Perlahan2 Catherine kasi baring Anjeli di atas tilam. Kepala anknya dusap2. Sayu. Dia risau akan nasib mereka lepas ni. Dia risau kalau Noah langsung xpdli Anjeli sdh.
'No! I have to do something.' Catherine gigit bibir. Dia perlu mendaptkan hati Noah. Dia xkisah kalau kana maki2 ibu Noah. Yg penting dia sdh cuba. Malangnya hasrat dia kana tolak mentah2.
Why?! Air mata Catherine berjuraian.
'Catherine! You...' Datin Maliqha terus terbediri bah dgr apa yg dia cakap. Merah sdh muka datin Maliqha. Dia xsuka Catherine ckp bgtu. Dia langsung xkn setuju. B******t!!! She never ever allowed it happened.
'Please mum! Let me marry Noah for Anjeli. Cucu mummy juga kan.' Catherine merayu. Dia pigang kaki datin Maliqha sambil nangis2. Dia xpeduli kana ckp muka tembok, xpndi malu.
'Catherine! Sejak Noel pergi, Anjeli xpernah kurang kasih syg. Kau seja yg tamak. Anjeli will be alright. Kami tidak akan sesekali abaikan dia. Now, stand up already.' Datin Maliqha cuba buka tangan Catherine yg memeluk kuat kaki dia. Tapi sia2. Catherine xmau berganjak malah mengetatkan lg pelukannya.
'No, mum. Benarkan sya tebus kesilapan sya pada Noel dgn kawin dgn Noah. Noah pasti setuju. He will be ok if its for Anjeli.' Catherine xputus asa. Dia cintakan Noah dlm diam. Sdh bnyk kali dia confess sama Noah tp Noah buat dia mcm tu angin saja. Mcm xwujud.
'For you information Catherine, Noah will be get married soon, with Mega. Kalau kau buat hal lagi. Nahas kau!' Datin Maliqha xmau berkompromi dgn Catherine. Dia p tulak kuat2 bahu Catherine sampai dia tertolak ke blkg. Pelukan tangannya di kaki datin Maliqha otomatik terlepas. Kata2 datin Maliqha yg berbaur ugutan buat Catherine tersentak.
Hina sgtkah aku ini? Besar sangatkah kesalahanku sampi dorg xbuli maafkan aku? Anjeli itu cucu dorg. Sampai hati dorg buat aku bgni. Catherine merintih dgn linangan air mata.
Tapi sebaik datin Maliqha berlalu. Dia seka air mata dgn tisu. Dia buang ja atas lantai. Mimi yg cubuk2 dri daun pintu dapur terkejut. Rupanya selama ni dia silap bersimpati.
'Kok mbak Catherine begitu? Tisu lagi dibuangin atas lantai. Ada tong sampah nggak mau dguna. Kurang ajar punya perempuan!' Mimi menyunyut dblkg pintu saturang. Gerigitan dia tingu kepura2an Catherine. Dia kasi tapuk dirinya yg sbnr d sebalik wajahnya yg tenang dan anggun.
'My tears is precious. Membazir masa aku ja.' Rupa2nya Catherine saja blakun mau minta kasian. Tunggu kau datin, i can do anything to get what i want. Kalau Noel boleh jd begitu, il make sure Noah terima nasib yg sama. Catherine senyum sinis.
'Nggak ada bezanya sama Marissa. Kasian datin.' Mimi garu kpla.
Tersedar mcm dia kana tingu2, Catherine p tingu sana pintu. Mimi xsempat btapuk. Catherine menjelingnya tajam dan terus berlalu. Mimi kasi naik tu mata dia, tingu atas lps Catherine keluar.
'Filthy maid.' Catherine berbisik sdri. Nasib Mimi xdgr. Kalau dia dgr ada juga kali kana umban penyapu.
Now, she want to talk with Noah. Dia yakin dpt memujuk Noah. Demi untk Anjeli.
Anjeli, Anjeli. Alasannya selalu demi untuk Anjeli. Pleaselah Catherine! Stop all the bullshit talk.Dari jauh Catherine nmpk Noah menuju ke arahnya. Dia lambai2 tgn supaya Noah nmpk mana dia duduk. Sengaja dia xmau berckp psl hal tu drumah. Nanti kana hentam oleh datin Maliqha.
'What u want anymore Catherine?' Noah tarik kerusi. Mukanya pn dtarik2 juga. Mcm xsuka ja jumpa Catherine. Sudahlah dia sibuk, lepas ni ada meeting sana jugalah Catherine sibuk mau menyibuk.
'I want you, Noah. You know kan..' Catherine xmalu2 lg ckp bgtu. Tiada2 bunga2 terus yg direct to the main point. Barulah..
'Kalau u mau bagitau hal yg sama berjuta kali, jwpn sya pn sama. I am sorry. I cant.' Noah berterus terang. Malas mau bg harapan sma org gila d hadapannya.
YOU ARE READING
Runaway Love
RomanceMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...