15. Norge?

14 2 0
                                    

*DING* *DONG* Det ringede på døren. Jeg gik ud og åbnede døren. Det var Markus. "Hey" sagde jeg og kyssede ham. "Hej søde. Jeg skulle fortælle dig noget" sagde han nervøst. "Jeg troede at du ville skrive det" sagde jeg og kiggede undrende på ham. "Jeg ville hellere sige det ansigt til ansigt" sagde han. "Okay" sagde jeg og blev lidt bange. "Altså Laurits og jeg spiller jo begge fodbold. Og vi skal spille for et meget bedre hold" sagde han. "Det er da vildt fedt" sagde jeg og smilede. "Nej ikke rigtigt" sagde han. Jeg tabte smilet og spurgte "hvorfor ikke?". "Vi skal spille for et hold i Norge" svarede han trist. "Norge? Det er da et smukt land" sagde jeg og tog hans hånd. "Nej Lisa du forstår ikke. Vi skal flytte til Norge. Vi flytter på søndag" sagde han til mig. Jeg begyndte at græde. "Kommer du så og besøger mig?" Spurgte jeg med tåre i øjnene. "Ja. Min mormor og morfar flytter ind i huset" svarede han. Jeg blev lidt mere glad. "Jeg må desværre gå nu. Vi ses imorgen min skat" sagde han og gik. Jeg lukkede døren og tørrede mine øjne med mit ærme. Jeg gik ind i stuen og satte mig. Jeg kunne ikke holde tårnene inde. De løb ned af kinderne på mig. "Skat hvad er der dog galt?" Spurgte mor. Hun kom over og satte sig ved siden af mig. "Der sker det at min kæreste flytter til Norge med min bedste drengeven" sagde jeg og græd videre. "De kommer vel og besøger dig" sagde mor. Jeg tror at hun prøvede at trøste mig. Men det hjalp ikke rigtigt. "Ja. Deres mormor og morfar flytter ind istedet" sagde jeg stille. "Det der med langdistance forhold er en svær til" sagde mor. "Er det?" Spurgte jeg og kiggede lidt underligt på hende. "Ja det er det min pige. Du har jo ikke mulighed for at se ham hele tiden som du er vandt til" sagde hun beroligende. "Men tror du ikke at vi kan klare det?" Spurgte jeg. Hun nikkede og holdte om mig. "Nu må du bare få det meste ud af tiden inden de flytter" sagde mor og gik. Hun havde nok ret. I det med at få det meste ud af tiden tænkte jeg. Jeg gik op på værelset. Jeg satte mig over ved vinduet. Jeg kunne kigge lige over på Markus's værelse. Han vinkede til min. Jeg vinkede igen. Han gik. Jeg kunne ikke se han længere. Jeg lagde mig på min seng og tjekkede Facebook. Jeg fik en venneanmodning. Det var fra Markus. Jeg bekræftede den. Jeg lå i lidt tid og kiggede op i loftet. Lige pludselig kom han ind af døren til mit værelse. "Skal vi opdatere vores status til 'forhold'?" Spurgte han om og smilede til mig. Jeg grinede og svarede "ja lad os det". Vi gjorde det. "Vil du sove hos mig i nat?" Spurgte han om. "Ja klart" sagde jeg og pakkede en taske. Jeg tog tasken og min skoletaske med ned. "Mor må jeg sove hos Markus?" Spurgte jeg mor om. "Ja gå du bare" sagde hun og blinkede til mig. Jeg vidste hvad hun mente med det blink. Markus tog mine tasker og jeg tog sko på. Vi gik ud af døren og over til Mak. Han åbnede døren og vi tog skoene af.  I gik op på hans værelse og stillede taskerne. Bagefter gik vi ned i køkkenet. Hans mor havde lavet mad. Det var tacos. Vi satte os til bords og begyndte at spise...

Norge? Langt væk fra Lisa!

GlemtWhere stories live. Discover now