"Ups. Tak dapat kejar, hehehehe Arisa gemok,Arisa gemok"ejek Alief.
"Manada"jegil Arisa dengan pipi merahnya itu.
"Alololo kenapa pipi merah merah ni? Lapar? Nak cendol? Hm esok kita repeat ok? Hahahahahahahahaahahah"gurau alief
"Alief. Yes or no, I don't like cendol. You know that abang."balas arisa dingin.
"Alah abang gurau je Arisa. Hm Nadeeya Arisa.why so sensitive lately ni huh? Buat abang risau je"balas Alief.
Arisa terkesima.Risau? For what?
"Dah kenapa abang nak risau pasal risa?"tanya Arisa
Alief memandang Arisa lama.
I wish you're not changing Arisa.
I wish.
"Abang"panggil Arisa.
Alief terhenti dari lamunan.
"Ah em haa mestila abang risau. Kot la hormon tak stabil ke kan sensitif semacam. Hm takpe,balik ni abang cucuk panadol okey? Pastu kita repeat cendol lagi ok? Hahahahahah" manja Alief.
"Janganlah main main. Risa tengah series ni. Ada nampak risa happy? Arisa tanya ni,ada nampak Arisa happy? Apa yang abang buat tadi ha? Ape abang? Bila cakap je, habis semua jahanaaaam!"berlakon Arisa.
Lalu.mereka ketawa.
Apeni,sama sama naik haduhla.
"I love to see your smile."tutur Alief.
"Of course abang, I'm the cutest and prettiest girl in the world. My smile falls everyone okay"balas arisan.
"But, so unlucky, adik abang ni bukan girl dan tapi wife and a woman. Haijhhh"mengeluh Alief.
"Ouh,why with that sigh? "Tanya Arisa.
"Abang proud dengan Adik abang ni"ujar Alief.
"Eh, proud tapi mengeluh. Tak ikhlas"jujur Arisa sambil tangan di bahu mata ke atas.
"Penat heheheeh"balas Alief.
Arisa menyiku Alief.
"Auch,sakit la gemok!"marah alief.
"I don't even care"balas arisa.
Alief.meluku kepala Arisa.
"Abang Alief!"marah arisa.
"I don't even care neither"balas.alief
Alief tersenyum.
"Abang sayang tau adik abang ni"ujar Alief.
"Sayang tapi you hurts me. What's the point? "Tanya arisa.
"Risa. Akan ada satu masa, risa akan tahu sesuatu. Risa akan rasa hidup macam penipuan,risa akan rasa lemah. Risa akan rasa.bagai kehilangan. Tapi,abang harap sangat, kalau.lah haritu tiba, risa tak boleh lupa yang kasih sayang yang risa dapat sekarang ni, adalah kasih sayang yang tulus dari hati. Bukannya perkara yang main main. Abang sayang risa. Either Aqief,Mama and also Ayah. We love you damn sooo much. Apa yang risa kena buat adalah close all of negatives mind and believe, you are our princess no matter what."tutur alief.
Lega dia.
"Abang,I don't even know what are.you even talking about.I just feel so terharu but I think it is related with the moments.Berkait dengan perkara pasal Aqief and our parents behaviour. Semalam. Love you"ucap arisa.
"You know what. Abang nak sangat adik perempuan. Bila mama mengandungkan Aqief, abang betul betul ingat.yang abang ada adik perempuan at the end. Halah keluar pulak si aqief stubborn tu."cerita Alief.
Arisa.tergelak.
"Then, sampai satu hari, ayah dengan mama kata abang ada adik perempuan, you know what, I am the happiest boy at that time. Oh, her name is Nadeeya Arisa. Such an angelic.right? Waktu tu muka dia merah merah. Tembam, gebu gebas je abang tengok. Rasa nak geget je!"cerita Alief lagi.
"Lepastu?"tanya arisa.
