Pov Jordan.
Het blijft de hele tijd in mijn hoofd spoken..
Ik weet niet of Luke wel de vader is.
Het kan niet waar zijn als mijn vader gewoon niet mijn vader is. Ik ben benieuwd of pap dit wel eens weet. Waarschijnlijk heeft mam niks tegen pap gezegd. Het zou zomaar kunnen zijn dat hij niet mijn vader is.. We hebben niet dezelfde kleur ogen, kleur haar en verder lijken we ook niet op elkaar. We kunnen wel beide zingen, ook al is dat een beetje egoïstisch om dat te zeggen..
"Hey.." Zegt mam als ze de woonkamer binnen komt.
"Hoi." Zeg ik en kijk niet op. Mijn ogen blijven gericht op Jackie's gezicht. Ik streel met mijn vingers over haar bolle buikje.
"Alles goed?" Vraagt mam die naast me komt zitten.
"Dat kan ik beter aan jou vragen.." Mompel ik en kijk haar kort aan. "Waarom liep je opeens weg?"
"Ik dacht aan vroeger, aan de stomme dingen. Sorry dat ik opeens weg was." Zegt ze.
"Hm, oké." Mompel ik.
"Heeft ze een beetje geslapen?"
Ik knik. "Mam?" Vraag ik zacht. "Wat vind jij ervan dat Jackie opgroeit zonder een vader?"
"Waarom vraag je dat? Twijfel je?" Vraagt ze fronsend.
"Nou uh, sommige kinderen hebben geen vader, omdat hij dood is, maar Jackie's vader leeft nog.." Mompel ik.
"Je moet doen wat jij denkt dat goed is." Zegt mam zacht.
"Daar heb ik niks aan. Wat denk jij?" Vraag ik.
"Waar komt dit opeens vandaan? Je was zo zeker over je zaak dat je dit helemaal alleen kon met onze hulp erbij." Zegt ze bezorgd.
"Gewoon. Ik denk dat het misschien wel beter is als Jackie ook heeft vaderfiguur in haar leven heeft."
"Maar ze heeft Luke en Tyler toch? Die doen ook dingen met haar en dan heeft ze ook een soort van vaderfiguur in haar leven." Zegt mam.
"Je snapt het niet." Zucht ik.
"Leg het me dan uit."
Ik schud mijn hoofd en leg Jackie op mijn borst. Ik druk een kus op haar hoofdje en wrijf rustgevend over haar rugje. Het is allemaal nog zo klein. "Lijkt Jackie meer op mij of op Thomas?" Vraag ik.
"Hm, meer op jou, maar ze heeft ook dingen van Thomas." Zegt mam.
"En lijk ik meer op jou of papa?" Vraag ik zacht.
"Meer op mij, je hebt mijn uiterlijk, maar je innerlijk lijkt op papa." Zegt ze glimlachend.
Ik knik, maar geloof er helemaal niks van. "Ik denk dat ik Liz een berichtje stuur om te vragen wat Thomas' nummer is.." Zeg ik zacht.
"Weet je het zeker?" Vraagt mam. "Als je contact opneemt kun je het niet zomaar weer verbreken."
"Ik weet het mam, ik weet het." Zeg ik en pak mijn mobiel. Ik ga naar WhatsApp en stuur een bericht naar Liz, de moeder van Thomas.
Ik: Hey Liz! Hoe gaat het met je? Mag ik het nummer van Thomas?
Meteen zie ik dat ze online komt. Ondanks dat ze geen contact meer heeft met mijn moeder is ze er ook altijd voor me geweest.
Liz: Hey Jor, het gaat goed! Met jou? En hoe is het met de kleine? Is ze al een beetje gegroeid? Tuurlijk mag je zijn nummer, hier is het contact Thomas
Ik: Alles gaat goed hier! Jackie is wel gegroeid en ik vind haar alleen maar schattiger worden 🙈
Liz: Ahw, ik kan niet wachten om haar weer eens te zien!
Ik: Ben je thuis?
Liz: Ja, wil je nu langskomen? Je bent altijd welkom!
Ik: Dat is lief! Ik kom eraan, met Jackie 💋
Liz: Leuk! Tot straks 😘
Ik leg mijn mobiel weer weg en sta op met Jackie in mijn armen. "Ik ga naar Liz." Zeg ik zacht.
"Is goed, veel plezier." Zucht mam.
Ik rol mijn ogen en trek een lekker warm vestje bij Jackie aan voordat ik haar in de kinderwagen leg, waardoor ze weer begint te huilen. Ik trek snel mijn schoenen en jas aan en loop naar buiten met de kinderwagen. Ik wandel rustig naar het huis van Thomas, waarschijnlijk zit hij nog met zijn vrienden in het skate parkje. Ik zie het wel.
🌸🌸🌸
JE LEEST
Teenmom Life ✘ Deel 3
Teen FictionJordan Hemmings voedt haar dochtertje Jackie in haar eentje op, omdat de vader haar heeft verlaten, maar hij heeft spijt en wil helpen met het opvoeden van Jackie. Jordan moet gaan kiezen en als het lijkt dat het allemaal weer goed gaat, komt ze er...