Lepas doktor buat x-ray kaki aku, alhamdulillah tak ada fracture atau patah. Cuma lebam sikit je.
Dengan kaki yang sakit tu, aku terus jalan pergi cari Raykal. Risau aku dengan budak tu. Aku tanya doktor yang rawat aku tadi,
"Doc, kawan saya macam mana? Dia kat mana? Boleh saya jumpa dia?" Soalan aku tanya.
Doktor tu kata Raykal tak apa-apa. Cuma dia ada dalam zon merah sebab masih belum sedar. Aku kat zon kuning sebab tak teruk. Gigih lah aku menapak sampai ke zon merah tu cari Raykal.
Aku pergi kat reception counter tu tanya Raykal kat mana.
Encik Firdaus ada dengan aku time tu sementara Puan Loi tunggu Raykal. Pihak sekolah pun dah tau pasal ni. Bila ambulance sampai jemput kitorang tadi, Puan Aida dah suruh classmate aku tolong kemas and bawak beg kitorang ke bilik kesihatan.
Bila aku sampai kat katil Raykal, dia baru je sedar time tu. Dia sedar-sedar je terus tanya pasal aku.
"Teacher, where's Azfar?" Dia tanya Puan Loi yang ada kat sebelah dia.
Aku terus jalan ke sebelah katil dia. Mujur budak ni okay. Terkejut gak aku dia sedar terus tanya aku.
"Weh Raykal, aku ni. Aku ok lah. Kau ok tak ni?" Aku tanya dia.
"Ah kau ok. Baguslah," Raykal bersuara. Lemah je dia ni. Kesian dia.
"Kauu tu yang patut aku tanya ok ke tak," aku risau.
"Aku okay lah. Sikit je pun," Raykal jawab.
Puan Loi yang keluar dari wad tu tadi untuk jawab call datang balik.
"Azfar, your parents are on their way here. Your bag is there," dia tunjuk kat sebelah katil Raykal.
"But Raykal, the school can't reach your sister's phone," dia cakap sambil pandang Raykal.
"She's working, teacher. She is a buzy woman after all," Raykal explain kat kitorang.
Kesian dia. Mesti kena balik dengan salah sorang cikgu ni nanti.
Ayah sampai 15 minit lepas tu. Nak bawak aku balik. Raykal masa tu kat atas katil dia lagi.
Aku berjaya pujuk ayah untuk bawak Raykal sekali. Selamat ada cikgu-cikgu ni bagi kebenaran untuk kitorang balik sekali. Ayah pun setuju lepas aku bagitau yang Raykal tinggal sorang-sorang.
Raykal kena paksa dengan ayah untuk ikut kitorang balik rumah walaupun dia insist taknak menyusahkan.
Sampai je rumah, ibu tolong aku keluar kereta and ayah papah Raykal sampai dalam rumah. Sampai je kat dalam, ayah suruh aku bawak Raykal g bilik aku. Mandi, tukar baju, pastu turun makan.
Hari dah senja time tu. Aku terus heret beg kitorang naik atas dengan Raykal sekali.
Dalam bilik aku, aku tunjukkan bilik mandi aku, suruh Raykal mandi.
"Tapi aku tak bawak baju lah," Raykal curious.
"Ah saiz kau dengan aku hampir-hampir je. Tak payah risau, baju aku banyak. Kau g je mandi lu, japg aku sediakan baju," turn aku pulak balas kebaikan dia.
YOU ARE READING
Sangkut (COMPLETED)
عاطفيةKisah ni bukan macam cerita yang ada watak utama yang kaya raya, ada segalanya. Cukup dengan rupa yang tak seberapa, kehidupan sederhana. Kita twist sikit. "Azfar," Dia sambut tangan aku and senyum balik. "Raykal," Azfar melepaskan kekasihnya untuk...