Aqief tak boleh tidur.Terngiang ngiang ape yang dikatakan oleh abahnya.
Lantas itu,dia cuba melenakan diri tapi mata dia tu degil bebenor.
Dia bangun dan pergi ke luar rumah.Nasib baik waktu bukak pintu takde sape dengar.Gile engko !pukul 2 pagi dia ade kat luar.Sejuk siot
*Maaf atas carutan ye readers,tak pasal pasal si Aqief ni mencarut,ape la kAu ni Aqief,carut je keje.
"Lantak aku la author"marah Aqief.
Sedang dia asyik melayani perasaan,memandang bulan purnama yang indah cahaya malamnya.
"Aaqieeffff.."satu suara bagai bisik bisik dia dapat dengari.
"Aaaqieefffff"suara itu seakan membisik lagi.
Aqief cuba beriak biasa.InsyaAllah,imannya makin kukuh.Allah ada.Jangan risau.
"Bhaaa!"sergah seseorang sambil memegang bahunya
Aqief terkejut.gile kau!ade makhluk lain ke belakang dia ni?astaghfirullahalazhim.Dia mula membaca ayat kursi.
Auzubillahiminasshaitoonirrojim.
Bismillahirrahmannirrahiim.
Allahulaailaahailla huwalhayyul qayyum.Laaa tak khuzuuhu sinatuwwalaaanaumm.Lahummafissamawatiwama fil ard.Mannndzalladzi yash fa 'u indahu illa biiznih.Ya'lamuma baina aidihim wama kholfahum wala yu hiitu nabi syai iin min ilmihi illa bimaasyaaak.
Waasiahkursii yuhussama watiwalard.Walaayauuduhuuhifzhuhumawahuwal 'aliyyul'azhiim.Tenang rasanya tiba tiba.
"Aqief"panggil suara dari belakang.
Eh,cam kenai je suare.
Aqief pandang belakang,huish!Nadeeya rupenye."Berape lame dah kat sini?"tanya Aqief.
"Alhamdulillah sempat dengar ayat kursi dari mulut Aqief"jawab NadeeyA.
Ingin sahaja tadi dia terkejutkan Aqief,tapi bila Aqief baca ayat al quran,barula insaf.sekejap.Itupun sekejap.hahahaha
"Eh,maknanya,kau la yang...."sangkal Aqief.
"Yang buat kau takut.heheh.sorry Aqief"balas Nadeeya.
"Huh,kau ni!Kau nak ape keluar memalam ni?"tanya Aqief.
Pelik.Mana ade anak dara keluar memalam gini haa..
"Saje,takleh tido.Tadi aku dengar ade orang bukak pintu,so aku intai la,kau rupenye,so aku pun follow la kau"jujur Nadeeya.
"Kau tak boleh tido sebab ape?"tanya Aqief lagi.
Nadeeya diam.
"Sebab ape yang abah cakap tu?"tanya Aqief sekali lagi.
Nadeeya pandang Aqief.Aqief pandang Nadeeya.
"Answer me"suruh Aqief lembut.
"Hmm "jawab Nadeeya.
"Pergi siap,aku drive kan kau pergi mcd.Kita bincang and lepak sana,alang alang tak boleh tido tu.Sekurang kurangnya,kalau kita tergaduh ,takdela kacau orang nak tido"kata Aqief selamba.
"Hm jomla."ajak Nadeeya yang melihat Aqief seperti menunggunya.
"Kau tak nak siap ke?"tanya Aqief.
"Okay ape camni,aku pakai track suit,tshirt and tudung.okla"balas Nadeeya.
"Up to you,aku gi amik kunci kereta jap."ujat Aqief.
Nadeeya mengangguk
"Kita pergi ambik minyak dulu.Lagipun,minyak kereta aku kan dah habis."kata Aqief.
YOU ARE READING
JOURNEY
Short Story"Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!" -NA "Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-AI Nadeeya Arisa.A...