Special Part ×1×

1.2K 35 0
                                    

A.note.

So guys,hm sebenarnya jalan cerita yang telah dipublish selama ni,taksama dengan yang dirancang. So here,special part untuk korang yang nak.Enjoyyyyy girlss.

.
.
.
.

"Aqief" panggil Arisa.

"Aqief" panggil Arisa sekali lagi.

"Aqiefffffffff" panggil Arisa.

Aqief menoleh.

Kemudian Aqief menunjuk sehelai nota kecil dengan tulisan "magic word please"

Arisa mengeluh.Geli woi.

"Aqief sayang~~"panggil Arisa.

"Yes honey. Kenape? "Tanya Aqief.

Propa!

"Bila nak spend time ni?"tanya Arisa

"Ala kejaplah, I busy ni. Just a few minutes okay?"pujuk Aqief.

Arisa memasamkan.muka.

"Jangan buat muka macam tu laa sayang, I lemah disini"kata Aqief .

Arisa tiada respon.

"Oklah jom.jom.jom. Nak pergi mana? Mcd? Kfc? Starbuck? Cakap,I drive je"pujuk Aqief.

Arisa kembali mengukir senyum.alahaii comel saja.

"Yeayy tapi taknak mcd"kata Arisa.

"Oh nak kepci?"balas aqief.

Arisa menggeleng.

"Rumah mama. Nak jumpa mama ayah."pinta Arisa.

"Laaaaaaaa awat tak habaq awai awaiii."Aqief pelik.

"Yelah kita tak buat ape.pun kat sini.Kalau kat sana boleh sembang dengan mama.Cerita pasal semua benda"kata Arisa teruja.

"Hm pergi kemas baju sekejap pastu masuk kereta. "Arah aqief.

Arisa mengangguk.

.
.
.
.

"Ayah,Aqief rasa kita tak boleh sembunyikan perkara ni dari Arisa dah."kata Aqief.

"Hm ayah pun rasa macam tu.Sampai bila kita nak tipu dia"dialog Si Ayah.

"Mama macam mana?"tanya Alief yang turut sama ada dalam perbualan itu.

"Semalam ayah ada.bincang dengan mama.Alhamdulillah,mama pun dah redha.so sekarang ni alang alang tu,esok bawak arisa pergi hospital.Kita jumpa dan bincangkat sana."arah Ayah.

"Aqief,Arisa mungkin tak dapat.terima tapi aku nak kau sentiasa ada dengan dia walau sejauh mana pun dia mungkin akan bencikan kau.Janji dengan aku"ujar Alief.

Aqief sayu.Dia mengangguk.

Mampukah Arisa terima hakikat. Mampukah Arisa faham keadaan ni? Adakah Arisa akan menjauhkan.diri dari dia?

Ketukan pintu menerjah kesepian antara mereka bertiga.

"Ayah,alief,aqief. Jom.makan. mama dah selesai masak."ajak Arisa.

"Haa ye nanti kami turun ye sayang"ujar Ayah.

.
.
.
.

Suasana di ruang makan sungguh sepi.Masing masing bagai melayan perasaan sendiri.Lauk mama yang sedap pun hanya dikuis.

Kenape dengan semua orang?

Mama macam kekok.Adakah sebab dia dahlama tak datang sini?Tapi tadi waktu masak.elok.je.

Ayah pulak.diam.je.Tak bersuara.

Abang alief hanya menunduk.Selalunya ada sahaja lawak dari dia.Tapi.entah kenapa,muram sahaja muka.

Aqief! Aqief tak bercakap.langsung.Nak kata stress elok.je.Tadi pun layan macam ikhlas tak.ikhlas je.Arisa ade buat salah ke?

"Korang,kenape senyap je ni? "Tanya Arisa

"Shh makan tak boleh bersembang"kata Aqief.

Arisa hanya terdiam.

Kenape semua orang macam.ni harini?

"Korang ada sembunyikan sesuatu dari Arisa ke?"tanya Arisa

Lantas itu,semua kepala.memandangnya bagai terkejut.

Sahih ni! Mesti ada something.

"Kenape ni?"tanya Arisa.

"Abang masuk bilik dulu lah"kata Alief yang seperti takde selera.

Melihat pemergian abangnya, suara si mama memecah kesunyian.

"Mama takde selera la,nanti Risa tolong habiskan ye.Simpan lauk dalam peti kalau tak habis makan. Nite sayang."ujar Mamanya.

Arisa memandang ayahnya.

"Ayah pun takde selera? "Tanya Arisa.

"Esok,Aqief akan bawak Arisa pergi hospital. Arisa kena ikut. JANGAN BANTAH"Arah ayahnya tegas.

KENAPA.DENGAN SEMUA ORANG NIIIIII?!?!?

JOURNEYWhere stories live. Discover now