Sampai saja d hotel, Megan terus membersihkan dri. Lepas tu dia terus merebahkan dri d atas katil. Penat! Badannya terasa lesu. Megan mahu melelapakan mata tapi rasa lapar pula. Apa tidak, semua tenaganya habis dgunakan untuk menghabiskan larian sejauh 42km sebentar tadi.
Ting! Hp Megan berbunyi. Watsapp notifications. Lucas! Entah laju saja mindanya memikirkan Lucas yg menghantar mesej padanya. Handphonenya dicapai laju. Tiba2 Megan rasa segar kembali.
New number. Megan kecewa mcm yg kecewa xkana jackpot. Bukan Lucas. Oh stop it Megan sdh 3 bulan berlalu, xmungkin Lucas kembali lg padanya. Badan Megan kembali tidak bertenaga, lemah.
New number: Hello beautiful, want to have lunch together?
Megan: Who r u?
Megan membalas dengan rasa hairan dan sedikit kasar. Siapa lagi yg tiba2 jd secret admire dia ni diam2.
New number: Your future bf. (ada emotican smirk face sama yg ada sipik hitam, nasib teda tu <3 )
Megan: ????She has no idea. Malas mau mengingat. Sebelum2 ni ramai ja lelaki2 yg watsap dia. Semuanya kebnykan anak kwn2 atau client uncle dia. Uncle Megan cuba untuk mencari lelaki yg sesuai untuk mengisi kekosongan hati Megan. Mana tau mampu mengganti tempat seterusnya menjadi pengganti Lucas kelak.
New number: You baru seja kiss I pagi tadi. Takkan sudah lupa begitu cepat?
Boom! Besar terus mata Megan. Terus panas lg kepala dia. Silaka! Silaka kau Noah! Berkali2 Megan memaki Noah dgn penuh geram.Megan: Stop it Noah! I am home.
Noah: I am just kidding Meg. Oh come on, I know u r in ur room now. FYI I am staying just in front of your room. Shud I knock ur door now?'Whaaaattttt????!!!! Crazy! Is he a stalker?' Terkejut beruk Megan dbuatnya. Megan terjerit kecil dlm nada yg terkejut.
Sebaliknya Noah terbahak2 ketawa. Pasti dia dpt menjangkakan reaksi Megan si Gumiho 9 ekor. What a sweet coincidence. Satu hotel yg sama..
Megan: R u stalking me?
Noah: Of course no. I saw u bah..no worry I dont have a bad intention. I am a good guy Megan.'Good guy? Good guylah sangat.' Megan mencebik. Makin gerigitan.
Megan: I doubted that!
Noah: Are you still play hard to get?
Megan: Y u so care about me? I DONT KNOW YOU!
Noah: Sharing is caring, caring is loving..
Jawapan yg kedengaran manis tp bg Megan buat amarahnya menyala-nyala. Noah the sweet talk guy xmampu meruntuhkan kubu hati Megan. Jual mahal btl ni sumandak oh kan..Pelik bin hairan. Lelaki sekacak Noah xmampu menawan hti perempuan Megan. Ego. Ego perempuannya terlalu tinggi. Bilang org marah itu tandanya suka. Betulkah? Mcm x oh untk kes Megan. Jd gangster adalah...
Huh! Megan hampas fon d atas tilam. Dia malas mau bertekak dgn Noah. Lelaki itu xtahu erti putus asa. Megan terbayang lg insiden pagi td. Dia jd malu dan geram. Entah kali keberapa ratus dia tfkr tp rasa malu tetap xhilang. Palm on face!
'Arrrrhhhhh!' Megan kasi surugau rambut dia yg basah. Dia buang bdn dia ats tilam smbl hantak2 kaki dia. Saturang dia stress kana urat laki ensemboy. Org lain kesukaan dlm diam. Malu2 kucinglah katakan. Megan pula mengganas mcm singa yg sdg memburu mkn tenghri.
