2. Ulykken

70 4 0
                                    

Både mig og mor var rystede. Airbaggene var slået ud. Begge to. Mor ville ud af bilen. Men hun kunne ikke. Døren var mast langt ind. Hun havde ondt i hendes ben. Jeg havde ret ondt i nakken. Der kom en mand hen til bilen. Han åbnede døren til min side og spurgte "er i okay?". "Min mor kan ikke komme ud og hun har ondt i benet" svarede jeg. "Hvad med dig?" Spurgte han. "Jeg har lidt ondt i nakken men ikke andet" svarede jeg. "Jeg ringer lige efter nogle der kan få din mor ud. Og en ambulance så i kan blive tjekket" sagde manden. "Tak" sagde jeg og smilede.
•10 minutter senere•
Der kom en ambulance og en falkbil. Der var nogle mænd der prøvede at åbne døren. Men de kunne ikke. De begyndte at klippe i døren med en kæmpe slags saks. De fik endelig døren åbnet. Og de bar mor ud af bilen og hen i ambulancen. Jeg gik selv derover. Vi sad i ambulancen og snakkede med to mænd. "I bliver lige kørt hen på hospitalet for at blive scannet" sagde den ene mand. "Okay" sagde mor. Vi kørte hen til hospitalet. "Kan du ikke lige ringe til far og sige at han skal komme?" Spurgte mor. "Jo selfølgelig" svarede jeg. Jeg ringede til far.
-Hej far
•Hej skat
-Vi har været ude for en bilulykke. Kan du komme over på hospitalet? Det er der var Adam også ligger. Altså samme hospital.
•Ej skat! Er i okay?! Jeg kommer med det samme!
-Vi skal over og scannes. Mor har ondt i benet og jeg har lidt ondt i nakken.
•Okay. Vi ses derover
-Jaer vi ses
"Han kommer" sagde jeg. "Godt" sagde mor. Døren blev åbnet. "Vi er her nu" sagde en mand. Mor blev kørt på en båre og jeg gik. Vi blev sendt ned til scanningen. Vi kom ind som de første. Jeg måtte ikke gå med mor ind. Jeg ventede ude foran i omkring 10 minutter. Hun kom ud. Hun haltede lidt. Hun havde et stykke stof rundt om benet. "Jeg skal havde det her bind på i en uge" sagde mor. Jeg smilede. "Lisa da skal gå der ind nu" sagde mor. Jeg gik ind til scanning. "Hej" sagde en læge. "Hej" sagde jeg. Jeg fik scannet nakken. "Der er ikke sket noget. Det er nok bare slaget" sagde lægen. Jeg smilede og nikkede. Jeg gik ud til mor. Far kom løbene hen imod os. "Er i okay?" Spurgte han. "Ja" sagde vi i kor. Vi gik hen mod udgangen. Adam gik med krykker hen imod os og råbte "Mor, far, Lisa!" Vi vendte os om og kiggede. "ADAM!!" Råbte jeg og løb hen til han. "Jeg må gerne komme hjem. Operationen er færdig og jeg skal bare gå med krykker i to dage" sagde han. Vi gik hen til en læge der sad ved informationen og mor sagde "Adam Larson skal udskrives". Lægen udskrev ham og vi gik ud til bilen. "Vi skal lige hente Sofie på vej hjem" sagde far. Vi satte os ind i bilen og kørte hen til farmor. Vi var fremme ved farmor. Mig og Adam blev siddende i bilen. "Jeg skal lige spørge farmor om noget. Kommer igen om 2 minutter. Jeg skynder mig" sagde jeg. Han nikkede. Jeg steg ud af bilen og gik ind. "Farmor?" Kaldte jeg. Hun kom ud i bryggerset. "Hvad er der Lisa?" Spurgte hun. "Hvorfor var det at du ringede?" Spurgte jeg hende om. "Jeg skulle bare høre om kendte en dreng ved navn Isac" svarede hun. "Det tror jeg ikke" svarede jeg nysgerrig. "Vi ses" sagde jeg og gik ud i bilen. Mor, far og Sofie kom også ud. Vi kørte hjem. Da vi kom hjem efter en times køretur gik jeg op på mit værelse. Mor kom op. "Der var et brev til dig" sagde mor. "Et brev?" Spurgte jeg. Mor nikkede og gav mig brevet. Hun gik ned igen. Jeg åbnede kuverten og tog brevet op og læste.

Kære Lisa
Jeg tror ikke at du kan huske hvem jeg er. Men vi mødtes på en ferie for et par år siden. I Thailand. Vi var sammen ved poolen i 5 dage. Vi spiste frokost sammen næsten hver dag. Men en dag var du der ikke. Din familie var der. Men du var der ikke. Jeg har prøvet alt for at finde dig. Jeg kan lide dig. Lige nu tænker du sikker 'hvem fanden er det der skriver til mig?' Jeg fandt din farmor. Vi bor 10 kilometer fra hinanden. Altså din farmor og jeg. Håber at vi kan mødes en dag.
Hilsen Isac :)

Jeg sad helt mundlam på sengen. Kan jeg virkelig ikke huske ham? Hvorfor var jeg pludselig væk når min familie stadig var der? Hvem er Isac overhoved? Jeg sad i mine egne tanker. Mor kom ind på mit værelse igen. "Hvem er Isac?" Spurgte jeg....

Hvem er Isac? Hvorfor var hun pludselig væk når familien stadig var der? Find ud af det ved at læse videre!

GlemtWhere stories live. Discover now