Bab 4 : BFF

7.9K 150 38
                                    

Masuk je dalam rumah dia ni, dah boleh nampak mini garden dia. Raykal pelawa aku duduk kat ruang tamu dulu sementara dia nak naik bilik dia tukar baju.

"Nak guna toilet dalam study room aku ada, atau kau nak guna yang kat dapur pun ada," aku cuma angguk tanda faham lepas dia tunjuk arah kedua-dua tandas tu.

Raykal terus naik tingkat 2 pergi bilik dia, letak beg then tukar baju dia.

Aku letak beg aku atas sofa, terus tanggalkan stokin aku and masuk tandas yand ada kat study room Raykal tu. Dah macam library kat sekolah ni. Buku ni semua dia baca habis ke erk rasanya(?)

"Woi, kau kat mana?" Raykal terjerit dari ruang tamu lepas dia siap turun bawah, cari aku.

Aku keluar dari dalam toilet tu and tersentak sikit bila Raykal dah ada depan pintu. Okay dia tak pakai baju. Aha. Cuma sweatpants je.

Badan dia bapak lawa bakhangggg. Jealous aku dibuatnya. Korang imagine lah sendiri macam mana kalau body lawa.

Aku tak pasti kenapa, but aku excited bila tengok dia macam tu. Haha. Aku cuba cover blushing aku bila perasan dia pandang aku pelik sebab aku tenung dia. Hahaha.

"Jom, dapur. Aku buat air untuk kau jap," kata dia sambil jalan keluar dari bilik tu terus ke dapur.

Aku cuma membontot kat belakang dia. Ok Wow. Rumah dia.

Aku duduk kat kaunter yang ada kat dapur tu. Luasnya tak perlu nak describe lah dapur dia ni. Korang dah memang boleh bayangkan.

Masa Raykal tengah sibuk bancuh air teh untuk kitorang, aku terperasan birthmark dia yang ada betul-betul dekat bahagian atas pinggul kanan dia. Nampak sikit daripada atas pinggang seluar yang dia pakai.

"Birthmark kat bontot. Hahahaha," aku gelak bila nampak benda tu.

"Asal? Nak tengok?" Belum sempat aku jawab, selamba dia dah londehkan sebelah seluar dia ke bawah pinggul dia.

So, jelaslah terpampang depan mata aku, tanda lahir dia tu + sekali bontot dia yang putih melepak. Okay aku blushing lagi. Aha dah berapa kali dia buat aku malu ni. Dah la tak pakai underwear.

Ya Allah apa kena dengan aku ni. Getus hati kecil aku bila aku terasa suka tengok bontot Raykal.

Lepas je siap bancuh teh tu, dia pelawa pulak aku makan. Mula-mula memang segan. Aku mana biasa buat rumah orang macam rumah sendiri. Lagi-lagi rumah macam ni. Dengan orang yang aku tak berapa nak lama kenal ni. Segan doh.

Tapi lepas kena pujuk banyak kali dengan Raykal, akhirnya aku setuju jugak sebab lagipun perut aku dah memang tengah berkeroncong dari tadi.

"Ala makan la sekali dengan aku. Teman aku makan. Aku tau kau lapar, aku boleh dengar perut kau berbunyi," malu aku bila dia kata gitu.

Kitorang duduk sama-sama kat meja makan yang ada kat dining room sebelah dapur tu. Aku tengok makanan semua dah sedia kat atas meja tu. Cuma tinggal microwave heating je.

Aku pelik, dia tinggal sorang, pagi-pagi ke sekolah, tapi bila balik sekolah dah ada makanan tersedia.

"Aku ada maid. Dia datang waktu pagi, time aku g sekolah. Dia lah buat semua ni. Aku tak bela jin pun," Raykal jelaskan pada aku bila nampak aku pelik tengok makanan tu. Oh ya lupa dia ada bagitau semalam kat meja makan.

Sempat dia sakat aku lagi.

"Aku pandai masak, tapi sebab sekolah kan, takde masa la nak masak semua. Ni senang, balik terus makan. Malam aku masak sendiri la. Tak pun aku makan je lauk petang ni," tambah Raykal.

Sangkut (COMPLETED)Where stories live. Discover now