She is Awake

930 58 20
                                    

Palan2 Megan buka mata. Dia tingu kiri kanan dan sekeliling.Putih ja, langsir seja yg hijau. Sejuk mata memandang.

'Where I am? Hospital?!' Megan tingu sekeliling sambil tingu keadaa dirinya yg berpakaian uniform pesakit.Hilang terus tu keayuan mcm c Megan Fox. Nasib bukan Gumiho, tpi tatap lawa baitu Gumiho kan.

'Oh my..' Megan pigang dahi. Dia teringat sudah pasal kemalangan tu. Brek keretanya gagal berfungsi dan bertembung dengan kereta lain dari arah bertentangan. Sebab itulah dia terlantar di hospital.

Just how long I have been sleep? Megan bercakap dalam hati. Dia xperasaan tangannya dlm genggaman seseorang.

Noah tertidur di tepi katil sambil pigang tangan Megan. Begitulah sayangnya Noah sama Megan. Dia rela berjaga siang malam. Kalau terlalu sibuk barulah dia minta tulung parents sama bakal mother and father in law dia. Datuk2 dan datin2 sekalian. Kasian Megan xtau apa2. Kana kasi tinggal naik kereta api pi Tenom.

'Noah..' Palan2 Megan p usap2 kepala Noah. Sungguh kali ini dia xkan lepasakan cinta itu lgi. Dia berjanji akan cuba untuk perbetulkan keadaan. Memang betul dia sayang betul sdh sama Noah. Nanti bila masa sesuai dia bertekad mau kasitau datin Camilla sama datuk Mikhael pasal hajat besar dia yg sudah membuak2.

Noah tersedar bila kepalanya dielus lembut. Noah buka mata. Megan sudah senyum2 tingu dia. Nasib teda airl liur basi yg memeta di pipi dia.

'Hey..' Megan tersenyum dengan bibirnya yg pucat.
'Hey, u r awake.' Terkejut dan gembira. Noah mencium tangan Megan lembut.
'Wait, I call the doctor.' Tergesa2 sdh c Noah bangun. Megan menggangguk ja. They will have a long conversation after this.

'Everything is alright. Nothing to worry. She can be discharged after few days if she's feel better.' Noah mengangguk saja mendengar kata-kata doctor yg sedang memeriksa Megan.
'Thank you doctor.' Noah sempat berterima kasih sebelum doctor sama tu nurse beredar keluar.

'Do u know how scared I am?' Noah segera duduk dan meraih lg tangan Megan. Sungguh dia lega skg. Macam yg baru habis war.
'I know, I am sorry.' Megan tarik senyum. Dia juga gembira, org pertama yg dia nmpk masa dia tersedar adlh org yg paling dia cinta di dunia. Okay! hahaha
'No Meg. Thank you for coming back.' Noah mimang terlalu gembira. Akhirnya Ms Chameleon and the Megan fox is back to fill her heart again. Dia buli sudah lumpat2 kesukaan.

Noah sudah call datin Camilla sama datuk Mikhail yg Megan sudah sedar. Petang2 Sikit baru dorang datang. Mummy sama daddy Noah dilarang datang. Noah xmau datin2 itu membocorkan rancangan dia.

'Mummy mau melawat bakal menantu mummy, takkan xbuli. Nono..Nono..No!' Belum lg datin Maliqha habis cakap Noah kasi mati tu telephone begitu ja. Sudah dia warning datin Maliqha supya pura2 masih outstation. Datuk Aiden ok seja, xbanyak soal, dia ikut saja apa yg Noah mau. Janji bukan perkara yang xbaik.

'Datuk! Tingulah kau punya anak tu.' Kuat tu suara datin Maliqha sambil duduk di sebelah suami dia.

'Anak kau juga tu.' Selamba seja tu jawaban datuk Aiden, dia xtingu muka isterinya. Tajuk utama surat khabar lebih menarik perhatian dia berbanding mau dingar isteri dia membebel.

