me bro " jackson smirk .
" ah takde. aku ngan mirah kawan je k " -bambam-
" baem , kau tahu kan kau tkleh tipu dari aku ? come on la bro . benda camni pun kau nak sorok dari aku ke ? " -jackson-
lama bambam diam. hm diam ni tanda setuju, kan guys ?
" habis kalau kau dah tahu kenapa kau tanya lagi " -bambam-
" aku nak tahu dari mulut kau sendiri.ngeeee , "
bambam memaling muka ke arah jackson, jackson skrg dah buat aegyo dah dkat bambam.
" aduh pikir kau member je ni. ha yelah aku mmg suka mirah. puas ? "
-bambam-jackson tersenyum puas , " bila lagi kau suka dia ? "
" sejak aku berbaik dengan dia "
"semoga korg berdua bahagia. sampai kahwin. sampai dapat an- "
belum sempat jackson habiskan ayat dia bambam dah baling bantal kecik di sebelah dia . diorg pun main kejar2 cam budak kecik dalam bilik bambam tu.
ye aku tahu few chap sebelum ni sedih HAHAHAHA . but hey dalam hidup kita ada kisah pahit tersendiri kan ? // buat muka inesen //
YOU ARE READING
together || igot7girls
Fanfiction" im not afraid of anything , because you were there " Start ; 170408 end ; This fanfiction is particularly made for my 6 precious friends , intan , rara , hana , ummi , aing , and liyah ❤ Maafkan la saya , amirah aka bini baem , kalau cerita ni...