Ok. Ni pelik. Aqief tak cakap sepatah pun.
Diam.
"Aqief,kenapa ayah suruh pergi hospital?"tanya Arisa.
Aqief dia membisu.
"Answer me la aqief!!"ujar Arisa
"Nadeeya Arisa,sleep now. Jangan bising" arah aqief.
Arisa tertunduk dan terdiam.
Why aqief?
.
.
.
.2.00 pagi
Aqief tak boleh tidur. Masih dia fikir tentang apa yang mungkin berlaku esok.
Dia memandang wajah Arisa di sebelah kanannya.
Tersenyum dia melihat wajah tenang si permaisuri hatinya itu.
Kulit cantik,putih,bersih.
Haih.Untungnya dia dapat Arisa.
Tapi mungkin hari esok akan mengubah segalanya.
Mungkin persepsi Arisa akan berubah.
Mungkin kasih sayang yang dia beri kepada Arisa akan dianggap sebagai penipuan.
Aqief megusap ubun ubun Arisa.
"I might lose you tomorrow. I might be abandoned by you. I might live without you after this.Its hard sayang to accept this.it is so hard.You must be a strong woman. Be wise on your life. Break the glass. You might having your day without me. But still, I love you till the end. Terima kasih sebab pernah jadi kawan. Terima kasih sebab pernah jadi musuh. Terima kasih sebab pernah jadi isteri dan terima kasih sebab sanggup jadi my favourite human ever. Aqief harap Arisa tak tinggalkan Aqief. But, you will. Takpe,Aqief faham. Jaga diri.I love you damn soo much,Nadeeya Arisa."tutur Aqief ikhlas dari hati.
Sayu hati Aqief tatkala ini.Dia amat berharap jodoh dia dan Arisa berkekalan.
Dalam diam, Arisa terdengar kata kata Aqief. Rasa nak nangis je tapi dia hanya mampu bertahan.
Kenape Aqief?
What's going on after this?
Kenapa kita.mungkin terpisah?
Why you did this to me Aqief?!?Why????
.
.
.
."Arisa,jom ikut abang jalan jalan."ajak Alief.
"Jap, risa tanya Aqief"kata Arisa.
"Abang dah inform aqief.Dia bagi.Jomlah"ajak Alief.
"Kita nak pergi mana?"tanya Arisa.
"Taman. "Ujar Alief.
"Taman? Ya allah, abang, kita jalan kaki kot. Taman tu jauh la. At least naik la motor ke ape"rungut Arisa.
Alief tergelak.
"Biarlah abang nak spend time dengan adik perempuan abang ni. Sambil boleh bakar lemak risa.yang astaghfirullah tu."gurau Alief.
"Alief Imran! You better watch out okay! Risa tak gemok la"marah Arisa.
"Kalau risa tak gemok, risa boleh kejar abang. If not,risa sendiri yang buktikan risa gemok. You have choices dear. Abang gerak lu pape abang roger haahahah"maka berlarilah alief tanpa diberitahu.
"Eh eh abangggggggg. Omg this alief seriesli buat sakit jiwa."marah arisa.
Namun dalam marah, dikejarnya juga si Abang sulungnya itu.
YOU ARE READING
JOURNEY
Short Story"Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!" -NA "Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-AI Nadeeya Arisa.A...