Anger Decisions

419 31 2
                                    

Daddy?! Megan buang terus bdn atas tilam. Balik2 tu pktn pusing d kpla dia. Takkan dia silap dingar. Betul2 baitu dia dgr tu budak panggil Noah daddy.

'Meaning to say he is married. But why? Kenapa dia eksen mcm org bujang?' Megan bckp sdri. Di fikir Noah single, rupanya double. Teringat balik masa dorg d pulau. Xngam btl tu gaya dia sdh kahwin. Was he try to make me fall for him? Megan sedar juga tp msa tu dia masi on the way kasi bersih jiwa dri kenangan sama2 Lucas.

Hati dia bru saja berniat mo kanal2 lbh dkt lg Noah. Hancur terus harapannya. He lie! Megan membentak dlm hati. Lucas and Noah were all same.

Terus hpnya di capai. Dia dial no ibunya. Megan nekad. Dia mls sdh mo kasi serabut kepala. Rasa kecewa menguasai emosi Megan. Dia xdpt fikir panjang sdh.

'Mum, errr about the marriage, mummy buatlah apa yg mummy rasa baik untk Mega. Sya ikut ja.' Tiba2 Megan setuju pula. Tapi cara dia ckp mcm yg terpksa seja.
'What?! Finally..Mummy so happy that u decide to do so. No worry mummy will take k of it.' Balas datin Camilla girang.
'Okay mmy..il take rest first.' Konpom datin Camilla mo melompat sampai d bulan kesukaan dgr persetujuan dri Megan. Akhirnya bulan jatuh ke riba.

Megan kecewa. Dia rasa tertipu. Noah sdh berkahwin malah sdh ada anak satu. Megan lap air mata yg mengalir d hujung mata. Luka lama kana tambah lg.

'Aikk kenapa pla sya kecewa? Noah tida pernah pun ckp dia suka sya.' Megan memujuk dri. Dia xmo dkatakan perigi cari timba. Mungkin perasaan Megan mula berputik baitu untk Noah. Tapi dia xmo akun. Ego.

'I think I am falling for u kunun. Kau pigilah makan eskrim saturang. Minta kawan bakas.' Megan p ajuk balik kata2 Noah (I think I am falling for you.) hari tu masa dorg d pulau. Yg sbnrnya itu mimpi dia ja atau btl2 dia pn xpasti.

Megan p tulak hp dia d pisuk. Dia sempat teringat lg tu ice cream date dorg yg malar kana postpone. Saturang dia gerigitan. Dia p tumbuk2 lg tu bantal dia kasi lepas tu gerigitan yg mengigit2 hati dia. She was really having a bad day.

Lepas kana call oleh Megan, terus datin Camilla call datin Maliqha kasi konpom. Berteriak dorg eksaited dlm telefon. The plan is on. Dorang happy sampai d bulan lepas tu balik lagi.

'Oh my God Ammy! Thanks God! Setuju juga akhirnya Mega. Pasal Nono, dont worry i'll handle him.' Kata datin Maliqha. Teruja btl dia dgr tu good news. Pucuk dicita ulam mendatang, kecil tu baldi besen basar dia kasi tadah. Xsabar dia mau berbesan sama bff dia.

Hasrat dia mau bermenantukan Mega akhirnya termakbul. Syukur. Balik2 dia mengucap syukur. Padahal anak lelaki dia masih lg gantung tu fikiran. Garu kepala juga dia mau kasi yakin Nono nanti. Dia berdoa lg semoga hati Nono dilembutkan untk menerima Mega.

Noah teda mood. Kalau bukan dia sdh janji mau sambut birthday Anjeli dia xakn dtg p rumah Catherine. Xsangka pula rumah Catherine bersebelah seja dengan Megan. Itulah org bilang, kecil btl dunia ni. Masa2 begitu lagi, siapa xsalah paham.

'What shud I do?' Noah buli tau Megan mst salah faham. Gaya2 lain Megan tadi tu ada tanda2 dia bakal kana reject. Jadi kana sinalaulah bakas ni kali...

How if she really think Anjeli is my daughter and Catherine is my wife? Nope. They are not. Noah membentak dlm hati. Bagus kalau Megan tau. Memang btl pun apa yg Noah sdg fikir. Megan was decided to get married with someone else. Apa buli buatlah Noah. Padahal..

'Thank u daddy for the lovely cake.' Anjeli kiss pipi Noah. Terkejut Noah, hilang terus itu khayalan2 d fikiran dia.
'Happy Birthday Anje.' Noah tersenyum sambil cuit tu pipi Anjeli.
'I love you daddy Nono.' Bisik Anjeli d telinga Noah.
'Love u too.' Dia p kiss tu dahi Anjeli.

Kalau bukan pasal Anjeli mau ja dia pulang skg. Sesak dada dia drenung oleh Catherine mcm tu singa lapar. Bila2 masa mo terkam mangsa. Hp Noah berbunyi. Terus dia berdiri. Dia kasi sign 'hold on' tmpt Anjeli. Anjeli p duduk atas sofa ja. Main2 lumpat lgi dia.

'Oh ok, i'll go now.' Noah angguk2. Mcm ada sesuatu yg penting.

Noah duduk balik dkt Anjeli. Dia usap2 kpla Anjeli.

'Daddy Nono cant stay longer. Ada urusan penting. Anje okay kan?' Noah cuit hidung mancung Anjeli sama mcm hidung dadi dia, Noel.
'Ok.' Itu no jwpn Anjeli. Dia p kiss balik tu pp Noah.

Catherine tingu ja dorang. Makin tajam tu pandangan dia. Kalau mata di jd jarum lama sdh kali dia cucuk org.

'Are you going now?' Catherine mcm xpuas hati. Dia hntr Noah pigi pintu.
'Sorry Cath. I need to go. Ada hal penting d pejabat.' Jawab Noah sambil pakai kasut.
'Ada urusan ka, urusan lain d rumah sebelah?' Sindir Catherine. Sinis.
'Dont start it Cath. My personal business is nothing to do with u.' Noah paling xsuka Catherine meroyan begitu.

Terus dia jalan kasi tinggal Catherine yg sdh menahan marah. Noah tidak mahu bertelingkah d dapan Anjeli. Tidak bagus untk tumbesaran budak2.

Kalaulah bukan pasal amanah abangnya Noel, dia xmahu ambil tahu pun perihal Catherine. Dia hanya perlu fokus sama Anjeli. Entah sejak bila Catherine mula menyimpan perasaan padanya dan akhir2 ini bawa bergaduh ja tu mulut dia.

Barangkali sejak dia jd tmpt bergntung dorang. He wish that Anjeli is not his niece. Sampai begitu Noah fikir bila dia nmpk gaya Catherine begitu. Bikin tu cuaca mendung terus panas berpanjangan.

Tanggungjawabnya untk Anjeli sahaja. Catherine saja yg slu melampau. Selalu ja dia gunakan Anjeli untuk kepentingan perasaannya. Itu yg Noah jd benci tu gaya Catherine. Dulu ok saja, skg makin macam2. Dia buat Noah macm boipren dia ja.

'I am not gonna let u go so easy, Noah. Mark my words.' Catherine ketap gigi. Marah dan geram.

Kalau dia tidak dapat Noah, nobody else will to. Sampai begitu sekali obsesi Catherine pada Noah. There were few flower are blooming beautifully. Be wise to pick one Noah, then everything gonna be all right.

Don't ever pick the poisonous roses, it will ruined your life!

Runaway LoveWhere stories live. Discover now