(26)

1.4K 55 0
                                    

Preparation kahwin ready,
Khursus kahwin ready.

(Author akan skip sebab nak habiskan cite ni cepat cepat)

"Aqief Imran bin Mohd Razali,"

"Saya"

"Aku nikahkan dikau dengan Nadeeya Arisa bt Abdullah dengan mas kahwinnya seribu ringgit tunai"

Nafas ditarik perlahan.

"Aku terima nikahnya,Nadeeya Arisa bt Abdullah dengan mas kahwinnya seribu ringgit tunai"

"Sah?"

"Sah"
"Sah"

"Alhamdulilllah"ucap tok kadi.

Sekelip mata,terasa beban di bahu.Ya,inilah yang dinamakan sebagai tanggungjawab.

Mulai harini,Aqief Imran adalah suami kepada Nadeeya Arisa dan dia bertanggungjawab untuk menjaga amanah ini.

Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.Cuaca pun baik baik sahaja.

Tetamu pun,barangkali terkejut ,adik kahwin dengan abang.Tapi bila tahu Arusa berbinkan siapa,baru mereka mengerti.

Pada yang mengutuk,alhamdulillah,hari kahwin,dapatlah pahala si Arisa tu.

Aqief menyalami semua yang berdekatan dengannya.Kemudian dia pergi ke Arisa.

Cantiknya wajah lembut ini.Ayunya dia saat ni.Tunggu kau malam nanti.

Hahahahahaha.

Readers ,jangan fikir lain.

Aqief menyarung cincin di jari manis Arisa.

Muat!

Lalu sewaktu gadis.

Lalu sewaktu wanita itu menyalami dirinya,dan mencium tangannya,dia meletakkan tangan kirinya di atas kepala wanita itu.

Berharap semoga wanita ini bakal menjadi isteri solehah dan insyaAllah bidadari baginya.

Salaman dan pegangan terungkai.

Dapat dilihat senyuman indah di bibir wanita digelar isteri itu.

Indahnya hidup.

Dia berbisik kepada si wanita,

"Do call me abang from now on"

Arisa tersengih.

"Okay abang"

****
"Congrates bro.Lawa sia bini kau."ucap rakan rakan Aqief.

Sejujurnya,dorang tak kenal Arisa sebagai adik angkat Aqief.sebab ,aqief tak pernah reveal siapa Arisa.

"Thanks.Thanks jugak sebab datang.aku ingat korang tak jadi datang."kata Aqief.

"Hahahaha gile ah tak datang.kau je antara kitorang yang kahwin dulu.Mestilah nak tengok macam mana hidup kau pasni.hahahaha btw mana bini kau,tak nak kenalkan ke.hehehehe"ujar Dani kawan rapatnya di London.

"Sahabat sejati bro!kau ni,dani elok sikit,bini aku tu,buat aoe aku bagi kau cuci mata tengok dia?"tanya aqief.

"Alah,bagilah dia kenal kitorang,so nanti senang lah kalau kitorang ajak lepak nanti,takdela dia musykil."sampuk Hafiz

"Eish,yelah,kejap aku panggil"kata Aqief

Mereka mengangguk.

Aqief mencari Arisa.

Dia dapati Arisa tengah tuang air dalam cawan.Dahaga lah tu.

Alang alang tu dia pun cilok lah air tu.

Pastu dia minum

"Aqief!Kau ni,aku dahaga lah.bagi lah aku minum"rengek Arisa.

Aqief gelak.
"No no no.call me what?"tanya Aqief.

Arisa menunduk.

"Abang."

Aqief sengih,dia mengusap kepala isterinya itu.

"Good wife."

Dia menuang balik air kedalam cawan dan dihulur kepada isterinya

Arisa senyum

"Thanks"

Dia minum air tu dengan rakusnya.

"Gelojohnya"ujar Aqief.

"Im thirsty"bals Arisa

"Yelah,jom ikut abang"ajak Aqief.

"Mana?"tanya Arisa.

"Meet my friend"kata Aqief

"Malu laa,kalau tk jumpa takleh ke."ijar Arisa.

Aqief menggeleng lalu menarik arisa.

"Guys,my wife.Nadeeya Arisa"

"Hai Nadeeya,saya Hafiz"
"Saya Dani"
"Saya Kamil"
"Radzi"
"Wan"

Arisa tersipu.

"Kawan university Aqief eh?"tanya arisa.

"Aah,mamat ni selalu buat masalah,kamilah kawanyg selalu tolong dia.haa btw Nadeeya ni memang dah lama kenal ke cemana?"tanya Dani.

"Eh elok sikit ,kau yg buat masalah,aku yang tolon gcover pastu nak putar belit pulak."mals Aqief

"Aah,dah lama kenal,lama sangat"ujat Arisa.

"Oh,camni la bro,kau bukannya nak bagitau pun.taguna punya member.btw,nadeeya ni memang cantik dari awal ke ape.tak pernah junpa bidadari secantik awak"ujar Wan.

Aqief mengerut dahi.Apahal dengan mamat ni.

"Haa betul tu,awak pun nampaj solehah sangat,kalau la saya yang nikah dengan awak,hm beruntunglah saya"balas Radzi

"Comel la awakni,saya nak sangat isteri comel,kalaula saya jumpa awak dulu dari aqief,mesti kita dah bahagia ke anak cucu dah sekarang"kata Kamil.

"Ok guys,sudah ye.Jangan berani try dia.Risa,dah jom kita masuk,takyah layan sesengal sengal dorang ni,and korang boleh blah sekarang,pintu ade kat sana so sila angkat kaki,lagi cepat lagi bagus,tak perlu rasanya kitorang layan korang.ok bue assalamualaikum"ujar Aqief.

Lalu mengajak Arisa kedalam rumah

"Eleh,jeles cakap lah"balas Dani.

Aqief jeling.

"Dah jangan layan dorang tu,anggao tak dengar je tadi"kata Aqief kepada arisa

"Abang jeles eh?"kata Arisa.

"Manade"balas Aqief.

"Hm yeke,saw it on your face.dont worry la,they just kiddin.hahahaah"gelak Arisa

"Tak lawak la risa.Abang tak main main tau"kata Aqief.

"Okay.sorry"ujar Arisa.

"Sorry not accepted"balas Aqief.

"Okok,jangan la camni,janji tak main main lagi ok."kata Arisa.

"Betulni?"tanya Aqief.

Arisa mengangguk.

"Good wife".

JOURNEYWhere stories live. Discover now