007

60 6 23
                                    

[Narrative's pov]

Harini hari cuti. Yang bermaksud semua budak2 bebas dari seksaan di sekolah. Hewhew . Igot7girls sedang duduk ilek2 goyang kaki dekat rumah . Maknae line, mirah aing liyah tengah main game super Mario yang terpasang dekat tv.

Jangan gelak. Super Mario best apa lagipun character tu comel aw

Hana tgh tengok kdrama kat dalam laptop dia, intan tengah baca novel, and rara tengah main fon dengan earphone yang tersumbat di telinga nya. Ummi pulak? Dalam bilik. Buat kilang air liur basi mungkin.

" GAIS GAIS GAIS HELP HELP HELPPPP " ummi berlari keluar dari bilik dia ke arah member igot7girls yang lain sambil terpekik pekik cam nampak hantu. Semua member igot7girls terkejut dengan tindakan ummi yang secara tiba-tiba tu.

" woi ilek mi ilek. Kau pahal menjerit bagai cam orang Gila ni? "

" aku... "

" aku apa? "

" aku bosan. Heeeeee " ummi tersengih-sengih macam takde buat pape salah pun.
Taeguna hang ummi. Maka, ummi dikecam oleh penghuni penghuni di dalam rumah tu.

" alah lek ah gais aku gurau jeeee . Tapi weh srs bosan jom ah keluar pi memana "

" kau nak gi mana ummi? " Tanya rara yang masih fokus dengan gadget nya.

" pergi ke hati awak achiaaa chiaa chiaaa "

" sorry sis. Tak jadi. Sila Cuba lagi "

Ummi got rejected HAHAHAHA tabah la wahai ummi.

" aku nak ikut ah. Lagipun aku ada barang nak beli "

" aku ikutttt gak "

" kalau korg ikut aku pun kena ikut ah. Hana ngan intan nak ikut ke duk rumah? "

" taknak ikut ah. Aku nak habiskan novel aku ni ha"

" aku nak habiskan kdrama ni wehh. Syok ni. Masa itu emas. kena habiskan cepat nanti boleh tengok kdrama lain. "

Yelah hana yelah.

" okay ah. Korg dua duduk jaga rumah. Dah korg empat orang pergi bersiap cepat. Lambat kena tinggal "

💚💚

" korang ada apa apa nak beli lagi tak? "
Mirah, ummi, aing dan liyah menggeleng-gelengkan kepala mereka tanda dah takde barang yang diorg nak beli .

" kita makan kat sini terus eh. Kira dinner terus. Intan dengan hana kita bungkuskan utk diorg. "

" baiklah boss tua "

" diam ah liyah " rara menjeling 360 darjah dekat liyah. Liyah mengekek ngekek ketawa melihat reaksi rara.

Mereka berlima pergi ke restoran yang ada dalam mall tu.

" aku nak kimchi stew. Korang nak apa? " -rara-

" tteokbeokki " -ummi-

" aku nak dubujiggae ra " -liyah-

" nakk guamaegi. Dah lama craving guamaegi " -mirah-

" rara aku nak kimchi stew gak sama cam kau " -aing-

" Hana ngan intan camna? " -rara-

" beli je dinner box satu sorg. Eh ra, jangan lupa order ayam goreng dua kotak. Mana la tahu lapa tgh Malam ni. Dah ada spare. Kehkeh " -mirah-

Ayam dan mirah berpisah tiada 😂

" mirah mmg . Em, nak kimchi stew dua, ttekbeokki satu, guamaegi satu, dubujiggae satu. And nak ayam goreng dua kotak. Dinner set dua kotak. Ayam goreng and dinner set bungkus " rara memesan Makanan kepada waitress. Waitress itu mengangguk sambil mencatat pesanan pelanggannya .

" ada pesanan tambahan? "

" takde. Oh ya, air nak air Pepsi. Big jug ya"

" ne. Tunggu kejap "

Diorg berlima pun menunggu pesanan diorg sampai sambil bermain gadget masing2.kita2 10 minit menunggu, kimchi stew, dubujiggae, ttekbeokki, guamaegi siap dihidang atas meja~~ begitu juga dengan ayam goreng dua kotak dan dinner set dua kotak yang siap dibungkus diletakkan atas meja diorg. Diorg makan makanan masing2 dengan senyap dan aman, sampai la ada Lima orang lelaki yang duduk mencelah.dan Lima orang lelaki tu ialah bambam, yugyeom, mark, youngjae, dan jaebum.

Camna diorg tahu yang rara, aing, ummi, mirah and liyah ada dekat situ? Adakah ini suatu kebetulan atau 5 members got7 ni yang stalk 5 members igot7girls sampai ke sini? Musykilnya.

Jeng

Jeng

Jengggggg.

rara, mirah, aing,liyah dan ummi menunjukkan muka terkejut diorg , lagi2 si mirah ni. Takde angin takde ribut tetiba musuh datang duduk semeja. Ngeri syial.

" hai cik adekk maniss ~ korg buat apa ni? " youngjae terlebih dahulu menyapa 5 member igot7girls ni. And dia sempat lagi bagi wink dekat ummi.

Such a flirt.

" kitorg tengah skydiving dekat dasar laut,  cepat ah tolong kitorg lemas ni tak pandai nak skydiving " balas mirah sambil makan guamaegi dengan mukanya yang bersahaja, tapi nada yang sangat, sangat sarkastik.

Ha ambek kau youngjae . Tahu la pandai tapi perlu ke bagi soalan yang terlebih cerdik gitu?  Jaebum, mark,yugyeom and bambam cuba menahan gelak.

" haa ummi ikut youngjae jap boleh ? Ada nak kenalkan ummi ngan sorg ni. Jom ah "

" pergi mana? Halah aku nak Makan tteokbeokki aku dulu la " kata ummi yang masih memakan sambil menikmati kesedapan tteokbeokki tu. ewah ayat.

" halah jap jeee nanti aku belanja ah 10 tteokbeokki pun takpe " Tanpa berlengah lagi, youngjae memaksa ummi bangun dan mereka berlalu pergi jauh dari restoran tu.

" liyah, jom ? " liyah mengangguk dan mereka berdua pergi ke tempat lain. Yugyeom dan mark pun mengajak rara dan aing ke tempat lain .

Tinggallah bambam dan mirah di restoran tu, dumbfounded.

" weh bambam. Kawan kau tu Gila la Gila. Gila segila gilanya macam kau yang memang dah Gila tu. "

" apa masalah sial aku pulak yang kena label Gila? " bambam memandang mirah dengan muka yang tak puas hati. Bambam memang tak pernah nak puas hati dengan mirah ni. Sejak hari pertama lagi. And hari pertama di mana bontot bambama tu disepak bagaikan bola sepak oleh mirah.

Legendary moment betul.

" ye ah. Orang tgh makan ajak gi tempat lain. Kau tahu tak food comes first? Bknnya discussion comes first. Food fOOD fOOD!   we re nothing without food ya know!?  "

Mirah, 16 tahun, pakar makanan.

' over betul minah ni ' bambam menahan gelaknya. Bagi bambam, masa mirah cakap camtu tu, mirah nampak cute sikit.

SIKIT JELAH HUH.

MimiGOT7
hnaaa_
prkjnyng_
hitthegyeom_
lyhmra
bearhao

together || igot7girlsWhere stories live. Discover now