- FL 9 -

3.1K 120 4
                                    

Alyah memeluk erat lelaki yang berada dihadapannya. Siapa lagi kalau bukan Faqih. Mati mati dia fikir yang Faqih lupa akan ulang tahun perkahwinan mereka.

"Alyah suka tak?" Soal Faqih.

"Suka sangat. Kenapa abang tipu Alyah? Kata jumpa kawan?" Alyah memuncungkan bibirnya sambil menyembamkan pipinya di dada bidang Faqih.

"Mana ada abang tipu Alyah. Betul lah abang jumpa kawan. Minta tolong dia prepare semua ni untuk Alyah. Abang tak pandai nak buat surprise." Jelas Faqih. Dia mengeratkan lagi pelukannya.

"Abang tak buat surprise pun tak pa. Asalkan abang selalu ada dengan Alyah tu pon dah cukup." Kata Alyah sambil meleraikan pelukan.

Kalau asyik nak peluk je, bila nak makan. Sejuk makanan tu nanti.

"Dah, jom makan." Faqih menarikkan kerusi buat Alyah. Setelah itu barulah dia pula duduk dihadapan Alyah.

Cahaya terang dari lilin menjadikan suasana restoran semakin romantik. Walaupun semua nya nampak simple, tapi Alyah tetap bahagia.

"Aaaaaaaaa......." Faqih menyuakan makanan ke dalam mulut Alyah sambil membuat bunyi. Terlihat comel pula suaminya pabila melakukan sedemikian.

"Ngap.... mmmmm..." Alyah mengunyah perlahan makanan yang diberikan Faqih. Sedap.

Lihat dari suasana sekeliling restoran ni, nampak mewah. Semua dekorasinya kelihatan unik dan menarik. Ditambah pula dengan gabungan warna-warna cerah.

"Sedap?" Tanya Faqih. Jarinya mengelap hujung bibir Alyah yang sudah comot. Baru satu suap tapi dah comot. Adoi.

"Sedap sangat tapi....." Alyah memandang semua makanan yang terhidang di atas meja sambil memuncungkan mulutnya.

"Tapi?" Faqih menaikkan sebelah keningnya. Ada yang kurang ke dengan makan malam ni?

Faqih turut memandang satu persatu makanan di atas meja tersebut kemudian dia kembali memandang Alyah.

"Tapi nanti Alyah gemuklah. Abang tahu tak sekarang dah pukul berapa? Dah dekat pukul satu pagi. Makin chubby la Alyah." Ujarnya lagi. Alyah mengembungkan pipinya mengenangkan dirinya yang bakal gemuk akibat dari makan lewat malam.

"Bila gemuk ni la abang makin sayang." Faqih mencuit manja hidung Alyah.

"Habis tu, kalau Alyah kurus abang sayang Alyah sikit je ke?"

Serta merta Faqih menghentikan kunyahan makanannya. Dia memandang tepat ke dalam anak mata Alyah.

"Alyah kurus ke gemuk ke, abang tetap sayang. Cuma kalau Alyah gemuk boleh jadi bantal peluk abang." Sengih Faqih.

"Fikir Alyah ni apa? Bantal? I'm your wife, okay." Alyah menjeling Faqih lalu menjamu semula makanannya.

"Ala... tak kan merajuk." Kata Faqih. Dia mencubit lembut pipi isterinya.

"Mana ada Alyah merajuk." Ujar Alyah tanpa memandang suaminya. Dia sekadar meneruskan makannya.

"Habistu?"

Serta merta bibir Alyah mengukirkan senyuman lebar. Sudu dan garfu diletakkan di tepi pinggan. Dia menghulurkan tangannya di hadapan Faqih sambil menayangkan muka comel.

"Abang..... mana hadiah untuk Alyah?" Tanya Alyah sambil tersengih.

Setiap tahun annivesary mereka pasti Faqih akan memberikan sesuatu hadiah buat Alyah. Tak kira mahal atau murah Alyah tetap akan menerimanya.

"Ouh.... hadiah eh?"

Faqih tersenyum nakal.

********

Forever Love ✔Where stories live. Discover now