Sejuk yang mencucuk-cucuk tulang menyedarkan Megan. Dia menarik balik selimut di paras pinggangnya. Dia pusing p belakang dia. Noah! Terbangun terus Megan. Automatik dia p tingu baju dia. God! They both still fully in dress. Sikit lagi fikiran Megan menyimpang. Hampir-hampir Noah jadi mangsa kakinya awal pagi kalau-kalau tangan Noah merayap di mana-mana bahagian badannya. Hampa, we are expecting more than that hahaha
'How come we end up sleep in this tent?' Seingat Megan dorang duduk2 sana tepi pantai semalam. Nasiblah itu tent memang untuk dua orang punya.
Palan2 Megan bangun keluar dari tent. Dia xmau kasi bangun Noah yang masih nyenyak tidur.
Megan menggeliat. The sunrise is coming. Beautiful. Megan menggosok-gosok bahunya, ada rasa sejuk sedikit yang menggigit badannya.
'Hey beautiful. Good morning!' Noah menggeliat di sebelah Megan. Entah yang bila dia terjaga Megan pun tidak perasan. Tau-tau dia di sebelah sudah senyum2 kambing, belum berus gigi.
'Morning.' Megan tarik senyuman kelat. Dia mau tanya macam mana dia tertidur dalam tu tent sama Noah tapi dia malu pula.'No worry. I didn't do anything to u bah. Kau tertidur d bahu saya semalam. Jadi saya angkat u dalam khemah. Yalah, takkan mau kasi tinggal kau sana tepi laut kan.' Macam Noah dapat baca apa yg sedang difikirkan oleh Megan.
'Uhuk! Uhuk! Uhuk!' Megan tersedak air liur basi. Kata2 Noah bikin dia jadi malu.Terus dia urut-urut dada dia. Buduh punya Noah! Dia punya penjelasan itu bulikah xpayah kasi highlight action yang bikin malu dirinya? Perlukah dia bagitau sya tertidur d bahu dia. Megan berckp dlm fkrn seja.
'Are u ok?' Noah lirik Megan dalam senyuman.
'I am not okay. Mcm sya mau tumbuk kau seja ni.' Megan pandang Noah dengan tajam. Marah kerrr?
'Pagi2 tidak bagus untuk kesihatan marah2. Cepat tua oh.' Noah makin galak kasi main2 Megan.
'Biarlah. Bagus lagi. Supaya kau pun lari, takut sama sya.' Megan membalas.
'You wont be. Kalau ya pun, I will run together with you.' Noah kasi grin face. Cuba buat muka comel macam panda. Mana tau Megan terpikat.
'What do u mean?' Megan peluk tubuh sambil tingu Noah. Matanya dikecilkan.
'I mean we can be partner in marathon.' Padahal dalam hati Noah ada sudah bunga-bunga yang mula mau kembang. Tunggu kana cahaya matahari ja. Megan diam2 ja. Mengiyakan pun tidak, menidakkan pun tidak.Sepanjang dia d pulau, bayangan Lucas seakan2 sudah lenyap. Tiada lagi rindu yg menyesakkan dada. Rasa lapang btl tu hati dia. Tapi skrg kana renjatan lagi sama Noah yg sedikit sebanyak menghiburkan hatinya yg lara. Sure there are a lot to tell Weena and Larra.
'What time we will be heading to mainland (KK)?' Megan tukar topik. Xmampu sudah dia berlawan cakap sama Noah. Tiba2 dia selalu kehabisan kata.
'Around 11.00am. Tapi tengoklah kalau u dapat balik. Mana tau boat penuh. So u will have another night to stay with the wild boar.' Noah kasi takut2 Megan lagi. Sengaja dia memancing emosi Megan.
'Then, maybe I shud do a swimming-marathon.' Megan mencebik. Suka betul Noah kasi kena dia. Nasiblah tu Gumiho sudah kasi tinggal dia.
'I will accompany you.' Noah tersenyum manis.
'In ur dreams.' Megan membantah.
'Dalam mimpi pun cukuplah kan. Maklumlah orang tu sombong. Tapi pandai pula kiss and peluk orang.' Noah mau cari pasal ni. Dia xpatut ungkit hal itu.
'Dont u have other point to talk to?!' Megan panas hati tiba2. Gerigitan dia sama Noah.He no different as Lucas. Bisiknya sambil berlalu meninggalkan Noah. First time lagi nama Lucas bermain dfikirannya. The truth is she just being angry. Angry in embarrassment. Noah never be same as Lucas. They r so different.
'Meg, where u going?' Noah teriak ja. Dia xkejar Megan.
'Minta makan bakas!' Jawapan Megan buat Noah terketawa. Tapi dia xkasi ketara. Takut kana umban kayu api oleh Megan.Dia pura2 sorius sedih bila Megan menoleh dengn pandangan tajam. Macam tu anak panah yg bru terlepas dari busur. Lepas Megan pusing balik Noah ketawa pelan2 sampai pigang perut.
