Nicolai's synsvinkel
Tænk at min søster har fået en kæreste. Jeg er glad på hendes vejne. Det er et år siden jeg sidst så hende så vi skal have en rigtig bror og søster tur. Jeg går nedenunder og ser at Marcus tror jeg. Han sidder helt alene. Jeg går hen til ham og siger "Hej er der noget galt?" I ved at drenge altid kan spørger andre drenge uden det bliver akavet. "Det er bare Maria. Hun er jo min brors kæreste men jeg kan også lide hende" siger Marcus med en trist stemme. "Jeg tror du bliver nød til at give slip. Når først Maria finder en hun elsker kan hun ikke give slip" siger jeg med en blid stemme. "Hvad mener du? Har hun da haft en kæreste før?" Spørger Marcus undrerne. "Nej det har hun ikke men hun har haft en bamse som hun elsker. Hun har haft den i snart 15 år" sagde jeg og grinte. Ligepludselig kom Maria ud. "Hey hvorfor skulle du lige sige det om min bamse. Du ved godt at det var hemmeligt" sagde Maria. "Nicolai kan du huske Oliver?" Tilføjede Maria stille. "Ja hvis du mener ham den store idiot" sagde Nicolai irriteret. "Hvad snakker i om?" spurgte Martinus. "Maria har du ikke fortalt det?" "Nej det har jeg ikke. Hvordan skal jeg sige det?" Svarede Maria. "Så fortæller jeg det.""Det startede med at Maria fik en veninde som hed Maggie. De var bedste venner. Maggies kæreste Oliver flirtede hele tiden med Maria. Maria fortalte det til Maggie men hun ville ikke tro på hende. Maria græd i flere dage fordi hendes bedste veninde ikke vil hjælpe hende. Oliver slog op med Maggie og spurgte Maria om kærester. Maria havde været forelsket i ham indtil hun så hvor stor et fjols han var. Maria sagde nej og Oliver blev meget sur. Jeg skulle hente Maria den dag og lige da jeg kom ind i Marias klasse så jeg Oliver skulle til at slå Maria" jeg begyndte at blive trist men jeg må fortælle resten. "Jeg gik hen til Maria og fik hende ud før han slog hende. Maria havde ikke været i skole i flere dage. Oliver blev ved med at opsøge Maria efter vi flyttede. Og han stopper ikke" tilføjede jeg.
Marias synsvinkel
Jeg begyndte at græde. Det var hårdt. Ligepludselig banker det på døren. Jeg åbner op. Gæt hvem der stod der ude. "Nicolai kom lige" råbte jeg. "Martinus kan du ikke lige løbe ud og se hvad der er galt" hørte jeg Nicolai sige. Martinus tog fat om jeg så han beskyttede mig på en måde. "Oliver hvad vil du her?" Sagde jeg med en irreteret stemme. "Jeg er kommet for at få dig tilbage" sagde Oliver med en meget flirtne stemme. "Som du nok kan se er hun optaget" sagde Martinus. "Nej det kan jeg ikke se" "Oliver hvad laver du her?" Sagde Nicolai med en vred stemme. "Jeg skal ha min kæreste med tilbage til Danmark" sagde Oliver. "Nå men så håber jeg at du finder hende" sagde jeg og smækkede døren op i ansigtet på ham
YOU ARE READING
Os to (feat Marcus og Martinus)
FanfictionLæs historien så finder i ud af hvad den handler om❤️