(15)

1.6K 54 1
                                    

*maafla,tapi sebab kekeringan idea dan nak cepatkan situasi sebab entahla,so saya akan skip bebanyak ye.lagipun,takde ape yang best selain makan kalau kita duduk kat negara orang.ending cerita ni mungkin sedih.sebab tak syok la kalau ending asyik happy je.tak thrill.so saya warning dulu ye.kbai.

Sekip sekip.

Pejam mata,
Celik mata,
Dah Dua tahun Arisa di Cambridge.So,tahun ni adalah last year dan dia sebatch diiktiraf sebagai senior di University Of Cambridge.

Dalam masa yang sama,harini hari jadi Aqoef dan dua hari lagi adalah hari graduation Aqief.Tapi dia dekat Cambridge.Aqief dekat Aussie.Aussie tu bukan Australia tapi Austria.So,nak dijadikan cerita,eh ni memang cerita pun.haha.Jadinya,satu family akan ke graduation theatre di Aussie.Tapi,yang lain semua dari Malaysia termasuk lah Aqief sebab Aqief balik Malaysia dulu,so dia akan pergi bersama sama dengan family tercinta.Tapi sekali lagi,adakah dia dijemput untuk ke graduation day Aqief?Itulah persoalannya,so dia tak tahu nak pergi ke tak...

Dan,mama abah ,Abang Alief dah ad dekat Aussie tinggal dia je la.

"Hoi ,termenung ape tu!"sergah Dina.Adlina. kawan baik dia di sini.

Pasal Dina,nanti kita cerita penuh biografi dia,sekarang kita fikir masalah Arisa dulu.

"Hm,weh,perlu ke aku pergi graduation orang yang tak rapat dengan aku atau erti kata lain musuh tapi dalam erti kata yang samaada hubungan kekeluargaan?"tanya arisa.

"Wo,,wo,,kau ni cakap ape ni putar belit bagai ni hahaha,hmm pergi je la ,lagipun orang tu kan ade hubungan kekeluargaan dengan kau so mesti tak ape punya"nasihat Dina.

"Tapi...macam mana kalau aku tak dijemput untuk bersama sama "meraikan" hari graduation dia?ye la mau tak nya kalau aku kena halau nanti?eih,dia pun mau aku lagi la malu.Kalau kat Malaysia takpe la ,boleh la lepak mamak ke ape ke,ni dekat obersi kot,ugh"luah Arisa.

"Hesh,kau ni la,sampai ke situ fikirnya,kau ni nak pergi graduation sape ni?"tanya Dina.

Oh,ya,dia tak pernah cerita kat orang lain pasal. Keluarga dia.so,takde sapa yang tahu.

"Ade la,mana boleh bagitau.hmm cemana ni weh!"risau Arisa.

"Hish,aku dah agak dah kau mesti takmo bagitau,kau kan jenis penyimpan rahsia number 1 dekat u kita ni.Haa ape ape pon,aku rasa,baik kau sendiri tanya orang tu"cadang Dina.

"Tanya dia?tanya adakah aku dijemput?camtu?eh kau ni gile ke ape?"tak percaya Arisa.

Memang takla dia nak call Aqief.

"Eh,aku pula kene cop gila,yela,kau taknak tanya sebab kau malu kan? Aku rasa lebih baik malu untuk tanya dari termalu sebab kene halau tak boleh masuk graduation theatre.At least,kau memang dah confirm sama ada kau dijemput atau tak."jelas Dina

"Hm,ade betul jugak cakap kau tu tapi...."keluh Arisa.

"Tapi...takde tapi tapi,ikut je plan aku.Sometime,we have to take some risks for us to go to the next step"haa dah keluar dah perumpamaan Dina ni.

"Ingat Rees,sebagai kawan tak kan ku nak bagi cadangan pelik.aku mesti nak yg terbaik untuk kau.Fikir fikirlah,ye,hm,sementara kau fikir tu,baik aku pergi buat kek.Craving kek sejak dua menjak ni.hehe"pamit Dina.

"Kau ni makan je tahu.dah,pergi sana,shuh"kata Arisa lalu membaling bantal bersaiz kecil kepada badan berisi  Dina.

"Amboi,halau macam kita ni kucing pulak"marah Dina.

Arisa hanya tersengih.

Haih....

Patut ke tak ye aku call Aqief ?
Tapi nak tanya ape?
Nanti mesti dia ingat aku ni terhegeh nak jumpa dia la.
Patut ke aku pergi?
Kalau tak pergi mesti mama abah kata ape kan..
Kalau aku pergi,aku akan hancurkan hari bahagia Aqief..
Haih..
Susahnya nak buat keputusan,ni baru keputusan kecik, nanti nak buat keputusan kahwin nanti mesti susah.

JOURNEYWhere stories live. Discover now