Bad Day

540 31 6
                                    

Tekanan betul Marissa dingar tu khabar pertunangan Noah. Lagi satu yg dia tau Noah mencintai perempuan lain. Macam mana dia tau? Dia p upah orang hari tu kan siasat latar belakang perempuan itu sampailah mana tu perempuan tinggal. Sounds scary! Gila kali c Marissa ini xlama…

‘Kalau aku xdapat kau Noah, orang lain pun xakan dapat kau. Ingat tu.’ Marissa gigit bibir. Dia tahan gelojak marah yg menguasai diri. Saturang dia meroyan mcm tu pippa pig. Oppss!

Marissa mencapai handphone. Dia mendial nombor seseorang.

‘Hello, aku nak jumpa kau. Ada job untuk kau.’ Itu ja Marissa cakap. Terus talian dmatikan. Okay, Marissa is planning on something.

Marissa p ambil beg terus dia keluar. Pastilah mau jumpa sama tu orang yang baru dia call tadi. Dia menyanyi-nyanyi kecil sambil mengikut rentak lagu d radio. Sinis.

Megan bangun dengan bermalas2. Dia gusuk2 mata mau tidur lagi tp dia sudah janji sama Noah mau keluar dating. Sana atas bukit dia bilang hahaha Capat2 Megan bersiap. Sekejap lagi Noah sampai ambil dia.

Tok! Tok! Tok! Kana ketuk sudah tu pintu rumah Megan. Nasib masa tu Megan sudah pakai baju. Dia sdg kasi kering rambut. Dia lap2 rambut lagi pakai tuala.

‘Aikk awal juga dia sampai.’ Megan p turun bawah sambil tingu jam d dinding, baru jam 10.00. Bilang Noah jam11.00 dia sampai.

Palan2 Megan buka pintu. Belum sampat Megan buka luas2 kana tolak kasar sudah tu pintu. Terkejut Megan. Terus dia terundur di belakang. Pintu rumah dia otomatik terkuak luas. Lucas. Muka dia nampak serabut. Pipi dia merah2.

‘Meg..’ Lucas masuk dalam rumah. Berderau sudah tu darah Megan. Jantung dia berdegup laju sudah. Megan berundur ke belakang. She can sensed Lucas is drank. He smell liquor. Aiii awal juga dia moginum. Pagi2 suda sarapan sama beer kali..

‘Luke..what u doing here? You better go now!’ Arah Megan tegas. Menggigil sudah tu tangan Megan. Tuala yg dia pigang xtau terjatuh dmana sudah. Lucas xpeduli, malah makin dekat sama dia.

‘I miss you Meg. I said I miss you..’ Lucas mau capai rambut Megan yang terurai basah. She smell good. Kepala Lucas terbuai, perasaannya bergelora, hatinya membentak.

‘No!’ Megan mgelak dan berundur lagi.

Pap! Dia terlanggar tu sofa. Now, no way out. Ngam2 lagi tu Megan terduduk sana sofa sudah. Dari tadi dia berundur mau mengelak Lucas secara membelakang. Lucas pula terus mara. He looks like lost his mind. Macam haruan yg xknal anaknya terus dmkn sama.

‘Where u want to run Meg! I want you Meg.I said I miss you! Do you even hear it??!!’ Lucas menjerit lantang. Kuat betul tu suara dia. Pergelangan tangan Megan dia cengkam kuat2.

Megan terkedu. Terus dia tutup mata.Dia cuba meronta tp tlampau kuat gia tu cengkaman c Lucas. Dia rasa Lucas makin dekat di kepalanya. Bau arak menyucuk d hidung Megan. Jarak dorang sangat dekat. Megan buli rasa tu rengusan kasar Lucas.

‘Megan sayang..’ Lucas main2 rambut Megan. Megan takut sudah. Dengan kekuatan yg ada, dia cuba memberanikan dri. Dia p tendang badan Lucas. Lepas tu dia tolak Lucas. Lucas tertolak sana d tepi. Dia ketawa2 ja mcm org gila. Megan ambil kesempatan mau lari. Tapi…

Lucas sempat menarik pinggang dia terus dorang terjatuh balik sama2 sana sofa. Lucas ketawa2 sudah sambil peluk Megan. Mau menangis sudah Megan. Dia cuba meronta mau lepas tapi manalah dia dapat lawan Lucas.

‘Let go! Let me go!!!’ Megan p tolak2 muka Lucas yg mula mendaratkan ciuman di muka dia. Berabis Megan lawan dengan tahan tu muka c Lucas.

‘You’re mine Megan. No one will have you if I cant.’ Lucas p cengkam tu dagu Megan. Sakit.

Runaway LoveWhere stories live. Discover now