Aing's POV
" mommy, daddy, what's this? Aing srsly tak faham kenapa family yuan Ada ngan kita malam ni like I don't get it at all???? "Srs aku bingung. Kenapa tetiba parents aku dtg sini semata2 and ajak aku jumpa sini and family yuan Ada sini plk tu. Parents aku ni nak cakap pasal apa? Ke saja je berkumpul sbb dah lama tak jumpa?
Ke sebab....
" aing sayang. Aing ingat kan kami berdua Ada kata nak jodohkan kamu dengan sorg lelaki? " tanya mommy aku. Aku pun mengangguk tanpa hesitate.
Ofc la aku ingat. Sebab tu la aku lari rumah and tinggal Kat rumah rara and jumpa kawan2 baru yg skrg ni jadi kawan baik aku and aku jumpa yuan.
Eh byk lak aduhmak 😂
" so yuan kamu ni la yg kami maksudkan. Mmg mommy daddy and parents yuan kamu ni dah setuju nak satukan aing and yuan. "
Aku dah terkejut beruk makye cimpanzi semua dah ni. So mmg betul lah sangkaan aku tadi. Mommy and daddy nak satukan aku and yuan.
Tu first. Sec, that moment bila mommy panggil mark "yuan kamu" instead of mark is like sjjzjjkqhchwiixjcjjjaja-
*pengsan*
" kalau ngan ying, yuan sanggup "
Kitorg buat eye contact. Mark pun senyum Kat aku and wink.
Sekali lagi aku kena renjatan elektrik. Auch sungguh bahaya arus eletrik cinta yang mark- EUW FCK STOP KANG AKU MENGGELUPUR SINI TAK TAHAN CRINGE HAHAHAHAAH
" tu la lari sangat. Kan dapat tahu lambatt " mama menyakat aku pulak.
" dah mommy ngan daddy tak bagitau awal2 ! " aku pout. Diorg pun gelak tgk karenah aku yg satu ni.
" so korg setuju la ni? " tanya dorine tuan, bakal ibu mertua aku ni ohoho okay awkward sikit nak panggil mak mertua tu dulu time kecik selalu panggil aunty je ha.
Aku and Mark pun mengangguk.
Dah suka sama suka buat apa nak selindung? ヽ('▽`)/
Ye idok?
Ohohohoho
" tapi, aing taknak kahwin skrg. Tunggu sampai dua2 dah berjaya baru boleh "
" as your wish sayang. Yang mommy tahu korg berdua kahwin " -mommy-
" nanti dah kahwin tu cepat2 la usahakan cucu ya untuk kami ya markk " -daddy-
Semua org dalam rumah tu kecuali aku gelak. Aku? Muka merah habiss.
" omo, someone is blushing laaa " -mama Mark-
Aduh kenapa semua org nak sakat aku ni ha Sakai tol 〒▽〒
Aku senyap2 tgk mark, mark pun tgk aku. Dia tersenyum lebar, sambil bercakap tanpa mengeluarkan suara. Dia cakap " gwiyeopta "
Aku? Comel? Aha tu dah biasa dgr dari mulut org lain tapi aku ni dah lama tak dgr yg mark punya version so tetiba goosebump duhh.
" sir, makanan dah siap dihidang "
" ha, jom la makan semua. Lapar dah ni " papa mark mengajak fam aku makan malam situ. And kami pun makan dengan riang ~
💚💚
Aku pun pulang ke rumah Igot7girls ~ letih mmg letih . Tapi gembira tu tkleh nak hide do. Siapa je tak suka kalau dapat kahwin ngan org yg kita suka kann? Nak lagi org yg kita suka tu suka kita balik, sejak kecik lagi.
Tapi time kecik tu takyah ambil Kira Sgt la, sbb time cinta monyet ohoho tapi hati tetap tidak berubah ╯ 3╰
Cer teka sapa yang hantar aku balik tadi? Ofc la yuan kesayangan aku halahh dah la hantar ngan kereta Peugeot merah dia tu mantap Gila seyh . Rambut merah dah keta pun merah ha nanti kau cat la badan kau merah skali biar jadi org minyak Christmas version.
*dab*
Aku masuk ke dalam dengan perasaan gembira. Aku ingatkan member aku yg lain dah tido sbb dah kul 11:30 selalunya Hari skolah time gini semua tido dah but yg terkejutnya semua dok tarik aku and suruh aku duduk Kat sofa. Pastu semua duk keliling aku.
" terencat apa korg ni bkn ke time ni korg dah tido " -aku-
" kitorg tunggu kau k " -intan-
" auchhh. Terharu nya aku. Tsk tsk " -aku-
" takyah nak terharu sangat la babi ha skrg kau cita apa yg jadi and asal lambat Gila sampai tgh malam baru kau balik? " -rara-
" tu lah pasai, balik ngan Peugeot lak tu. Sapa tu ha " -ummi-
" alaaa esok jelah aku cita " aku dah merengek dah ni.
Aduhmak org penat tahu tak.
" alaaa cita la aingggg "
Habis semua buat Mata puppy Kat aku. Dah sudah. Lemah bebenor kalau diorg nak pape wajib weapon tu diorg guna utk pujuk aku.
Aku mengeluh, aku pun cerita dari A sampai la Z.
Tapi mmg takleh cakap betapa happy nya aku.
I belive I can fly~~~
I belive I can touch the sky~~~" huyooooo aingmarkeu is rising siot" -hana-
" aingmarkeu for lyfeu! Aingmarkeu or never! " -ummi-
" untung ah aing dapat mark mark dah la loyal ngan kau je dari dulu lagi fuhh fuh reciks hawau " -mirah-
" duh aing asal kau tak kahwin je terus ngan mark boleh dapat anak cepat " -rara-
Semua pun macam;
Aing pun cepuk kelapa rara, " sangap betul kau ni kann. Org biar la habis skolah keja baru pikir pasal kahwin. Gelojoh la kau " bidas Si aing ni.
" alah cam la aku tak tahu kau ni aing mmg suka mark dr kecik lagi pastu mesti dalam hati kau kata nak kahwin cepat2 kan ha kantoi babi k dah nak tido BYE BYE! " rara rap weh sebelum dia lari masuk dalam bilik dia. Aing lak gi kejar dia.
" OTAK BLUE! "
" dah la aku pun ngantuk tahap setan ni so goodnight mate! " liyah pun dah berjalan perlahan sambil memeluk teddy dia tu .
Semua pun masuk dalam bilik masing2 tkleh tido lambat sbb
ESOK SEKOLAHHHHHHH. = ̄ω ̄=
YOU ARE READING
together || igot7girls
Fanfiction" im not afraid of anything , because you were there " Start ; 170408 end ; This fanfiction is particularly made for my 6 precious friends , intan , rara , hana , ummi , aing , and liyah ❤ Maafkan la saya , amirah aka bini baem , kalau cerita ni...