Long story short, hari Ahad tu berlangsunglah majlis kenduri doa selamat yang dirancang tu. Hari Isnin pulak, lepas je balik daripada sekolah, papa Raykal terus hantar dia pergi daftar untuk buat lesen; dan yang paling penting, terus pergi beli moto. 🙃
Cuba lah teka moto apa yang papa dia belikan. Jeng jeng jeng.
"R50 je weh papa belikan untuk aku," Raykal bagitau aku tadi bila aku tanya dia beli moto apa. Okay I'm speechless now. Kalau tak silap aku R50 kena lesen B full kan. Bukan kalau nak buat B full kena dua tahun pegang lesen B2 dulu ke? Entah lantak.
Lepas ni datang sekolah mesti bawak moto dia ni. Confirm makin ramai peminat nanti. Tapi yang pastinya haters pun akan bertambah la. Aku tak faham betul la dengan budak-budak ni. Entah apa yang Raykal buat sampai diorang tak suka dia. Aku tengok ok je pun. Tak ada pulak nak kacau sesiapa.
Tapi it's okay, aku dengan Sari still bangga dapat kawan macam Raykal ni. Tak sombong, sopan, baik, jujur, keras kepala, suka buat hal sendiri, suka buat cara sendiri. Eh tu macam perli pulak kan. Whatever laa.
Sejujurnya sekarang, aku makin suka dengan budak sorang ni. Aku rasa selesa, aman, selamat bila dia ada dekat dengan aku. Entah la weh aku pun tak faham la dengan diri ni.
---
Weh
Buatpe??Takad aap
Duk je ni sblh kauOoo
Sebelah2 pun nak chat ke
ApoooOh haah mmeang aku yg cht kau dulu pun kna
Oh aku eh yang chat dulu??
Ooo tak perasan lak---
Haha tu lah tabiat aku. Suka usik dia ni. Tapi itu lah, typo dia ni makin hari makin menjadi-jadi.
"Kau kenapa selalu typo eh? Type pakai jari kaki ke pakai puting?" Aku sakat dia.
"Mana ada, aku taip pakai pale pitok lah," dengan muka selamba dia jawab.
Untuk korang yang tak tau pale pitok tu natang apa, meh aku bagitau.
Pale pitok tu ialah kepala ... teka lah sendiri. 🤣
Yang aku suka pasal Raykal ni kan, dia ni kalau orang cakap apa-apa kat dia ke apa ke kan, dia tak kisah pun. Buat selamba je dia. Selalu ayat dia macam ni,
"Buat apa kau nak menjerit kat anjing kalau anjing tu menyalak? Nanti dia bosan dia penat berhenti la tu. Lagi elok aku diam buat hal aku," setepek dia cakap kat aku haritu bila ada angin bawak berita kata dia playboy lah ini lah itu lah.
"As long as dia tak sentuh aku, lantak dia lah nak buat apa sekali pun dengan mulut dia. Dia nak mengata ke, dia nak cium jalan tar ke, dia nak blowjob jantan ke, dia nak jilat pepek ke apa ke. Itu hak dia. Ada mulut, bercakap. Macam tu lah lumrah," gitewww dia sekolahkan aku.
Tapi ada betul jugak lah apa yang dia cakap tu. Words can only hurt that much. Kalau kau tak ambik pusing, kalau kau tak ambik kisah pasal apa orang cakap, aman je dunia.
Sebab bila tengok balik pun kalau gaduh ke apa ke mostly punca dia mulut lah. Sorang kuat bercakap, sorang tak boleh tahan perasaan. Jadi lah gaduh. Ha camtu. Bak kata peribahasa, bagai anjing menyalak bangunan. Sebab bukit tak ada kan, so aku tukar bangunan lah. Boleh ke takpe?
YOU ARE READING
Sangkut (COMPLETED)
RomanceKisah ni bukan macam cerita yang ada watak utama yang kaya raya, ada segalanya. Cukup dengan rupa yang tak seberapa, kehidupan sederhana. Kita twist sikit. "Azfar," Dia sambut tangan aku and senyum balik. "Raykal," Azfar melepaskan kekasihnya untuk...