01.

664 23 10
                                    

Pov Jordan.

"Niet huilen moppie, we gaan zometeen naar buiten, maar je moet je jasje écht aan." Zeg ik zacht tegen Jackie, die aan het huilen is. Ik trek haar jasje bij haar aan en til haar op, waardoor ze stopt met huilen.

Dit is de eerste keer dat ik alleen naar buiten ga met Jackie. Normaal gaat mam mee, maar ze wil dat ik een keer alleen ga, zodat ik het ook ga leren enzo.

Ik leg Jackie in de kinderwagen, waardoor ze meteen weer begint te huilen.

Ze huilt altijd als ze in de kinderwagen wordt gelegd, maar zodra ik begin te wandelen is ze meteen stil en daarna valt ze vaak in slaap.

Ik trek mijn jas en schoenen aan en doe de deur open. Ik duw de kinderwagen naar buiten en doe de deur achter me op slot. Ik loop op de stoep richting het parkje. Ik glimlach trots als Jackie langzaam in slaap valt, ze is zo'n schatje. Ik zucht als ik Thomas' vrienden zie in het skate gedeelte van het park. Gelukkig is Thomas er zelf niet.

Jacob, de zoon van Michael en een vriend van Thomas, ziet me en zwaait naar me. Hij skate naar me toe en stopt als hij naast me staat. "Hé! Hoe gaat het met je?" Vraagt hij glimlachend.

"Goed, met jou?" Zeg ik ook glimlachend.

"Ook goed. En hoe is het met de kleine?" Vraagt hij terwijl hij in de kinderwagen kijkt.

"Met haar gaat het ook goed. Ze slaapt wat vaker in de nacht, waardoor het overdag niet moeilijk is op school." Zeg ik en kijk glimlachend naar Jackie. Ik doe de kap die over de kinderwagen zit wat omhoog, zodat Jacob wat meer ziet.

"Ahw, ze is zo schattig!" Zegt hij met een piep stemmetje. Hij wrijft zachtjes over haar bolle wangetjes.

Ik knik en glimlach kort. "Ja dat vind ik ook, ook al is het raar om dat te zeggen omdat het mijn eigen kind is." Ik lach even.

Jacob lacht. "Maar het is wel echt een schatje hoor. Heb je nog contact gehad met Thomas?" Vraagt hij.

Ik schud mijn hoofd. "Hij hoeft haar niet te zien. Hij heeft me laten zitten tijdens de zwangerschap en nu wil hij terug. Hij zoekt het maar uit." Zeg ik en zucht diep van woede.

"Het komt wel goed. Misschien trek je ooit nog wat bij." Mompelt hij.

"Sorry?" Vraag ik boos.

"Ik bedoel het goed. Jackie verdient toch ook een vader. Ik snap heus wel dat je dit zo doet, want dat had ik ook gedaan, maar vergeet niet te denken aan Jackie." Zegt hij zacht.

"Natuurlijk denk ik aan Jackie, maar op dit moment hoeft het gewoon niet." Zeg ik zacht. "Ik denk dat ik weer verder ga, Jackie heeft zometeen een schone luier nodig."

"Is goed. Ik zie je snel weer oké?" Zegt hij breed glimlachend en geeft me een snelle knuffel.

"Is goed, tot snel!" Zeg ik en wil net weglopen totdat ik Jacob verschrikt achter me zie kijken. Ik draai me om en zie Thomas staan. "Eh, doei." Zeg ik tegen Jacob en loop weg.

"Wacht!" Zegt Thomas en hij rent naar me toe. Hij pakt me beet bij mijn schouder en draait me een kwartslag om.

"Wat wacht?" Vraag ik fronsend. Ik doe de kap van de kinderwagen wat meer over Jackie heen.

Thomas' blik gaat van mij naar Jackie.

"Wat moet je?" Vraag ik boos.

"H-hoe heet ze?" Vraagt hij zacht terwijl hij nog steeds in de kinderwagen kijkt.

"Dat gaat je niks aan en nu moet je oprotten." Sis ik en duw hem van me weg. Ik loop snel weg en hoop dat hij niet achter me aan komt lopen.

"Fuck fuck fuck!" Vloekt Thomas.

Ik voel de tranen opkomen, maar ik knipper ze weg. De tranen mogen thuis komen, maar zeker niet nu. Ik loop weer richting huis. Als ik thuis ben doe ik eerst mijn jas en schoenen uit en daarna maak ik Jackie zachtjes wakker. Ik trek het jasje uit en til haar uit de kinderwagen. "Heb je lekker geslapen?" Vraag ik en druk een kusje op haar voorhoofd. Ik loop naar boven en verschoon haar luier en doe daarna haar slaapkleertjes aan. Ik leg haar in haar bedje, doe de gordijnen dicht en zet een slaapliedje op. "Slaap lekker prinses." Fluister ik en druk een kusje op haar neusje.

🌸🌸🌸

DO YOU LIKE IT?

Ik wil JuliaaxH heel erg bedanken, want zij heeft de cover gemaakt! Eerst heette het boek Teenmom, maar ik dacht misschien is Teenmom life beter, dus ik heb zelf de life eronder bij gedaan 🙈.

Ik heb alle hoofdstukken al geschreven dus ik hoef me geen zorgen te maken over of ik geen inspiratie meer heb etc.

Kusjes 💋.

Teenmom Life ✘ Deel 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu