Forever, I Love You❤

6K 127 18
                                    

"Abang, bagi Afiey kat Alyah. Biar Alyah masak kan makanan untuk dia." Rengek Alyah.

Terjengket-jengket kakinya cuba mencapai Harfiey yang berada dalam dukungan Faqih.

"Eiii pendeknya isteri saya ni." Ejek Faqih. Lidahnya di jelirkan ke arah Alyah. Mencebik wanita itu dibuatnya.

"Pendek pendek ni juga la yang abang dok terkejar dari dulu kan?" Balas Alyah sambil menghadiahkan Faqih jelingan tajam.

"Apa gaduh-gaduh tu. Dah macam budak kecil la. Tak malu dengan anak tu? Harfiey, meh dekat nenek." Panggil Puan Husna sambil melambaikan tangannya.

Dengar sampai ke dalam rumah suara Faqih dan Alyah. Pening kepalanya.

Lantas kaki kecil Harfiey berlari ke arah Puan Husna dan Encik Fikri. Kaki datuknya dipeluk erat meninggalkan ibu dan ayahnya.

"Abang la ni?"

"Eh apa salah abang pula." Faqih menjungkitkan bahunya tanpa rasa bersalah.

"Alyah---" Tiba-tiba Alyah menangis perlahan.

Gelabah Faqih dibuatnya. Risau jika dialah punca Alyah menangis.

"Kenapa pula ni? Abang buat Alyah menangis ke?" Dagu Alyah di tarik memandang wajahnya. Hidung Alyah sudah memerah. Sekejap saja wajahnya sudah lencun dengan air mata.

Lantas tubuh Faqih di tarik dalam pelukan. Hangat. Erat Alyah merangkul tubuh suaminya.

"Alyah rindu abang." Teresak-esak di menahan tangis.

Faqih tersenyum kecil. Pantas pelukan Alyah di balas.

"Kenapa lah Alyah boleh tak perasan yang abang tipu Alyah. Pura-pura amnesia konon. Alyah doktor, tapi Alyah langsung tak perasan." Tuturnya perlahan.

"Memang lah Alyah tak perasan. Abang kan pelakon terbaik. Hehehehhe." Sengih Faqih. Pipi milik Alyah yang semakin tembam itu di cubit geram.

"Aishh sakitlah. Abang dari dulu sampai sekarang asyik la buat Alyah nangis. Selama abang koma, siang malam Alyah pikir pasal abang. Semua benda yang Alyah buat jadi tak kena. Abang pula boleh suka-suka kenakan Alyah. Alyah---"

Ttak!!

Dahi luas Alyah di jentik kuat. Terus terhenti bebelan wanita itu. Tangannya di bawa ke dahi lalu di usap laju. Sakit!

"Bebel lagi kan dah kena."

"Janganlah buat Alyah macam ni." Dada Faqih ditumbuk berkali-kali. Tak ada lah kuat mana. Sempat Faqih tersengih sebelum menangkap kedua-dua belah tangan Alyah yang memukul dadanya.

Serta merta wajahnya bertukar dingin. Dia berdehem.

"Ingat elok ke pukul suami sendiri?" Kening dijungkitkan ke atas. Mata bundar Alyah di tatap dalam.

"Denda apa yang patut abang bagi supaya Alyah layan abang baik sikit? Urmmm.."

Selangkah demi selangkah Faqih berjalan mendekati Alyah. Begitu juga dengan Alyah. Berundur setapak ke belakang sehingga lah belakang tubuhnya terkena pada meja batu.

Pantas saja Faqih menolak Alyah di duduk di atas meja batu tersebut. Cuak Alyah dengan perubahan Faqih secara tiba-tiba.

Alyah menghayunkan perlahan kakinya yang langsung tidak mencecah tanah. Bukti dia memang pendek.

Gementar. Sikit pun tautan mata mereka tidak terpisah.

Faqih meletakkan tangannya di sisi kiri dan kanan Alyah. Melihat wajah takut Alyah, semakin galak Faqih ketawa di dalam hati.

"Ah ye.. Kiss  sini...." Jari telunjuknya tuju ke arah pipi kiri dan kanan.

"Sini..." Dahi.

"Ouh sini pun jangan lupa ye." Hidung pula di tunjuk.

"Dan yang paling penting, sini...." Kata Faqih meleret. Bibir bawahnya di gigit perlahan.

"Eiii apa benda ni? Miang!!" Jerit Alyah.

Tangan Faqih ditolak lalu Alyah berjalan pergi meninggalkan suaminya.

"Tu denda. Nak tak nak Alyah kena buat." Cebik Faqih tidak berpuas hati.

Faqih berlari kecil mengikuti langkah Alyah yang hendak menuju masuk ke dalam rumah.

"Tak dengar. Tak dengar. Alyah tak nak buat. Bwerkkk!!" Telinganya ditekup dengan tapak tangan.

Laju saja tubuh Alyah di cempung Faqih. Semakin meronta Alyah minta di lepaskan.

"Nakal betullah dia ni. Isteri siapa ni?"

"Turunkanlah abang!!!"

"Hahahahhahahah tak nak. Abang ada denda yang lagi best  untuk Alyah."





























I will never let you go, again. Right now, there are only happy stories. Just two of us.

Forever Love,
I Love You.

.

.

.

.

.

















Maaf, ianya tidak seperti yang di harapkan.

beasties_

Forever Love ✔Where stories live. Discover now