05.

401 19 13
                                    

Pov Jordan.

"Gaat alles goed met je?" Vraagt hij voorzichtig.

Ik knik en kijk naar mijn handen.

"Ook met Jackie?" Vraagt hij.

"Ja, het gaat nu wel goed met ons." Zeg ik zacht.

"Hoezo nu wel? Ging het eerst niet goed?" Vraagt hij.

"Ze huilde veel en dronk niet genoeg, maar dat is al opgelost." Zeg ik zacht en streel over Jackie's bolle wangetje.

"En uh, de bevalling?" Vraagt hij twijfelachtig. "Ik hoorde mijn moeder zeggen dat het niet zo heel goed ging.."

Ik slik en zucht.

"Je hoeft het niet te vertellen als je dat niet wil." Zegt hij.

"Het ging inderdaad niet zo goed. Ik mocht geen pijnstillers krijgen, want ik had al teveel centimeter ontsluiting, alleen het zette niet door. Ik bleef lang op acht centimeter en ze hadden nagedacht over een keizersnede, maar ze wilde eerst nog even een half uur tot een uur wachten, want het kon zomaar doorzetten. Dat gebeurde niet, dus ze gaven me weeën opwekkers, zodat de weeën krachtiger werden en de ontsluiting sneller zou gaan. Toen ze me eindelijk een keizersnede wilde geven kwamen ze erachter dat ik tien centimeter ontsluiting had en ik mocht dus gaan persen, voor even dat je het weet dat doet pijn. Ze was een sterrenkijker dus het duurde ongeveer een half uur voordat ze haar hoofdje er pas uit kwam, maar natuurlijk paste ze er niet doorheen en moest ik geknipt worden.." Zeg ik.

Thomas kijkt me medelevend aan.

"Ze was geboren na langer dan één uur persen. Het herstel van mij ging moeizaam." Zeg ik zacht.

"Ik wilde dat ik je kon steunen.. Het spijt me echt heel erg.." Fluistert hij.

Ik haal mijn schouders op en steek mijn handen uit naar Jackie als ze begint te huilen, zodat ik haar aan kan pakken. Ik krijg haar in mijn handen en leg haar tegen mijn borst. Ik wrijf rustgevend over haar rugje, waardoor ze stopt met huilen. "Heb je honger, meissie?" Vraag ik zacht.

"Heb je wel wat mee?" Vraagt Thomas die ongemakkelijk naast me zit.

"Je moeder heeft altijd drinken voor haar thuis." Zeg ik en roep Liz.

"Oh, ik zie het al! Ik maak wel even wat drinken." Zegt Liz die meteen weer naar de keuken loopt.

"Wil jij het drinken geven?" Vraag ik aan Thomas. Het liefst doe ik dit niet, maar hij moet het wel kunnen áls hij ooit met haar alleen is, niet dat dat gaat gebeuren, maar je weet het maar nooit.

Thomas knikt blij en neemt Jackie van me over. Hij krijgt het flesje melk van Liz en geeft Jackie drinken.

Liz maakt meteen een foto en ze kijkt trots toe. De bel gaat en Liz loopt er naartoe. Even later komt ze terug met Ashton.

"Hé Jordan!" Zegt hij glimlachend. Zijn blik gaat naar Thomas en hij kijkt me vragend aan.

"Ze vindt dat Jackie een vaderfiguur in haar leven moet hebben." Legt Liz uit.

Ashton knikt glimlachend en gaat naast Thomas zitten. "Mag ik haar straks ook vasthouden?" Vraagt hij.

"Tuurlijk." Zeg ik glimlachend.

🌸

Het is een paar uur later en ik zit met Jackie op mijn schoot op Thomas' bed. Ik probeer haar te laten zitten, maar dan wel dat ze tegen me aanleunt.

"Het is raar." Mompelt Thomas.

"Wat is raar?" Vraag ik verward.

"Jou met een baby en dan nog wel een baby die van ons is." Zegt hij glimlachend.

"Thomas.. Je moet weten dat ik je het niet vergeven heb en vergeten doe ik het nooit. Ik doe dit voor Jackie, zodat zij een vaderfiguur in haar leven heeft. Ik doe dit dus niet voor jou en ik wil eigenlijk ook niks met je te maken hebben. Wat je hebt gedaan vergeef ik je nooit.." Zeg ik zacht.

Thomas knikt en wrijft over Jackie's wangetje.

"Wat was de reden dat je me verliet?" Vraag ik zacht.

Thomas kijkt me kort aan en daarna naar zijn handen.

"Je vertelde me dat je me zou gaan helpen en dat je me nooit zou gaan verlaten en wat deed je? Je verliet me, je liet me helemaal alleen. Ik heb geluk dat mijn ouders me hielpen, want anders had ik helemaal niemand meer. Jouw moeder had ik, maar dat zou lastig worden omdat jij hier woont. Ik snap het gewoon echt niet. Ik dacht dat je van me hield.." Zeg ik met tranen in mijn ogen. Ik kijk naar Thomas en zie dat hij ook tranen in zijn ogen heeft. "Vertel het me.." Fluister ik.

🌸🌸🌸

Over twee dagen heb ik zomervakantie! Jaja, zomervakantie!

Ik heb vandaag biologie examen gehad en mijn gevoel zegt dat het wel goed ging. We hadden één uur de tijd, maar het waren maar 30 vragen dus ik was al heel snel klaar. We moesten allemaal wachten totdat het uur voorbij was, want we mochten niet eerder weg 😒.

Hoe gaat het bij jullie op school? Hebben jullie ook examens? Heb je goede cijfers?

Ik wil mijn lezers beter leren kennen 😁🤓.

Kusjes 💋.

Teenmom Life ✘ Deel 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu