Da vi nåede Isac's hus var mor allerede kommet. "Har det seriøst taget os over en time at gå hjem?" Spurgte jeg om. Isac kiggede underligt på mig. "Nej skat. Jeg var inde hos farmor" sagde mor. Jeg grinede og det gjorde Isac også. "Det var hyggeligt at møde jer. Vi ses" sagde jeg. "Vi ses Lisa" sagde Anne og Isac. Jeg satte mig ind i bilen og tog min mobil op af lommen. Far havde skrevet. Jeg svarede ham selfølgelig tilbage
•Hej skat. Der er kommet nye naboer
-Ej hvor fedt!
•Ja. Det er en mand, en dame og deres tvillinger
-Tvillinger?
•Ja de har vist tvillinger. På din alder
-Fedt! Vi er hjemme om ca. 20 minutter
•Vi ses
-Ses"Der er kommet nye naboer" sagde jeg til mor. "Ej hvor fedt skat" sagde mor. "Ja. Det er nogle tvillingedrenge på min alder og deres forældre" sagde jeg. Mor smilede bare. Bilen stoppede. Jeg havde slet ikke lagt mærke til at vi var hjemme. Jeg gik ud af bilen. "Må jeg gå hen til du nye naboer?" Spurgte jeg mor om. "Smut du bare skat" sagde hun. Jeg løb hen til naboens hus hvor nogle flyttemænd var ved at bære en sofa indenfor. Der stod de to drenge. De lignede virkelig hinanden. Jeg gik over til dem og sagde "Hej jeg hedder Lisa. I må være de nye naboer". "Jeg hedder Markus og han hedder Laurits" sagde Markus og pegede på Laurits. "Ja vi er de nye naboer. Vi er lige flyttet ind. Eller vi er i gang" sagde Laurits. Vi grinede alle tre. "Er i også 15 år gamle?" Spurgte jeg. "Ja det er vi" svarede de. "Skal vi være venner?" Spurgte Laurits om. "Ja" svarede jeg. "Fedt" svarede han. "Vil du også være venner med mig?" Spurgte Markus. "Ja selfølgelig" sagde jeg og smilede. "Har i lyst til at spise sammen med mig på pizzariet der ligger lige oppe for enden af vejen?" Spurgte jeg drengene om. "Ja det vil vi da gerne. Altså kun os tre?" Spurgte Markus. Jeg nikkede. "Okay" sagde de i kor. "Hvor mange penge skal vi ca. Have med?" Spurgte Markus. "Omkring 100 kr hver" svarede jeg. "Lisa! Kommer du hjem? Vi skal ud og handle!" Råbte mor. "Jeg må gå nu. Vi ses senere drenge" sagde jeg og gik. "Vi ses" råbte de efter mig. Jeg gik over til bilen og ventede på mor. Nu kom hun. "Hvor skal vi hen?" Spurgte jeg. "Vi skal i Bilka og handle" svarede mor. Okay" svarede jeg. *RING* *RING* min mobil ringede. Det var skjult nummer. Men jeg tog den alligevel.
-Hej det er Lisa
•Hej Lisa det er Jennie
-Jennie! Ej hvor vildt! Hvad så?
•Jeg tænkte på om du kan være sammen i aften
-Det kan jeg desværre ikke. Jeg skal spise med mine nye naboer.
•Kan jeg måske tage med?
-Ja selfølgelig!
•Så hvis jeg bare er hos dig klokken 18?
-Ja det passer fint
•Skal jeg bare tage 200 kr med?
-Ja det er fint
•Kan jeg overnatte hos dig?
-Ja set kan du godt
•Vi ses senere Lisa
-Ja vi ses Jennie!"Det var Jennie!!" Sagde jeg og smilede helt vildt. "Det kunne jeg høre" sagde mor og grinede. "Hun spiser med mig og drengene og hun sover også hos os" sagde jeg. "Det er helt fint" sagde mor. Vi steg ud af bilen og gik ind i Bilka. Vi handlede en del ind. Jeg tog en pose og bar den ud til bilen. Mor havde de to andre poser. "Hvordan var Isac så?" Spurgte mor. "Han var sød" svarede jeg. Mor smilede og vi kørte hjem. Jeg sang med på sangene i radioen. Det var ikke hver gang jeg sang rigtigt. "Skat du må godt stige ud af bilen" sagde mor. Jeg gik ud af bilen og ind i huset. Jeg gik op på mit værelse og skiftede til noget pænt tøj.
Hvordan kommer det til at gå med Jennie, Lisa, Markus og Laurits?
YOU ARE READING
Glemt
RomanceADVARSEL!! Lisa er en 15 årig pige der bor med hendes forældre og hendes to mindre søskende Adam og Sofie. De bor i et stort hus i Danmark. Hendes forældre har holdt noget hemmeligt for hende i flere år. Men hvad?... Lisa får nye naboer som er på h...