"Then, abang jadi sangat sayang dekat dia sampaj.adik abang yang lagi sorang tu, abang tak kesah. Maybe yes, itu salah abang I admit it. Pilih kasih kan but what should I do,I'm just a kid back then.Sampai la si puteri tu dah besar. She had a hard time in her life. Dibuli dengan teruk and much more. I just can protect her but not gracefully. I still dengar tangisan dia tiap malam. Menangis atas those things he had done to you. Its hurt. I know. Abang just.mampu dengar. Abang tahu,whenever I asked,she always pretend that she's okay.m and being fine but deep in her soul, dia kecewa,dia sakit. Hanya sebab dia terhutang budi,she has to keep all of her feelings. Eh girl, jangan nangis. Alah abang cerita sikit je nak nangis. Okayla takmo cite dah"Alief terhenti tatkala melihat mata Arisa berair.
Arisa tersenyum dalam kemerahan.
"Ala cite lah lagi. Riwayat hiduo ni hehe. Risa tak nangis"balas arisa.
Alief mencebik.
"Ok then, my princess dapat sambugn belajar kat luar negara. I am so happy about that. And I realized that oh, my girl keeps growing.Sampaila, ayah decided to kahwinkan my princess. I just being worried. Sebab harapan abang adalah nak tengok risa hapoy after marriage. Cukuplah disakiti waktu kecil ,it should not be happen again. But,her husband gain my trust.He knce said that "alief, kau jangan risau. I will.not.make any damged towards her. I love her. Damn so.much" ha dia kata macam tu. "Cerita alief panjang.
"Eleh poyo je "balas arisa.
Alief tersenyum.
"Alhamdulillah, he.keeps his promise. Dia jaga princess abang ni baik baik, ha sampai gebu macam ni, sampai gemok.macam ni, sampai cantik macam ni. My heart gives a sigh. Lega. Lega adik abang happy. Hari hari, muka dia penuh dengan senyuman. It breaks my heart a lot bila.nampak my truly cute princess got her tears. Geram tau tak. But seeing you are happy now. I just soo.relieved. alhamdulillah. Allah s plan are so beautiful. Susah dimula,senang diakhir. Much loves for that. Nadeeya Arisa. Abang ada harapan kat arisa. Abang ada nasihat dan abang ada kata kata untuk my adik. You're being a wife now. Maybe soon a mother. I care about you. Arisa cinta pertama abang when I saw your face for the first.time. Be kind, be brave and fearless. Physically you're such a strong woman, a big girl and a good girl.but deeply, you're just a piece of tissue. Might be teared. Must be handled with care. That's you sayang,Arisa. Abang nak arisa jadi kuat no matter what. Be independent like who you are and trust me. If you've got any problems wanted to share, ill be there. Even kalau abang dah kahwin, if you need my shoulders, abang will be there. You are my little sisster and always be little all over the timelife. It doesn't even changed in my eyes. Be the real you. Arisa dah besar, you can make your own decisions and you can express your own feelings now. Arisa dah bebas so why not? I just want you to know that I love you so damn much and its infinity.love me also tau. Don't ever forget me because I will.never ever ever forget you. Soon,you will be a great person. Hold tight.okay dear? "Tutur Aluef sehingga.ke penghujung.
Arisa tak.dapat menahan lagi. Air mata terus mengalir
"Eish abang.ni jahatla,you make me cry over tau. Kan tak strong dah aduh"ujar nya sambil mengelap.air mata.
"Eh abang pulak. Awak tu ha yang terharu sangat dengan words words abang kan,eleh tak ngaku kononnn"balas Alief.
"I do love you too abang. So much. Dari kecik, abang yang protect risa, sampai lah dah besar ni,you still.but.its okay, I love it. Thank you so.much for.loving me abang. I keep.your words okay?"tutur Arisa.
"You can.keep.it. as long as you want. Hm dahla jom balik. Nanti suami.awak marah kang, mampus abang nak kena jawab soalan dia. Apelah dia tu, nak spend time dengan adik sendiri punn kenot apoooolaa"ajak Alief.
Arisa tergelak.
"Ha yelah jom balik"balas Arisa.
YOU ARE READING
JOURNEY
Short Story"Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!" -NA "Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-AI Nadeeya Arisa.A...