Megan accident?! Noah tergesa2 pakai kasut. His heart beat so fast. Mcm Pear Harbour yg kana bom atom. Baru ja dia jumpa Megan tadi. Betul2 dia percaya. Mustahil! Tapi hati Noah tetap gusar.
Prank? Takkan Megan ada masa lagi mo buat begitu. Sudahlah baru ja dia hadap nasib malang. Takkan ada org mau ditimpa bala berulang kali.
Masa2 Noah serabut mama dia pula call. Nasib dia bawa handsfree. Kalau x, pasti free2 kana saman pak polisi. Tambah2 lagi tu malang.
'Ya mummy..'
'Nono, balik skg. Your fiancee..' Tersekat2 tu kata2 ibu dia.
'Calm down mummy..I am driving now.' Noah cuba meredakan kerisauan ibunya. Dia dapat merasakan emosi ibunya dari nada suaranya.
'Mega..Mega kemalangan! You know kan mummy and dad now at Singapore. Esok baru balik. Nono pergilah tengok2, wakilkan mummy and dad..'What?! Dalam masa2 begini jugalah bnyk emergency. Noah jadi bingung. Makin berselirat tu kepala dia mcm tu akar pokok kelapa. Megan atau tunangnya? Yg dia xpernah kanal.. Miss Chameleon or Megan? Hati Noah jadi dua. Tersentap kijap c Noah.
'Nono, you there? Dengarkah apa mummy cakap ni..' Noah membisu, diam dlm talian. Fikiran dia melayang2 sdh. Bingung dan celaru.
'De..dengar. Nanti Nono datang. Okay mummy, ill call u back. Ada emergency..' Terus Noah kasi mati perbualan. Terhello-hello lagi ibunya sana. Sempat lg Nono kana pajal. Anak bertuah!Noah jadi serabut. Mana satu dia mau pilih? Girlfriend atau tunang? Sudahlah parents dia teda. Sekurang2nya kalau mummy dan daddy dia ada dia buli curi2 p lawat Megan dulu. Arhhh aku xcintakan Ms Chameleon! Noah membentak dlm hati. Mau gugur tu rambut dia buat keputusan.
'No!!' Noah p tampar tu stering kereta. Kamu rasa siapa c Noah pilih?
Megan atau Ms Chameleon? Noah masih pusing2 tarik tali, putus dan sambung lagi.
'I am sorry Meg. I will come for you after this.' Noah berabis minta maaf dlm hati. Dia terpaksa, pilihan yg dbuat terlalu menyakitkan. He has to. Dia perlu berlaku adil. Dia perlu jaga hati banyak pihak.
Dia cintakan Megan tapi dia juga perlu jaga air muka keluarganya. Takkan dia mau conteng arang d muka ibu bapa dia. Apa kata orang, tunang masuk hospital tp dia siok2 p jumpa perempuan lain. Thats not a good things. Kalau kana viral, konpom ni kana kecam sampai 7 keturunan.
Terkocoh2 Noah berlari masuk dalam hospital. Datin Maliqha kasi watsapp details wad tunang dia ja. Kenapa juga masa2 begini dia perlu kasi bagi tu hati dia jadi dua. Why? bilang tu muka yg slu troll c pele tu hahaha Okay serious, ini hal serius punya bukan main2.
Bilik no 27. Noah berhenti betul2 d depan tu pintu. Dia tutup mata sambil tarik nafas yg paling dalam. Pertama kali hati dia berdegup kencang mcm bom yg mau meletup tunggu masa.
Pelik. Ada satu perasaan yg sangat pelik. Hairan bin ajaib kali kan. Perasaan tu buat sama seperti perasaannya pada Megan. Berdetak kuat dhatinya.
Palan2 Noah p buka pintu. Sedikit dan semakin luas. Tangisan Datin Camilla kedengaran sudah. Datuk Mikhail cuba menenangkan isterinya. Bahu datin Camilla diusap lembut.
'Aunty, uncle..' Terketar2 suara Noah. Palan2 dia p dekat sama dorang.
'Nono, you r here.' Datuk Mikhail menoleh dan bru sedar kehadiran Noah. Datin Camilla masih teresak2 nangis.
No! Noah meraup muka. Muka perempuan yg terlantar layu di katil itu begitu dekat dihatinya. Hampir2 dia terduduk jatuh. Nasib dia sempat pigang tu bucu katil.
Punya Noah rasa bersalah. Selama ni dia xpernah mau ambil tau siapa tunang dia. Mcm mana rupa tunang dia, mcm mana orangnya..
He really not sure. Shall he cry out of happiness or sadness? Shall he jump of happiness or guilty? Patutlah dia punya perasaan td lain2, rupa2nya...
'Aunty, uncle..I am really sorry! Salah sya, semua salah saya.' Noah sebak. Datuk Mikhail memeluknya sekejap sambil menepuk belakangnya dengan lembut.
'I really dont know, and I never want to know.' Noah tiba2 menyesal. Rasa kesal yg teramat sangat.
'Bukan salah Nono. Bukan juga salah sesiapa. Dont put the blame on urself. Mega wouldnt happy to hear that.' Datuk Mikhail ternyata xmenyalahkan Noah. Datin Camilla hanya jadi pemerhati. Dia bersyukur akhirnya Noah mau menerima Mega. Dorang xtau baitu kan apa yg sebenarnya Noah kesalkan...'Megan, I am sorry! I truly love you all my heart.' Bisik Noah di telinga Megan yang terbaring lena bagaikan mimpi indah.
Noah genggam sambil usap2 lembut tu tgn Megan. Perasaannya berbaur. Gembira, sedih, sebak dan rasa bersalah.
'Maaf Meg. I really dont know.' Noah p usap lg kepala Megan. Ada air mata lelaki bergenang dtubir matanya.
Dia berjanji akan mencintai Ms Chameleon setulus hati!
YOU ARE READING
Runaway Love
RomanceMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...