(13)

1.7K 52 0
                                    

*i dont know why,aku dah tulis banyak storyline,and when aku saved,then i checked,its gone😭😭

*This make me feel malas nak update and rasa nak unpublish cerita.ugh

* * *
Arisa dapat tawaran untuk ke Cambridge University.

In architecture course.

So,dia akan bertolak esok.

"Dah pack semua barang?"tanya Mama kepada Arisa yang sedang syok melepak di ruang tamu.

"Ugh,budak malas ni?So for not good right?"propa Aqief.

"Ish,propa je lebih kau ni.Dah ma.Mama jangan risau.Everythings will be okay,insya Allah.Mama risau kan la anak mama lagi sorang ni"kata Arisa sambil tunjuk ke arah Aqief.

"Yes,memang aku anak mama.Anak KANDUNG mama.Bukan cam orang tu,anak ANGKAT je."saja dia tekankan perkataan yang menyakitkan hati itu.

"Aqief.."marah Mama

"What?im telling the truth.Pelikla,apesal budak ni jugak mama nak sebelahkan?Qief ni anak mama tau tak?I should be your son.Not her.But it feels like dia anak kandung and qief anak angkat.Whats the point?"Luah Aqief.

"Aqief,lepas ni,aku dah takpayah nak jumpa kau dah,mama abah pun aku takkan jumpa.Abang Alief pun.A ku akan duduk sana.Kau nak kasih sayang mama kan?Ambikla.This os your chance.If this what you want,its fine,aku takkan balik sini dah ok kecuali waktu aku graduate.So the point is masalah kau dah selesai."sepertinya mereka nak bergaduh ini.

"Tak,this masalah wont solve.It will solve kalau kau bukan a part of this family.Baru aku puas.Hidup aku adalah mama,abah andAqief.You are nothing.So , aku agak happy bila kau pergi sambung belajar kat Cambridge tapi itu tak membuatkan aku cukup happy buat selama lamanya"marah Aqief.

"Stop it guys,cukupla.Mama tak suka korang gaduh.Aqief!Watch your mouth!Arisa anak mama dengan abah jugak.Adik kamu jugak!Kenapa aqief susah sangat nak terima?"marah Mama mereka.

"Memang Aqief susah nak terima.Mama,mama tak pernah ke fikir pasal perasaan qief?Mama this girl ruined my life.I am really dissapointed with you ma"luah Aqief.

Tak sangka this time,gaduh besar beb.

"Sampai macam tu sekali ke kau benci aku Aqief?Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!Please terima aku untuk jadi sebahagian dari hidup kau Aqief."Rintih Arisa

"Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-Aqief membalas.

"Okay.Aku akan pergi dari hidup kau.Aku akan jauh dari family ni.Kalau itulah kau nak,aku akan buat,tapi give me a couple of years.And,i will prove it"ujar Arisa.

"Aku lagi suka kalau kau buat macam tu Nadeeya Arisa"balas Aqief lagi.

Arisa terus masuk ke bilik.Ape lagi,nangis laa.Perempuan,hatinya itu ibarat kaca.Luar nampak keras.Dalaman itu mudah untuk retak.Sensitif.Sekali jatuh,takkan bersambung.Sekali jatuh,boleh melukakan sesiapa yang ada.Sebab tu lah,kena jaga baik baik.Handle with care bak kata omputih.

*****
"Abang,Mar tak tahan la tengok diorang bergaduh"adu Puan Marlisa.

"Siapa?"tanya suaminya.

"Aqief dengan Arisa la.Ape yang kita nak buat ni bang?"tanya Puan Marlisa.

"Haish,tak habis habis lagi diorang bergaduh?Abang pun tak faham.Ape susah sangat si Aqief tu nak terima Risa dalam hidup.hmm tak boleh jadi ni"kata Suaminya itu.

"Memang tak boleh jadi.Sebab tak boleh jadila kena jadikan.Mar ade plan abang"kata Puan Marlisa sambil mengangkat sebelah keningnya,

Amboi,perasan muda nampak.

"Plan ?plan ape?*tanya suaminya itu.

"Kita...hm"jawab Puan Marlisa.

"Kita...?"tanya suaminya meminta kepastian.

"Kita (tuturutututurututurtu) "cadangPuan Marlisa.

"Hah,okay juga tu,abang setuju.Nanti tak lama lagi abang bincang dengan dirorang"kata Suaminya.

*Bahagian turturutuuru adalah rahsia.
*Rahsia mana boleh bagitau
*Tapi aku rasa korang dah expect kot.

JOURNEYWhere stories live. Discover now