"helo,kau kat mana?aku tunggu dah nak dekat satu hari dah ni"propa Aqief.eleh,padahal baru 1 minit dia duduk situ.
"Eish,emigresen(taktahu nak eja) pon tak lepas lagi,sabar lah,aku taktahu aku kat mana.ni security nak check ni,hah kbye"kata Arisa lalu mematikan talian.
"Let me check your body miss"kata seorang pegawai imigresen yang sedang memegang satu kayu pengesan.
Huish,nasib takdak bunyi.
"Thank you"kata Arisa lalu memaniskan mukanya kepada pegawai tadi.Entah kenapa dia nak kene cakap thank you tah.Patutnya orang tu la yang kata thank you,ni dia pulak.eii apeni.
Oh,sedar tak sedar,jalan tak jalan,dia dekat mana?hm ok,dah lepas pintu ketibaan,then,ni dah la ramai orang ni,aduh,mana Aqief?erhh,Aqief,aku tak boleh la sesak ni,i feel abandon..where are you.
Nampaknya dia terpaksa berhenti di satu sudut.Nak call Aqief lah.Halah,cemana ni phone habis battery aduh tak perasan pulak.hah tulah,sape suruh dengar lagu bagai nak rak dalam airplane,kan dah hanis battery!hish,eh,bukan ke ade powerbank.haa check powerbanklah!Nampak nya sekali lagi aku dapat fakehope,powerbank lupa nak charge!!!aduh cemane ni..mana Aqief?mama,abah ,risa takut.
Yela ,mana taknya tengah tengah orang ramai,kat negara orang.Dahla dia lupa nak tukar duit.Tiba tiba sewaktu menolak troli dia terlanggar seorang mamat omputih.
"Sorry sir ,it was my mistakes ,im so sorry"ujar Arisa.Yela,kalau tengok rupa dia macam kucing hilang anak.tak tentu arah,tu yang sampai langgar orang tu.
"Hey,dont you have eyes?bitch!"luaj Lelaki itu.
Sorry guys,terpaksa tulis perkataan kesat.
Hm ,cemana ni,rasa nak nangis je,,,Aqief.....mana kau...dia berhenti di penjuru tempat duduk.
"Arisa!"panggil seseorang.
Arisa pandang belakang.Aqief!!!!!
"Aqief!"tutur Arisa lalu secara tak sengaja dia memeluk Aqief.Yela,waktu tu air mata nak hampir keluar sebab takut ditinggalkan.Bila aqief datang memang berjurai la disitu.
Tidak semena,Aqief terkejut dengan perlakuan Arisa yabg tiba tiba memeluknya.Dah la peluk,menangis pulak tu.haih budak ni la..
Even dia kekok,tapi dia try untuk tenangkan Arisa dengan usap kepala dan bahagian belakang badan Arisa.
"Kenapa ni?"tanya Aqief lembut.Arisa masih menangis.heh,taknak berhenti ke budak ni?
"Arisa..kenape ni ha?"tanya Aqief sekali lagi.
Baju dia memang takyah cakapla,lenjun terus ,nasib pakai kot hitam.tkadela nampok sangett.Tapi,suara Aqief bila tanya tu perghgh,lembut gila macam so gentleman and seperti seoran suami yang sangat penyayang kepada isteri.Eh,tak kahwin lagi hikhik.nasib single.
Haha.k habis buat lawak.
"Arisa...."panggil Aqief sekali lagi.
"I was tought that i abandoned.Tinggal seorang seorang kat sini,no one knows me and takde sape macam nak tolong.i tougjt yang no one akan save me.i feel so terrible right now.thank you for coming,you sabe my life"kata Arisa walaupun masih teresak esak dengan tangisannya.
Aqief yang mendengar hanya mengusap badan Arisa.Laaaa,takut kene tinggal rupanya budak ni.
Lalu dia mengangkat kepala Arisa daripada bersandar di dadanya.
"Hey,Arisa ,look at me.,aku takkan tinggalkan kau no matter what okay?Dont cry ,buruk lah kau time menangis ni,dahla kau memang buruk pastu menangis lagi la buruk.ok ok ,im here okay.look,aku ada,i will help you now,youre with me.okay Arisa?"pujuk Aqief lembut.
Skala tahap lembut Aqief pujuk arusa tu takat boleh mencairkan hati yang tengah beku tau.
