Jeg gik ud til hoveddøren og åbnede. Det var Markus og Laurits. "Hejsa drenge" sagde jeg glad. Jeg gav begge drenge et kram. "Hej skat" sagde Markus. Laurits sagde bare "Hej". "Kom endelig indenfor" sagde jeg og de gik ind. "Har du åbnet kassen?" Spurgte Laurits. "Nej ikke endnu" svarede jeg. "Åben den skat" sagde Markus og smilede. Han så spændt ud. Jeg gik ind i stuen og åbnede kassen. "Nuuurgh" sagde jeg og blev mega glad. Der var en hundehvalp i. En bomuldshund for at være helt præcis. Der var også en hundekurv, et halsbånd, en hundesnor og 2 skåle. "Tusind tak" sagde jeg og kiggede på Markus. "Det var så lidt skat" sagde han. "Hvad skal han hedde?" Spurgte Laurits mig om. "Ralf" sagde jeg og grinede lidt. Drengene grinede også. "Ej tænk at jeg har fået en hvalp. Ved min mor det?" Spurgte jeg drengene om. "Ja vi spurgte begge dine forældre" sagde Laurits. "Okay" sagde jeg imens jeg sad med Ralf. "Han er altså bare helt vildt nuttet" sagde jeg med et kæmpe smil på læben. Ralf smuttede ud af mine arme. Han løb over til havedøren. Han stod og kiggede ud af vinduet. "Kom her Ralf" sagde jeg og klappede på mine lår. Han kom over til mig. "Skat vi skal desværre gå nu. Vi ses imorgen" sagde Markus og de gik ud i gangen. "Jaer vi ses" sagde jeg. De gik ud af døren og jeg gik ind til Ralf. Jeg tog hundekurven og lagde den over i hjørnet ved siden af sofaen. Han gik over og lagde sig i kurven. "God hund" sagde jeg og aede ham. Jeg tog min mobil frem og skrev til Jennie.
-Hey Jen?
•Ja Lisa?
-Jeg har fået en hundehvalp!!
•Ej hvor vildt!! Af hvem?
-Af Mak og Lau!!
•Seriøst?!!
-Ja seriøst!!
•Åmg det er jo helt sindsygt!!
-Ved det! Jeg er mega glad!!
•Kan jeg godt forstå!!
-Han er helt vildt nuttet!
•Hvad hedder han?!
-Han hedder Ralf!
•Aww sødt!
-Jaer. Vi ses sødeste Jen
•Vi ses Lisa musJeg lagde min mobil på bordet og satte mig i sofaen. Der var en der åbnede døren. "Hej Lisa" sagde en stemme. Det var mors stemme. "Hej mor" sagde jeg. Mor kom ind i stuen med noget hundelegetøj. "Har de seriøst købt den til mig?" Spurgte jeg mor om. "Ja drengene har brugt deres egne penge på den" svarede mor. Jeg blev helt glad indeni. Jeg følte endelig at der var nogle der tænkte på mig. Jeg kiggede ned i kurven hvor Ralf lå. "Hvad hedder han?" Spurgte far mig om. "Ralf" sagde jeg og gik op på mit værelse. Mit ene vindue var smadret. Og der lå en sten med et stykke papir på, på gulvet. Der stod noget på papiret.
Lisa.
Jeg har din veninde. Hvis du nogensinde vil have hende at se igen skal du møde mig omme bag skolen imorgen klokken 13. Jeg har ikke tænkt mig at skrive hvad du skal. Du skal bare komme. Hvis du ikke kommer skal jeg sørge for at du aldrig nogensinde vil få hende at se igen. Så du har bare at komme hvis du vil se din ynkelige veninde. PS Du skal komme alene. Hvis du har nogen som helst andre med vil både dig, din veninde og den person du har med få med mig at bestille. PPS du skal heller ikke fortælle nogle om det her.
Vi ses imorgen bag skolen.
Hilsen en personJeg blev virkelig bange. Jeg havde virkelig lyst til at vise det til mor. Men jeg turde ikke. Men jeg vidste ikke om det var Jennie eller en anden pige. Jeg blev virkelig nysgerrig over hvem det var. Jeg lagde mig i sengen og tænkte lidt. Jeg blev træt og faldt i søvn.
Hvad skal hun bag skolen? Hvem af hende veninder er det der er 'fanget'? Og hvem er personen der har skrevet på papiret?
YOU ARE READING
Glemt
RomanceADVARSEL!! Lisa er en 15 årig pige der bor med hendes forældre og hendes to mindre søskende Adam og Sofie. De bor i et stort hus i Danmark. Hendes forældre har holdt noget hemmeligt for hende i flere år. Men hvad?... Lisa får nye naboer som er på h...