'Dont follow me!' Thats the words displayed on Megan face even shes not say it out loud.
Megan p pisuk hujung sana. Dia duduk di atas batu yang tidak terkena air. Dia biar percikan sisa2 ombak yang pecah tempias di kakinya.
'What happened to me?' Megan pigang dadanya yg xsakit. Ada perasaan halus yg cuba menjentik hatinya. Wajah Noah menari-nari dimatanya.
Zssssshhhh! Megan capat2 kasi geleng2 kepala. Capat2 dia padam muka c Noah yg senyum2.
'I am crazy?' Saturang Megan bercakap. Dia tarik nafas dalam2.
'I think I am falling for you.' Megan ulang2 tu ayat. I think I heard this words. Itu ayat c Noah.
'Did he really say it or I am dreaming?' Megan berteka-teki sendiri. Mcm dia dingar Noah bisik ayat itu di telinganya. Tetapi mcm juga dalam mimpi. Dia sdri tidak pasti.
'Impossible. But...issshhhh! Mungkin sya mimpi ja tu.' Megan lentok kepala dia lagi d lutut. Rambutnya di main2. Fikiran dia tiba2 jd serabut. Lama dia melayan perasaan. Nasib siang2 xwild boar datang. Malam ja..kalau x, mana dia berani mau jalan2 d sekitar pulau saturang. Dasar guntalou.
'Noah, Noah, Noah..' Nama Noah dsebut berulang kali. Tapi dengan suara yg perlahan. Sambil tu dia umban2 batu kecil yg ada dsekelilingnya.
'Yes? Looking for me? I am here. Habis nanti tu batu kau umban2 sana laut.' Tiba2 Noah duduk disebelah Megan. Megan urut dada. Terkejut btl dia. Noah senyum2 tingu Megan.
'You xbolehkah dtg mcm tu hantu? Tiba2 ja. Btw, sepa juga cari kau.' Megan p tingu laut. Dia berhenti umban batu sudah. Kalau buli dia mau umban Noah sana tangah2 laut.
'Hurmmm I was thinking. You must be really like me kan? Yala, balik2 juga kau sebut nama sya tadi. Takkan pula batu tu yg cakap.' Terus Noah p timbak Megan. Checkmate terus. Suka betul dia kasi pulang buah keras sama Megan.
'You r right, I think Nemo kali yg cakap. Tu nah tu kau tidak nampak dia berenang sana laut.' Megan xmau akun kalah. Termalu juga dia tp ego kan. Dia tarik muka 10sen. Yang satu tuduh batu, yg satu lagi bilang Nemo.'Thats even cute. Bah, mari p kamas barang. Nanti kita tertinggal boat lagi, I cant guarantee what will happen to us next.Unless u dont mind..' Noah berdiri smbl tingu Megan. Noah cari Megan sebab mau get ready untuk pulang. Kijap lagi ada sudah boat tu balik KK.
'Tepi..' Megan limpas p langgar bahu Noah ja.
'Sombong ah..' Noah tersengih. Menjual mahal sudah balik tu serigala 9 ekor.Sepanjang perjalanan pulang, Megan dan Noah diam ja. Bukan apa, Megan masih malu. Noah pula takut nanti Megan marah2. Susah btl mau ambil hati gadis itu. Moodnya pandai berubah mcm tu cuaca. Panas tiba2 tghri hujan. Nasib Megan bukan Beautiful Creatures yg ada power. Xpasal2 hujan kana kasi turun tmpt dia ja. Yg ada tingu movie Beautiful Creatures tau tu..
'Bye Meg. Sorry if I hurt u this few days. I am enjoying the night, I mean the time..never mind. Anything u can call me or text me. You got my number kan?' Noah say bye2 sdh sama tu bunga liar. Megan tersenyum. Tercuit juga hati dia nmpk gelagat Noah. Berani dan comel.
'Thanks Noah. Until we meet again.' Megan lambai2 Noah sambil tersenyum. Wow! She is smiling, finally.
'Call me maybe!' Noah menjerit suka. Dia bagi sign2 lg yg call tu. Tersipu Megan tingu gaya Noah dri jauh. Ada laini yg menyanyi lagu Call Me Maybe nanti..'Yesss!' Noah bersorak riang. Tangannya digenggam dan dtolak ke bawah. Macm kita slu buat tu kalau kesukaan betul.
Until we meet again-ayat terakhir Megan bagi satu harapan dlm hati Noah. Mcm ada cahaya samar2 sudah mulai menyinar tu bunga dhati Noah.
Lepas ni ada waylah kan Noah. Good luck Noah!
YOU ARE READING
Runaway Love
RomanceMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...