'Megan, you r really interesting.' Noah menyarung kemeja patern petak2. Dia menarik tinggi kolar kemejanya dan melipatnya kemas semula. Wajahnya dibelek2 d dpn cermin. Anak rmbtnya yg basah terjuntai d seka kemas ke tepi. Sempat dia pose bebrapa gaya. Ala-ala model xbertauliah.
'Hensem apa sya ni. Kenapalah Megan xtertarik dgn sya?' Noah mengeluh sendirian. Perasan! Lengan kemeja dlipat sehingga ke pangkal siku.
Megan xseperti perempuan lain yg pernah dkenalinya. Kebanyakannya hanya mahukan duit. Mengejar wang semata-mata. Dia langsung xpernah tertarik dgn wanita2 yg cuba mendampinginya gara2 kekayaan yg dmilikinya. Kaya dan kacak bonus kombo yang jd idaman setiap wanita, mengundang terlalu banyak 'Hello'. Teruskan dgn lagu 'Hello from the other side......' Bah hujan kama..
Perlahan2 Noah mengatur langkah. Dia benar2 d dpn pintu bilik Megan. Marahkah Megan padanya? Noah rasa bersalah pula tiba2. Dia sdri xmengerti kenapa Megan lebih suka marah pdanya drpd tersenyum mesra.
Noah bertarik-tali dgn nalurinya. Noah ragu. Dia risau jika Megan bertambah marah padanya andai niat dlm hti dteruskn.
Fuhhh! Noah memberanikan dri. Pintu bilik Megan d ketuk perlahan. Be a man Noah! Akhirnya Noah nekad. Biarlah dia xpandai malu dri gigit jari terlepas peluang. Peluang keemasan selalunya xdtg bnyk kali. Sgt tipis mcm tu peluang untk kana loteri 2.6b kan.. Mcm familiar hahaha
Tiada respond. Noah mahu mengetuk kembali tp xjd. Dia membatalkan niat last2 minute. Risau kalau2 Megan jd benci padanya.
'No Noah. This is not the right way. Sabar.' Dengan sayu Noah beredar turun ke bawah. Dia sempat menoleh ke arah pintu bilik Megan sekali sblm meneruskan langkah.
Saat Noah mahu menuju ke ruangan makan, matanya menangkap susuk tubuh yg amat dkenali. Hati Noah kembali ceria. Bunga2 cinta mekar berkembangan....
'Yes!' Noah bersemangat semula. Dia membiarkan Megan mengambil terlebih dahulu makanan. Buffet lunch. Noah mahu memerhati di mana Megan duduk. Megan memulakan lunch dgn salad. Patutlah bdn lawa. Noah berbisik nakal dlm hati.
Sungguh hatinya mula terpaut pd Megan. Dari awal lagi..
Set! Corner table yg xramai org duduk. Noah mengambil sedikit makan. Western food site. Kemudian perlahan2 Noah bergerak menuju ke arah meja Megan.
'Hey,beautiful.. bole join?' Bulat mata Megan melihat Noah yg sudah menarik kerusi d dpnnya. Dia belum pn sempat setuju.
Makanan yg dtelannya juga bagaikan tersekat dkerongkong. Megan hampir tercekik. Dia terbatuk2 kecil. Noah tanpa segan silu menghulurkan gelas berisi air kpda Megan. Megan xpilihan lain. She need that water instantly.
Noah menghulur sehelai tisu kepada Megan. He is smiling big. Very big. Megan menjengilkan mata. Menunjukkan rasa jengkel terang lg bersuluh biarpun ianya langsung xmenggugat reaksi kanak2 ribena Noah. Gumiho transformation is started! Noah still smiling,sugar! Yes please...
'Menjengkelkan!' Kata hati Megan smbl melap lembut tepi bibirnya.
'Arrogant but attractive!' Noah berbisik dlm hati dengan lemparan senyuman paling manis buat Megan.
Nampaknya, mereka menyanyikan lagu irama jiwa yang berbeza! Hi hi or bye bye..
YOU ARE READING
Runaway Love
Storie d'amoreMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...