'Darling! I am talking to you.' Xpuas hati c datin.

'Yalah, sya dingar laini. Dari tadi kau bercakap teda yg penting. Make me some tea better than you keep on nagging for nothing.' Tiba2 c laki minta buat tea.

'Hush! Mimi, kasi buat dlu datuk satu pot tea!' Datin Maliqha sengaja teriak. Biar datin Aiden sakit telinga. Bukan sekadr satu gelas, satu pot lagi. Ada unsur memerli disitu.

'Adeiii kau ini, dalam rumah pun mau teriak2. Sakit telinga sya ni.' Tp tumpuan dia masih dengan tu surat khabar. Nampaknya datin Maliqha sudah dimadukan. Suratkhabar sudah jadi bini kedua yg xrasmi datuk Aiden.

'Darling...'

'Sudah2lah tu. Biar saja dorang yg urus masalah dorang. Noah bukan budak kici lagi. Dulu kita tunangkan dorang tanpa persetujuan, skg Nono sudah tau. Let him handle.' Kana cantas terus tu ayat dati Maliqha. Kali ini datuk Aiden tingu sudah datin Maliqha. Serius.

'Errmmm yala. Sya just mau p melawat Mega baitu. Mo tau keadaan dia.' Datin Maliqha terpaksa beralah. Dia risaukan Mega. Menantu pilihan kesayangan dia.

'Kita kan sudah melawat dia hari tu. Lagipun Nono sudah juga bagitau Mega baik2 seja. Xpayah risau.' Datuk Aiden pula yg menyokong kuat tindakan Noah.

'Yala..' Datin Maliqha diam sudah. Kali ini dia yg terpaksa angkat bendera putih. Akun kalah.

Marissa mengetap bibir. Punya dia marah. Habis semua mikap2 mahal dia kasi hambur d atas meja solek. Xapala, banyak duit dia juga kunun tu mau beli baru. Kana rasuk kali dia ni.

'Arggghhhh!!!' Marissa p umban tu hp dia sana cermin. Pecah berkeping2 itu cermin solek dia. Entah apa yang dia marah betul. Macam dia mau bertukar seja jadi serigala jadian.

'Liat betul nyawa kau ni tau. Never mind, next time I will make sure you will die!' Menyumpah seranah sudah c Marissa. Pasti dia marah sebab rancangan dia gagal.

Entah apalagi dia mau buat nanti. Tidak habis2 dengan rancangannya yg tidak membawa apa2 pun kebaikan sama dirinya. Mulau! Dia mau merasa makan percuma sana lokap kali.

'Why? Kenapa tingu sya begitu?' Megan rasa lain Noah tingu dia macam yg nampak hantu lawa.

"Nope. I just miss you.' Noah menggeleng sambil senyum. Sebenarnya dlm hati dia terlalu gembira. Satu, sebab Megan sudah sedar. Yg kedua sebab Megan ialah Ms Chameleon a.k.a tunangnya sendiri tanpa dorang tau. Skg Megan saja yg xtau apa2.

'Esshhh! Ada2 seja.' Megan p tulak bahu Noah lembut. Tulak manja2 seja.

'I missed you too.' Balas Megan malu2. Atukoiiii

'Me too. You made me so worried, you know.' Noah tarik muka kunun.

'I am sorry. Sorry juga pasal hari tu. I am just confused.' Megan teringat malam sebelum dia accident. Dia rasa bersalah pada Noah.

'I am sorry too. I shoudnt leave you like that. Only if I knew, I wouldn't leave.' Noah kiss lagi tangan Megan.

Megan menarik nafas lega. Dia patut tahu perasaan Noah padanya dari awal. Dia patut bagi peluang pada Noah untuk menyayangi dia setulus hati bukan meraguinya.

Kalaulah dia tau, Noah sudah berjanji mau mencintai Ms Chameleon setulus hati.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 28, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Runaway LoveWhere stories live. Discover now