Beautiful! Thats the only words Megan can say. Dia benar2 xmenyesal untk dtg mencuci mata d pulau Sapi. Kejap lg dia mau jadi ikan duyung. Bercuti di Sabah mimang xakan menyesal. Raise ur hands up if you agree.
'Woah! This is truly Asia.' Megan mendepakan tgn smbl merasai tiupan angin yg lembut mencium pipinya.
Walaupun pulau itu kecil, masih lg dipenuhi dengn tourist dari seluruh pelusuk dunia. Buli tu kamu p cari juduh juga mana tau ada awek Korea/ Jepun yg tersangkut.
Megan ketawa kecil melihat seorang tourist Korea yang dengan selambanya menukar baju, baju pengantin. Mungkin dia mau buat gmbr baju kahwin secara solo. Kwnnya yg seorang lg membantu dia untuk menangkap gambar. Such an adorable. Rare but brave!
Kemudian, Megan menukar baju mandi. Sexy bikini. Terserlah bentuk badannya yg buli dkategorikan dlm model shape. I am in love with ur body bilang tu lagu Shape Of U.. Jangan begitu bah kamu2 (both women and man), cinta xbuli dletakan pda rupa paras sahaja.Megan berlari ke gigi pantai. Tidak sabar dia mau merasai sejuk air laut d tgh2 panas terik. Dia xkisah jika kulitnya berbelang, dia sdh biasa. Marathon adalah latihan Megan yg biasa berjemur dbwh terik matahari.
Megan xmelepaskan peluang p cari c Nemo. Snorkeling! Yes, you still can snorkeling in the island or even diving d tempat yg dkhaskan.
Lepas puas mandi manda, Megan p naik bukit d pulau tu. Sekadar untk recovery yg ringan selepas marathon. Bergegar juga lutut Megan. Rasa sakit sedikit kesan drpd larian 42km semalam. Tapi pemandangan yg menakjubkan buat dia lupa kesakitan yg drasai.
'This is so refreshing.' Megan meneguk air dlm botol kecil 500ml. Peluhnya yang menitik dilap dengan tangan.
'Pertama kali dtg sini ka cik?' Seorang lelaki menyapa Megan sewaktu dia berhenti rehat d pondok kecil d atas bukit.
'Err..ya.' Megan menjawab ringkas.Tidak berminat mahu berbual mesra dengan orang yg xdikenalinya. Seperti Noah?
'Cantik kan?' Sambung lelaki itu.
'Sangat cantik.' Megan kurang selesa berbual panjang dgn lelaki itu sebenarnya.Lirikan matanya bagaikan menelanjagi seluruh bdn Megan. Megan melarikan pandangan ke arah laut. Dia berharap lelaki tu segera beredar. Kalau x, banyk batu2 yg boleh dlontar. Lontar peluru versi manusia.Andai kata jika lelaki itu berniat jahat padanya. Sekadar langkah berjaga-jaga. Lagipun dia buli transform jd Gumiho.
'Sya jalan dlu.' Megan terus mengangkat kaki bila tiada tanda2 lelaki itu mahu beredar. Mahu saja Megan bagi lelaki itu side kick. Ingat dia hensem bolelah berlagak dpn sya? Megan mencebik dlm hati.
Sambil menyumpah dlm hati Megan berjalan laju. Nasib baik lelaki itu tidak mengekorinya. Dia sempat menoleh ke belakang, ada seorang wanita merapati lelaki itu. Barangkali teman wanitanya.
'Dasar playboy!' Megan sempat marah.
'Auuuwwwccchh!!!' Megan tergelincir semasa menuruni curam. Nah, siapa suruh jalan xtingu depan. Sempat lg jd serigala sekijap. Mind ur head lady!Badannya menggelonsor laju sampai terus ke bawah. Pedih. Sikunya tercarit apa saja objek yg berada d bwhnya.
'Damn!' Megan menyentuh sikunya yg terkupas. Ada sedikit darah yg keluar.
'Do u need a hand?' Ada suara lelaki menyapa Megan lagi.
Don't tell me..Megan sdh berfikir lain2. Pasti lelaki itu tadi. Bikin samak seja.
'No!' Megan cuba berdri. Opps! Dia terjatuh lg. Malu. Megan rasa btl2 malu sama tu lelaki. She never imagine falling in front of a guy like that. Aduh! Hilang segala keayuan. Itulah terlalu kuat itu tembirang.
'Awww!' Megan menepuk2 punggungnya. Kasi lupa dlu tu rasa malu yg berinci2 tebal. Dia cuba bdri lg. Mungkin kakinya terpeliok skit tadi masa dia terjatuh.
'Allow me Meg. You r hurt..' Lelaki itu menghulur tangan lagi.Meg? Sounds like the guy know her well. Dan hanya seorang yg dgn beraninya memanggil drinya begitu. Megan mendongak. Her instinct is right. Again and again! Panjang betul jodoh dorang. Selalu terserempak d mana2. Bah, bah, bah, mungkinkah....
YOU ARE READING
Runaway Love
RomanceMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...