"Ha cemana kau pergi graduation day musuh kau tu?Ade kene halau dengan Pakcik Jaga tak?"tanya Siti sibuk.
"Eh,mana kau tahu aku pergi mana ,sampau pakcik jaga bagai ni?"tanya Arisa.
Baru je balik rumah.Tak sampai 12 jam,tapi kene soal macam tak pernah jumpa.
"Sape lagi,kawan kau la yang bagitau"ujar Siti.
"Sape?"tanya Arisa bingung.
Jetlag.Bila jetlag otak bebai.hahahahahahaha
"Haih lupa ke?"tanya Siti.
Arisa cuba mengingat.haaaaaa ingat dah!
"Oo..o...o...ohhhhhh!!!ingat dah,ish,takgunalah kawan kau tu,main bocor rahsia pulak hish"marah Arisa.
"Eh,aku pulak.Kawan kau jugak la.Senang cite,kawan kita berdua."ujar Siti
"Berbalik kepada soalan,acane Aussie?Best?"tanya Siti.
"HHahahajajah,boleh la,permandangan cantik tapi yang tak cantik nye aku dapat beberapa bad news dan antaranya ,aku kene admitted kat sane woi."jelas Arisa
Kelakar kalau diingat kembali
"Admitted?Kau asma ke ape sampau nak masuk hospital ni?"tanya Siti.
"Sakit perut,kekurangan zat.hahaha"ujar Arisa.
Eh eh,gelak pulak dia.
"Kau ni ade sakit perut kronik ke sampai masuk hospital?"tanya Siti.
"Entohle Siti,aku rasa aku food poisoning.hajahahaha"jawab Arisa
"Hisj minah ni,gelak je tau.apela kau ni risa oi,dahla,harini giliran Group kau nak masak.Gi la bincang,depa dekat dapur tu"suruh siti.
"Do,asal tak suruh aku pergi awal awal.Kau boleh lak ajak sembang Ngek betul"marah Arisa.
"Hahahaha,saje,biar kene kecam sikit."ujar Siti lalu meninggalkan Arisa.
Arisa terus menuju ke dapur.Setapak masuk ruang dalur,semua ahli kumpulannya memandang dia.
"Ha sampai pun leader group 69"
Kata Salma."Tuan puteri,kenapa lame angat,penat hamba tunggu"ujar Danish yang kebosanan.
"Hihi,maafla,si Siti kacau tadi,time tu la nak ajak smbang.btw,kome dah ad plan ke nak masak ape?"tanya Arisa.
"Fifi?"tanya Arisa lagi.
"Fie ade rancangan,fie harap semua setuju.Bolehke?"tanya Fifi atau Adeafi Zaelia.
"Kecek jo la fie oi.Mu ghoyak ja papo.Kami stuju."keluaq dah bahasa kelantan Zarfisz.
"Fie rasa,disebabkan Arisa lambat so,fie nak cadangkan Risa untuk masak.amacam?Tapi Fie,Zarisz,Danish dengan Salma,ade la tolong tapi main dish serah kat Arisa la.Em,Kalau boleh bagi Fie dengan Zarisz urus desert boleh tak?Danish dengan Salma buat la appetizer.Niat fie bukan nak dating dekan Zarisz tapi fie nak kita kenyang dan yang lain pun sama.Yela,fie tahu Arisa pandai masak cuma Arisa ni malas tunjukbje.ok tak cadangan fie?"tanya Adeafi.
"Hm,Risa ok je cuma tulah kan,jangan la puji manjang.Kembang tau tak"kata Arisa.
"Yang lain cemana setuju?"tanya Arisa.
"Ari setuju je.Setuju sangat tau."kata Zarisz menyokong Fie.
"Alah,kau ni Ari,mentang hampa kapel ,merenyam na"sorang ni keluaq dah kedah dia.kata Salma.
"Eleh,mu tu pe kurang?Mu dapet masok same Danish kei.Kecek pandei padahai mu suko"bantah Ari.
"Dah la korang.tapi aku rasa plan fie ni bagus cuma tu la Arisa ni all alone.Tak kesian ke?"tanya Danish
"Eh,Risa ok la korang.hm,lagipun I like you all punya idea.Danish dengan Salma buat pembuka selera.Elokla tu,korang berdua pun memang dah macam membuka selera orang.Apelah salahnya kan.Yang sindua ekoq Ari dengan fie hashtag pasangan manja ni pulak tau la korang sweet,dah sweet nak buat bende sweet pulak.alalalalala comel je.Tak sabar nak rasa korang punya kapel dish.hahab"komen Arisa.
"Dan kitorang pun tak sabar nak makan masalan delisos Arisa.Mesti kebaboom"ucap mereka berempat bersama sama.
Eh eh,kebetulan pulak.
Hahahaahah.
****
Nak tahu ape yang Arisa masak?Nantikan di dramanslit tv3 pada pukul 5petang.Kalu duantak masak tu,means takdela juadahnya.hahahaab*****
Ok,malas nak buat dialog.
Jawapannya,........
Asam pedas!
Hahahaha
Bial dia buat asam pedas,teringat Aqief.hmm dia pakai tak ek jam yang Arisa bagi tu.Entah entah dia campak mana mana.Hish,mesti sedih gila.
Si Danish dengan Salma tu pulak,buat foldover.Ala macam yang mcd buat waktu bulan puasa tu.Oergh memikat selera.
Si Ari dengan Fie,diorang buat Brownies.Tak manis sangat sebab ade rasa a little bit koko ye la,tak eloj letak banyak gula.Diroang bergula takpe,jangan orang yang makan bergula sudah.
Dan,bila dah macam tu mestila ade makanan lebihan kan,so diorang bagila student lain tapau bawak balik bilik,selebihnya bagi dekat pak cik guard,jiran sebelah lepastu oensyarah deme.Tak lupa juga kepada ibu angkat mereka sekeluarga disana.
Ok,thats it.Kita sambung lain. Kali.ye. assalamualaikum
YOU ARE READING
JOURNEY
Short Story"Kau memang kejam!takde hati perut!Sampai bila kau nak seksa aku?Sakit kan hati aku?Aku adik kau tau tak?!" -NA "Aku takkan penat sakitan hati kau!Aku tak pernah anggap kau adik aku!Kau sebagai anak pungut ni!tak layak disayangi!"-AI Nadeeya Arisa.A...