14. Adam og Sofie:)

16 2 0
                                    

Da jeg kom tilbage med Ralf var Adam og Sofie kommet hjem. Jeg blev helt vildt glad. Jeg elsker nemlig mine søskende mere end noget andet. "Lisa!" Råbte Adam og Sofie i kor. De så mega glade ud. "Jeg har savnet jer så meget" sagde jeg og smilede. De gav mig et kram. "Tillykke med dagen Sofie" sagde jeg til hende. "Tak" sagde hun glad. Sofie blev nemlig 8 år idag. "Har vi fået hund" spurgte hun og fnisede. "Ja jeg fik den af Laurits og Markus" sagde jeg og nussede hende i håret. "De søde" sagde hun og kiggede på mig. Hendes øjne skinnede helt vildt. "Jeg har en kæmpe overraskelse til dig" sagde jeg og kiggede ned på Sofie. Jeg kunne se hendes øjne lyse helt op. Hun smilede over hele ansigtet. "Hvor er den" spurgte hun. "På dit værelse" sagde jeg. Hun løb hurtigt op for at kigge. "Wow!" Råbte hun. Jeg gik op til hende. "Kan du lide det?" Spurgte jeg hende om. Hun nikkede. Jeg havde malet Justin Bieber på hende væg. Jeg var god til at male. Og havde købt sengetøj og håndklæde med ham på. Hun var stor fan af ham. "Skal vi gå ned til de andre?" Spurgte jeg hende om. Hun kom over til mig og vi gik ned. Mor og far havde laver lagkage. Vi satte os alle 5 ned ved spisebordet og spiste lagkage. Vi havde spist hele kagen. Vi var vist også alle sammen helt mætte. "Skal vi gå en tur ned til stranden med Ralf?" Spurgte far om. Det ville vi alle sammen gerne. Vi tog sko på og gav Ralf snor på. Vi gik nedad mod stranden. På vejen mødte vi Mak og Lau. "Hvor er i på vej hen?" Spurgte Laurits om. "Vi skal en tur ned til stranden. Vil i med?" Spurgte mor dem om. "Ja det vil vi da gerne" sagde Mak. Vejret var virkelig dejligt. Vi gik helt ned til vandet. Jeg mærkede det med min ene hånd. Det var faktisk ret varmt i forhold til hvordan det plejede at være. "Må jeg gå i vandet?" Spurgte jeg mor om. "Ja. Men hvad vil du bade i?" Spurgte hun tilbage. "Undertøj" svarede jeg. Hun nikkede. Jeg tog mit tøj af så jeg kun havde undertøj på. Markus og Laurits tog også deres af. Vi stod alle 3 i undertøj. Vi gik ud i vandet og plaskede rundt. Vi svømmede nok rundt i vandet i 20 minutter eller der omkring. Vi gik op af vandet. De andre gad nemlig ikke vente på os længere. Vi tog vores tøj og holdte det i hænderne. Jeg rystede af kulde. Jeg ville gerne tage min bluse på men den havde jeg tabt i sandet. Så den var helt sandet til. "Her" sagde Markus og gav mig hans t-shirt. "Tak. Kan du holde mine ting imens jeg tager den på?" Spurgte jeg ham om. Han tog mine ting og jeg tog t-shirten på. Den var lidt for stor. Jeg tog mine ting igen. "Skal vi se hvem der kommer hjem først?" Spurgte jeg drengene om. "Ja" sagde de begge 2. "Den der kommer sidst er et råddent æg!" Råbte jeg og løb så hurtigt jeg kunne. Jeg blev overhælet af Laurits og Markus. Du kom løbene forbi mig imens de grinede. De kom først hjem. "Du er et råddent æg" sagde de i kor og grinede. Jeg grinede med. "Men Lisa. Markus skal fortælle dig noget" sagde Laurits og så seriøs ud. "Hvad Mak?" Spurgte jeg. "Jeg skriver det senere" sagde han og så en smule trist ud. Jeg nikkede og gik over til mig selv. Mor, far, Adam og Sofie kom endelig hjem. Mor låste døren op og jeg gik ind. Jeg gik op på mit værelse og tog noget tørt undertøj på. Jeg gik ned i stuen og så noget tv...

Hvad vil Markus fortælle Lisa?!

GlemtWhere stories live. Discover now