Uite-mă stând aici, aşteptând să mor. O să mor, nu ? Mama avea dreptate azi dimineaţă când am început să plâng ca nebuna, chiar am nevoie să mă vadă un psiholog. Dar dacă mor în seara asta, nu o să mai trebuiască să merg .Am nevoie de o pastilă de cap, urgent! Unde sunt asistentele când ai nevoie de ele, hă? Zici că sunt gravidă. Poate sunt. Ce am făcut săptămâna trecută?
—Gata. am ţipat.
—Ce s-a întâmplat? a întrebat mama intrând în viteză în salon.
—Dacă mor în seara asta? Ce te faci? Ce se face tata? Gabriela?am spus luându-o în braţe.
— Nu-ţi face griji. Doctorul a spus că este o operaţie uşoară. O să suprafieţuieşti, asta e logic. Cred că ai doar emoţii. Ă, de ce nu te-ai schimbat?
Ce? În ce dracu...
Mi-am întors privirea spre dulapul de lângă uşă şi mi-am dat seama în ce. Nu, eu nu mă îmbrac în aşa ceva. O să mi se vadă posteriorul, mai e şi albastră. Urăsc albastrul închis. Dacă tot mă operez, nu pot să o fac îmbrăcată în hainele mele? Sau în pijamale că tot sunt îmbrăcată deja în ele?
—Bine. am spus zâmbindu-i fals.
Mama a ieşit din cameră şi m-a lăsat să mă schimb. După ce mi-am pus "chestia" pe mine, Gabriela a intrat în cameră şi a dat să râdă.
—Nici să nu te gândeşti.
—Ce?
—Să nu râzi.
—Nu râd.
—Ba da. am spus.
—Bine, da, o fac . a spus ea râzând.
M-a luat de mână, după ce s-a oprit din râs şi s-a aşezat pe pat. S-a uitat în ochii mei şi mi-a spus pe un ton cald.
—Nu este o operaţie mortală, ok?Vei fii bine. Eu voi sta aici şi te voi aştepta.
Am dat din cap şi m-am aşezat lângă ea. Mi-am pus capul pe umărul ei şi când să mă fac şi eu mai comodă în sala întră doctorul cu nişte asistenţi. M-au aşezat pe o targă şi m-au dus în sala de operaţii. Aşunsă acolo, pentru câteva secunde, am stat singură în cameră şi am putut să îl aud pe doctorul vorbind cu mama, pe hol.
—Este o persoană puternică. O persoană normală se plânge că moare de durere, dar ea nu. Acest lucru e evident. Ea îşi bate joc de boală.
—Ce vrea să însemne asta? a întrebat mama.
— O să vedeţi.
Doctorul ăsta e foarte ciudat. Pot avea altul? Nu? Ok.
S-a întors în sala de operaţii şi m-a întins pe pat. M-a acoperit pâna la gât cu un fel de pătură şi o asistentă s-a aşezat lângă mine. M-a întrebat cum mă cheamă şi înainte să îi spun cum mă numesc, am adormit.
CITEȘTI
200 de zile
Teen Fiction—Zilele trec şi îmi dau seama că nu mai am mult. —O să vezi că n-o să mori. Îţi promit asta. —Şi totuşi... dacă? —Atunci o să plâng 100 de zile după tine.