Kidnappad av en vampyr

5.4K 94 11
                                    

Min första historia hoppas ni gillar den

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Väckarklockans larm började tjuta på högsta volym.

Känslig som jag va så ramlar jag ur sängen med ett svagt skrik innan jag landar pladask på marken och slår i foten.

''Aaaaaajjj!!!!'' Skrek jag frustrerat och reser mig upp.

"Tur att du är smidig Rebecka! Muttrar jag för mig själv medans jag testar foten som verkar klarat sig.

Sista dagen på West Fields High och jag kunde inte vara mer exalterad så jag skuttade iväg mot badrummet och började sminka mig.

En lätt sminkning med lite rosa läppstift och lockat hår fick bli den officiella skolavslutnings looken.

Efter att ha tagit på sig min aprikosrosa klänning och bäddat sängen så går jag iväg mot köket i jakt efter mat. Jag öppnar kylskåpet och frustar irriterat till, praktiskt taget tomt... Ungefär som huset är precis nu.... Börjar jag bli paranoid eller känns det som att något är väldigt fel?

Jag grabbade tag i en kniv och vände mig snabbt om men innan jag hunnit runt så stannades jag av en stark arm vars hand greppade tag då hårt i min handled att kniven föll i golvet med ett klirrande ljud.

En lång kille med svartbrunt hår som som jag kände allt för väl stod framför mig och såg gravallvarlig ut.

"Det där va onödigt "sa han och såg missnöjt ner på kniven.

"Är du okej?" undrade han och strök bort en slinga från mitt ansikte.

"Gud Damon du skrämde mig" sa jag och kastade mig runt halsen på honom, han besvarade omedelbart omfamningen och kysste mig på huvudet.

"Jag kunde ha huggit dig!" Sa jag förfärat mot hans hals och böjde mig bak för att se på honom.

"Ledsen om jag gör dig besviken men du skulle inte ens kunna träffa mig om jag va en människa så klumpig som du är" flinade han och gav mig en mjuk kyss på munnen innan han släppte ner mig.

"Väldigt roligt" muttrade jag surt över kommentaren och vände mig om mot skåpet istället.

"Vet du va? Vi struntar i frukosten och åker till Starbucks istället!" Föreslår jag och Damon ler lurigt.

"Tur att jag redan ätit frukost då" svarar han.

Jag stannar upp mitt i rörelsen och stirrar på honom.

Han ser på mig i några sekunder innan han brister ut i skratt.

"Blodpåse eller hur?.... Du får inte skrämma mig sådär Damon!" Utbrister jag och korsar armarna.

Han fortsätter att skratta och lägger armen om min midja innan han leder ut mig mot bilen som står parkerad på uppfarten med en blå rosett på.

"Damon är du seriös!!!???? En Jaguar?!!!! Jag kan inte ta emot den!!" Halvt skriker jag med öppen mun och stirrar som ett fån på presenten som kostar för mycket att ens tänka på.

"Grattis på studenten" svarar han och rycker på axlarna innan han kysser mig igen.

Väl framme på skolan så måste vi delas in i alfabetisk ordning vilket betyder att jag måste ställa mig vid alla andra som som heter B i efternamn. Men innan jag hunnit dit så kommer en okänd kille i min ålder fram och ställer sig i vägen för mig.

"Du är Rebecka va?" Frågar han och stirrar konstigt på mig.

"Ehm, ja och du är...?"

Han svarar inte och jag känner ett hårt slag i huvet innan världen blir svart.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''Är lite dålig på fantasi så om ni vill kommentera på förslag till fortsättning så vore det 👌

Rösta och kommentera om du gillar det!!!! Xoxo !!

Kidnappad av en vampyrWhere stories live. Discover now