04.

402 20 2
                                    

Pov Jordan.

Nog voordat ik op de bel kan drukken wordt de deur al opengetrokken door Liz.

"Hey lieverd! Ik heb je gemist." Zegt ze terwijl ze haar armen om me heen slaat.

"Ik jou ook." Zeg ik zacht. "We moeten elkaar vaker zien.. dat zou ook goed zijn voor Jackie."

Liz laat me los en knikt voordat ze in de kinderwagen kijkt. "Mag ze er al uit?" Vraagt ze.

"Ja tuurlijk! Ga je gang!" Zeg ik glimlachend en kijk toe hoe Liz haar uit de kinderwagen haalt en daarna naar binnen loopt. Ik duw de kinderwagen naar binnen en hang mijn jas op. Ik loop verder naar binnen. "Zijn we alleen?"

"Ja, Ashton is met Calum en Michael weg en Thomas is bij zijn vrienden." Zegt ze als ze op de bank gaat zitten. "Wil je wat drinken?"

"Ik pak wel wat, wat wil jij?" Vraag ik.

"Nee dat hoeft niet joh! Jij bent hier de gast." Zegt ze.

"Ga jij nou maar gewoon knuffelen met Jackie. Wat wil je?" Vraag ik glimlachend.

"Thee." Zegt ze dankbaar.

Ik knik en loop naar de keuken om thee te maken. Ondanks ik hier al super lang niet ben geweest, voel ik me hier meteen al thuis. Ik loop terug met de twee koppen thee en zet die op de salontafel.

"Ze is zo'n schatje." Zucht Liz glimlachend.

"Heeft ze vast van jou." Zeg ik en ga naast haar zitten.

Liz kijkt me glimlachend aan.

"Ik zag Thomas vandaag nog.. Ik was aan het wandelen en praatte met Jacob en toen kwam Thomas. Hij wilde haar naam weten, maar ik zei dat hij moest oprotten.." Zeg ik zacht.

"Oh." Mompelt Liz.

"Ik wil hem toch een kans geven voor Jackie. Ik wil niet dat ze opgroeit zonder vader, maar ik wil niet dat Thomas gaat denken dat ik dan weer contact met hem wil." Zeg ik.

"Maar je krijgt dan wel contact." Zegt Liz zacht.

Ik knik en kijk even naar Jackie. "Ik bedoel in een relatie enzo. Ik wil hem het liefst niet meer zien, maar ik kan het Jackie gewoon niet aandoen en al helemaal niet nu."

"Hoe bedoel je al helemaal niet nu?" Vraagt ze fronsend.

"Als tienermoeder." Zeg ik en zucht diep.

"Het zou heel fijn zijn voor Thomas al je hem een kans geeft. Als je wil dan kan ik hem ook nog uitleggen dat het alleen daarom gaat en niet dat je een relatie wil hebben." Zegt ze.

"Dat zou fijn zijn." Zeg ik en glimlach naar haar.

Liz glimlacht terug en legt haar arm over mijn schouder. Ze trekt me naar haar toe zodat ik een beetje tegen haar aanleun. "Het is zo fijn dat je hier bent. Je bent altijd welkom, vergeet dat niet."

Ik knik en leg mijn hoofd tegen haar schouders. Soms voelt het alsof ze mijn tweede moeder is. "Ik hoop dat mama bij draait en dat jullie weer vriendinnen worden.." Fluister ik.

"Je moeder is koppig en dat is ze altijd al geweest. Het enige wat waarschijnlijk gebeurt is dat we elkaar normaal aan kunnen kijken." Zegt ze en grinnikt kort.

"Maar er is niks met jullie gebeurd. Het is niet jouw schuld dat Thomas wegging." Zeg ik zacht. "Het is gewoon niet eerlijk tegenover jou."

"Maak je niet zo druk, Jordan. Ik snap dat ze boos op ons is, want ik zou zelf ook boos zijn. Het komt vast wel goed." Zegt ze.

"Bedankt dat je altijd zo doet en dat je er altijd voor me bent." Zeg ik zacht.

"Voor jou altijd en nu ik de oma ben van jou kind al helemaal." Zegt ze en drukt een kus tegen mijn voorhoofd.

De voordeur gaat open en daarna met een klap dicht.

"I-Is dat..?" Vraag ik zacht en bang.

Liz haalt haar schouders op. "Wil je dat ik erbij blijf?" Vraagt ze.

"Aan het begin absoluut." Zeg ik.

"Thuis!" Roept diegene en ik herken de stem meteen. Het is Thomas. Hij loopt de woonkamer binnen en stopt meteen als hij mij ziet. "W-Wat?" Vraagt hij stotterend.

"Uhm, hey." Zeg ik zacht en haal mijn hoofd van Liz haar schouder. Ik glimlach kleintjes naar hem.

"Wat doe je hier..? Ik dacht dat je me niet wilde zien.." Zegt hij zacht en hij gaat naast Liz zitten. Zijn blik glijdt van mij naar Jackie. Langzaam komt er een glimlach op zijn gezicht.

"Je mag haar wel vasthouden als je wil.." Mompel ik en zijn ogen worden groot.

Hij knikt en neemt Jackie over van Liz. "Ze is zo mooi.." Fluistert hij met tranen in zijn ogen.

Hoe kon ik ooit zo stom zijn om het hem niet te vergeven? Hij reageert nu al zo lief op haar.. Ik had dit kunnen weten.

"Hoe heet ze?" Vraagt hij.

"Jackie." Zegt Liz. Al die tijd heeft ze haar naar geheim gehouden, omdat ik dat wilde.

"Schattig." Zegt hij met een brede glimlach.

Ik frons en kijk de andere kant op, naar buiten. Ik heb echt geen zin om met hem te praten. Ik vind het fijn dat hij zo reageert toen hij Jackie voor het eerst vasthield, maar ik ga de rest niet vergeten. Ik kan het gewoon niet uit mijn hoofd zetten. Ik dacht dat hij van me hield en dat hij écht bij me zou blijven.

"Fijn dat je me het vergeeft.. We kunnen Jackie samen opvoeden, samen wonen, trouwen en nog meer kinderen krijgen." Zegt Thomas blij.

Mijn blik schiet naar hem toe.

"Thomas." Zegt Liz waarschuwend.

"Sorry? Ik vergeef het je echt niet hoor. Ik doe dit voor mijn dochter, niet voor mezelf en al helemaal niet voor jou!" Zeg ik bot.

Zijn blik veranderd van blij naar teleurgesteld en verdrietig. "Mag ik haar vaker zien?" Vraagt hij zacht.

Ik haal mijn schouders op. "Wat jij wil." Mompel ik. "Alleen als je het dan ook echt doet, want ik heb geen zin om nog een keer zo'n situatie mee te maken."

Liz legt haar hand op mijn schouder en kijkt me vragend aan terwijl ze naar de keuken knikt met haar hoofd.

Ik knik en Liz loopt weg.

"Sorry dat ik er niet was.. Ik wilde het zelf eigenlijk niet.. Ik wist niet wat ik deed en ik ben zo'n ongelooflijke sukkel.." Zucht Thomas die wat meer naar me toe schuift. "Ik wil dat ik de tijd kan terug draaien."

Ik glimlach kleintjes.

🌸🌸🌸

Ik had vandaag mijn eerste theorie examen en het was Nederlands! Voor mijn gevoel ging het wel goed, nu maar hopen dat het ook echt goed is gemaakt!

Succes iedereen die examen moet doen! You can do it!

Kusjes 💋.

Teenmom Life ✘ Deel 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu