"Lisa?" "Lisaaa?" Sagde en stemme. Jeg slog øjnene op. Det var Jennie. "Godmorgen søde" sagde hun til mig og smilede. "Godmorgen" sagde jeg. "Hvorfor har du allerede tøj på?" Spurgte jeg Jennie om. "Jeg skal hjem nu" sagde hun. "Oh. Vi ses vel en anden dag" sagde jeg og mistede smilet. "Ja selfølgelig Lisa" sagde hun. Jeg fik smilet tilbage igen. "Vi ses" sagde Jennie og krammede mig. "Ses" sagde jeg til Jennie imens vi krammede. Hun gik ud fra mit værelse og lukkede døren efter sig. Jeg steg ud af sengen og tog noget tøj med ud på badeværelset. Jeg lagde tøjet på kommoden og gik i bad. Jeg vaskede mig og gik ud af badet. Jeg tog mit håndklæde for at tørre mig da jeg så Markus, Laurits og deres forældre bære nogle kufferter ud til bilen. Jeg tog håndklædet rundt om mig og løb ned af trappen. Jeg skyndte mig ud af døren og løb hen til dem. "Hvor skal i hen?" Spurgte jeg Markus om. Jeg stod bare med mit håndklæde rundt om mig. "Vi skal på ferie" sagde han og kiggede lidt underligt på mig. "Okay. Hvornår er i hjemme igen?" Spurgte jeg. "Om 2 dage" sagde hans mor Anne. "Okay" sagde jeg. "Her" sagde Markus og gav mig et stykke papir med et nummer på. "Hvad er det?" Spurgte jeg. "Mit nummer" sagde han og smilede. "Tak" sagde jeg. "Jeg må nok hellere gå hjem igen" sagde jeg og grinede. "Vi ses Lisa" sagde Markus og Laurits. Jeg vinkede til dem og løb indenfor. Ej hvor var det pinligt tænkte jeg. Jeg gik ovenpå og ud på badeværelset. Jeg tog mig tøj på og gik ned i stuen. "Nåh skat. Hvorfor havde du kun et håndklæde på? Og hvorfor gik det så stærk med at komme ud af døren?" Spurgte far. "Drengene skulle på ferie. Og jeg var bange for at miste dem" sagde jeg og blev lidt flov. Far nikkede bare. "Er du forelsket i dem?" Spurgte Sofie om. "Nej" sagde jeg og grinede. Hun svarede mig ikke. Hun havde travlt med at se tv. Jeg gik en tur ned til stranden. Der var en sød pige der spurgte om vi skulle gå en tur sammen. Det sagde jeg ja til. Men vi gik ikke så langt for hun skulle hjem og spise frokost. Jeg tog min mobil frem og fandt nummeret i min lomme. Jeg skrev det ind på mine kontakter. Jeg gik hjemad mod mit hus. På vejen skrev jeg til Markus.
-Hej Markus
•Hey Lisa <3
-Hvad så?
•Ikke så meget. Men hvorfor kom du over til os kun iført et håndklæde?
-Jeg var bange for at i skulle rejse væk for altid
•Aww! Bare rolig. Det gør vi ikke<3
-Det er jeg glad for:)
•Jeg må smutte nu. Vi ses smukke <3
-Ses <3Han skrev smukke. Waow. Jeg var vildt glad. Gad vide om han kan lide mig. Jeg var nået hele vejen hjem. Jeg gik ind. Der var ikke nogle hjemme. Jeg kiggede i hele huset. Men der var ikke nogle. Der lå en seddel.
Hej Lisa skat
Vi er taget til tante Ninas fødselsdag i Jylland. Vi er først hjemme på lørdag. Vi tænkte at du hellere ville blive hjemme.
Jeg har lagt penge til mad. De ligger på køkkenbordet. Der er også sodavand i køleskabet. Du må gerne indvitere venner på besøg. Hvis der bliver noget kan du bare ringe. Ellers kan du gå til farmor hvis du vil det.
Kærlig hilsen mor. Kys kysJeg satte mig ind i sofaen og tænkte lidt. Lørdag. Der er jo 4 dage til. Og så ringede jeg til Jennie.
-Hej Jennie skat
•Hej søde
-Kan du komme hjem til mig nu?
•Ja jeg er der om ca. 20 minutter. Må jeg sove der?
-Ja i 4 dage
•Kan kun sove der i 2 dage
-Helt okay
•Vi ses Lisa
-SesJeg sad i sofaen og spillede på min mobil og ventede på at Jennie kom...
Næste kapitel?.
YOU ARE READING
Glemt
RomanceADVARSEL!! Lisa er en 15 årig pige der bor med hendes forældre og hendes to mindre søskende Adam og Sofie. De bor i et stort hus i Danmark. Hendes forældre har holdt noget hemmeligt for hende i flere år. Men hvad?... Lisa får nye naboer som er på h...