Manden jeg skulle snakke med virkede rar. Han stillede mig en masse spørgsmål. Det var faktisk ikke så slemt.
Mand "Hvad hedder han?"
Mig "Thomas"
Mand "Hvad skete der helt præcis? Fra start"
Mig "Jeg kom op på mit værelse igår aftes. Mit ene vindue var smadret og der lå en sten på gulvet med et stykke papir. På papiret stod der at jeg skulle komme over bag skolen kl. 13 idag"
Mand "Okay. Tak. Du må gerne gå nu"Mig og Markus gik ud. "Hvordan vidste du at jeg var der?" Spurgte jeg ham nysgerrig. "Jeg så dig gå. Så jeg fulgte efter dig" sagde han genert. "Okay" svarede jeg og tog hans hånd. "Er i klar til at køre hjem?" Spurgte mor os om. "Ja" svarede jeg og vi gik ud. "Vil du køre med os Markus?" Spurgte mor Markus om. "Ja, hvis jeg må får min mor" svarede han og kiggede over på hans mor. Hun nikkede og steg ind i hendes bil. Hun kørte lidt før os. "Hvor er Bianca?" Spurgte jeg mor om og så bekymret ud. "Hendes mor kom og hentede hende" sagde mor og satte sig ind i bilen. Det gjorde Markus og jeg også. Klokken var blevet 17 inden vi var kommet hjem. Og jeg skulle i skole imorgen. "Skat. Hvilken klasse skal du egentlig gå i?" Spurgte jeg Markus om da vi var nået hjem. "Jeg tror nok det var 9.C" svarede han og smilede. "Det er min klasse" sagde jeg og blev glad. Vi steg ud af bilen og krammede. "Vi ses imorgen smukke" sagde Markus og gik ind til ham selv. Jeg gik ind i mit hus og op på mit værelse for at pakke min skoletaske. Mit vindue var blevet ordnet. Det havde far gjort igår. Jeg tog min mobil frem og skrev til Mak.
-Hey Mak<3
•Hej solstråle
-Skal vi følges til skole imorgen?
•Ja det kan vi godt. Laurits må godt komme med, ikke?
-Jo selfølgelig. Hvilken klasse skal han gå i?
•Også 9.C
-Ej hvor fedt!
•Jaer. Vi ses imorgen
-Ja vi sesJeg lagde min mobil på mit natbord og gik ud på badeværelset for at børste tænder. "Mor jeg går i seng. Godnat!" Råbte jeg. Hun svarede bare "Okay". Jeg slukkede lyset og lagde mig i sengen. Jeg tænkte på Markus. Og så faldt jeg i søvn.
Jeg vågnede af lyden af min alarm. Jeg skyndte mig i tøjet og gik ned for at spise morgenmad. "Jeg går over til Markus og Laurits" sagde jeg til mor og gik ud af døren. Jeg gik over til drengene og ringede på. De åbnede døren. Og sagde begge to "Hej". De var allerede klar. "Skal vi smutte?" Spurgte Laurits om. "Ja" svarede mig og Mak i kor. Vi gik over mod skolen. Markus holdte mig i hånden. Det var første dag efter sommerferien. Vi nåede lige akkurat ind i klassen inden klokken ringede. Der kom en helt ny lære ind i klassen og sagde "Godmorgen. Jeg er jeres nye dansklærer Line". Hun virkede super flink. I de 2 første lektioner lavede vi ikke rigtigt noget. Vi skulle bare hilse på Line og vores nye matematiklærer Søren. *RIIIIING* Det ringede ud til frikvarter. Vi spillede fodbold. Jeg var den eneste pige der var med. Jeg blev taklet af en dreng for en anden klasse. "AAAAV!" Skreg jeg op. Jeg kunne ikke rejse mig. Og jeg havde meget svært ved at trække vejret. "Skat er du okay? Hvad er der sket?" Spurgte Markus der kom løbene over imod mig. "Jeg har slået ryggen og jeg kan næsten ikke trække vejret" sagde jeg svagt. Han tog fat om mig og bar mig. Som en prinsesse. Han bar mig ind i klassen. Jeg begyndte at kunne få vejret igen. Og min rug hjorde mindre og mindre ondt. "Tak" sagde jeg og smilede.
Resten af skoledagen springer jeg over!
Jeg kom hjem og gik ind. Markus og Laurits blev hentet på skolen af deres mormor og morfar. Jeg gik ind og tog hundesnoren. "Ralf. Kom her basse" råbte jeg. Han kom løbene ud til mig. Jeg gav ham snor på og vi gik en tur...Skriv gerne en kommentar:)
YOU ARE READING
Glemt
RomanceADVARSEL!! Lisa er en 15 årig pige der bor med hendes forældre og hendes to mindre søskende Adam og Sofie. De bor i et stort hus i Danmark. Hendes forældre har holdt noget hemmeligt for hende i flere år. Men hvad?... Lisa får nye naboer som er på h...