(9)

1.7K 56 1
                                    

Arisa membuka pintu rumah.
Ok.gelap.eh,mesti la gelap,dah pukul 12 mestila semua dah tido.

"Eh,baru reti nak balik"ujar satu suara.

Eh eh,ni apehal ni nak melenting tetiba?Aku kerja la! K E R J A!
Bukannya buang masa lepak dengan kawan macam seseorang tu.huh!

Arisa malas nak layan,yela,penat kot.

"Asal diam?"tanya suara itu dengan nada marah.

Haa makin aku diam,makin dia sakit hati.hashtag padan muka.

"Woi,Arisa"panggil lagi.

Lantak pi kat hang la...aku penat aku nak masuk bilik.

Tiba tiba ,tangannya direntap.

"Hesh,kau nak ape?"tanya Arisa yang ke dapur untuk minum air tetapi terbantut pergerakkannya sebab seseorang tu.

"Aku nak kau"balas Suara itu

Huh?serius la?aku tak ingin pun kau.

"Apesal kau tak bagitau aku yang kau dah kerja?"marah Aqief.

Eh eh,dia ni tak habis habis lagi ke?adu,cam bebudak la nak jawab soalan yang jawapannya adalah setentunya sama.

"Kau nak marah sangat ni kenapa?"tanya Arisa.

Pelik do.

Pelik do.

Pelik do.

Sejujurnya,Aqief pun taktau kenapa dia marah.Maybe tak suka sebab si Arisa tu dapat gaji and susah la nak buli dia.Then,dia selalu takde kat rumah.

"Takde ape"balas Aqief.

Ya Allah!Punya la marah marah last last bila tanya dia jawab takde ape je?!ape ni bro,main main kan aku?Jiwa kacau beb.

"Habistu yang kau nak marah aku macam aku buat salah pulak bila aku kerja ni saje saje jela ye?eh cam budak la Qief.blah la.Taknak tengok muka kau.Semak."balas Arisa.

Tah.ngadeee.

"Eh,Nadeeya Arisa dah pandai menjawab.Dah pandai melawan.Dah pandai sentap.Belajar mana ni hah?Ni mesti belajar dari budak budak dekat tempat kerja kau kan?Oh,bagus ye sekarang.Elok la camni?Dah la tak tolong mama mop lantai.Mentang dapat kerja baru,terus lupa tanggungjawab jadi cleaner rumah ye?"pedas kata kata Aqief.

Eh eh,awat la nak cari gaduh ni?asyik cari gaduh je.

"Ok.Look.Aqief.aku taknak gaduh dan taknak cari gaduh.So,aku nak kau tau beberapa perkara.Yang pertama,sebagai seorang manusia,aku ada kesabaran yang ada hadnya.Yang kedua,sejujurnya kawan kawan dekat tempat kerja aku tu tak bagu pengaruh buruk ape pun.Yang ketiga,its okay la aku kerja sementara tunggu result,dari buang masa pergi melepak dengan kengkawan je kan.Yang keempat,aku taktau ape tujuan kau nak marah aku bagai,maybe nak downkan aku but sorry you failed and f y i,aku tak lupa yang aku masih menjadi cleaner dalam rumah ni dan yang terakhir,aku malas nak panjang cerita,kau tutup mulut,aku tutup mulut,nak dekat pukul 1 dah ni,aku penat ,nak tido daj rehat so ,assalamualaikum."kata Arisa lalu masuk ke dalam biliknya.

Dia menghempapkan dirinya ke katil,Ya Allah,rindunya katil ayeee.Sedapnya katil ni,empuk nau.Guling guling sikit.Tiba tiba,xea a.k.a kucing kesayangan semua orang dalam rumah ni datang .Dia mengusap kepalanya di perut Arisa.

Arisa mengusap kepala Xea.Manja betul!

Haih,tido la Arisa,esok sambung jadi celaner dan waiter.Selamat malam dunia dan semoga hari esok best gileee dari harini.

JOURNEYWhere stories live. Discover now