Arisa yang mendengar penjelasan Aqief terus memeluk Aqief sekali lagi dan,apa lagi menangis.huhuhu
"Thank you so much for coming dan tak tinggalkan Risa."ujar Arisa lalu mengetatkan pelukan.
"Kenapa tak jawab call tadi?"tanya Aqief.
Arisa memandang muka Aqief.
"Battery habis"kata Arisa lalu mengelap sisa air matanya."Then,kenapa tak guna public phone kalau ye pun"tanya. aqief lagi.
"I have no money at all"tutur Arisa dan sekarang,baru pipi dia merah membahang.
Why Arisa!?!?
Kenapa baru kau sedar sekarang?!
Kau tahu tak kau baru je nangis depan Aqief?!
Bukan setakat nangis,kau peluk dia pulak tu?!
Bukan setakat sekali,tapi dua kali kau tahu tak?!
Ape ni Arisa?!
Aduh,ini tindakan bodoh Arisa?!
Kenapa kau leka?!
Tengok baju dia dah basah?!
Lenjun pulak tu?!
Waduh?!"Dah makan?"tanya Aqief prihatin.
Arisa menggeleng.
"Jom kita makan dulu"ajak Aqief lalu membantu Arisa menarik beg rodanya,auw,sejak bila Aqief penyayang ni hah?
Arisa baru tersedar.Lalu dia memegang lengan aqief menyuruh Aqief supaya dia berhenti.
"Why?"tanya Aqief.
"A..aku takde duit"kata Arisa malu.
Aqief tergelak sendirian.
"Aku belanja.dont worry.Dahla,lap air mata kau tuu.tak padan dengan hidung merah,mata pun lebam apebende la minah ni"kutuk Aqief depan depan.
Arisa terus memegang mukanya.
"Series ke wehh?!"tanya Arisa.
"Aku takde mood nak tipu orang sekarang ni la gile"balas Aqief selamba.
Eleh,padahal hidung je merah,mata takde la lebam.ngek je lebih si Aqief ni.
****
"Aqief"panggil Arisa memecahkan kesunyian antara mereka berdua,mana taknya,bunyi sudu dengan garfu je yang dengar."Hm"jawab Aqief.
"Sorry"ucap Arisa
"Err,ffor,?"tanya Aqief.
"Sebab nangis dekat baju kau.Okayh,aku janji nanti aku gantikan baju yang lagi cantik lagi mahal dari ni.series tak tipu"kata Arisa sambil mengangkat tangan kanannya tanda dia berjanji
Aqief menjeling.
"Keep your promise then"tutur Aqief lalu menyambung makan pastanya.
"Apesal kau tak tukar duit?"tanya Aqief.
"I was rushing here.Waktu aku tengah beratur nak tukar duit tu la,waktu tu jugak flight annoucement Nak taknak terpaksa tinggalkan harapan nak tukar duit tu la"cerita Arisa.
Aqief diam.
Ok guys,bengang gila,at least cakap la ooo ke oh yeke. Ke ni tak diam je.hate gile manushia gini.
"Dah makan cepat lepastu kita pergi rumah"arah Aqief.
"Hm okay,em Aqief"panggil Arisa.
"What?"tanya Aqief garang.
"Gf kau tak marah ke ,kau ambik aku without pengetahuan dia?"tanya Arisa.Yela,kalau nak diikutkan memang dia adik Aqief tapi Aqief memang tak pernah anggap dia adik so memang taklah nak cerita kat orang yang dia ade adik.So,mestila si Farah tu curious en,tak pasal pasal kene gak pelempang sejibik.haha.
"Gf?"tanya Aqief.
"Haah,gf.Girlfriend"tutur Arisa.
"Aku tau la girlfriend,takkan gay friend pulak kan?"kata Aqief.
"So?"tanya Arisa.
"So what?"tanya Aqief balik.
Arisa tepuk dahi.dia ni memang blur ke acah blur.
"Gf kau tak marah ke kau ambik aku????"tanya Arisa.
Aqief tersengih.Eh main sengih sengih pulak dia ni.
"Tak ,dia tak marah,plus dia tak kesah pun.Dia jenis memahami.y ang kau risau ni kenape?insecure ke?takut kene pelempang?"tanya Aqief.
"Taklah,saje tanye.."kata Arisa lalu menyambung makan makanan yang dia pesan tadi.
YOU ARE READING
JOURNEY
Short Story"Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!" -NA "Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-AI Nadeeya Arisa.A...