Megan open up to Noah

504 27 0
                                    

Noah gigih mengumpul kayu2 mati yg ada d sekitar. Dia mau buat unggun api. Megan hanya jd tukang tingu. Dia xdbenarkan tolong. Sebab malar dorg bercakaran kalau start sdh bercanggah pendapat.

Girl, you know I want your love,
Your love was handmade for somebody like me,
Come on now, follow my lead,
I may be crazy, don't mind me..

Handphone Noah menyanyikan lagu Ed Sheeran - Shape of U.

'You! Your handphone is ringing.' Megan teriak sambil angkat tu hp Noah. Sudahlah d pulau tu line pn xberapa ok. Pandai main hide n seek. Kijap ada kijap x.

'Just answer!' Noah membalas teriakan Megan. Dia terus pungut2 kayu.

Megan pun satu. Dia ikut ja apa yg Noah cakap. Dia terus tekan tu punat answer. Xtau kenapa terdetik dlm hti dia buat ja apa yg Noah suruh. Adakah? Sesuatu telah terjada pada hatimu Megan? Kali itu Gumiho mo hilang2 sudah.

'Hello...' Suara perempuan. Kedengaran mesra. Kedengaran juga sayup2 suara budak kecil yg menjerit2 keriangan.
'Hello....'

Tut! Tut! Tut! Talian mati. Megan xsempat kasi habis ayat dia. Baru dia say hello kana off sdh tu call. Weird.

'Aikk teda line ka?' Megan p angkat fon Noah sambil dia ke kir ke kanan. Cari line. Full line ja pun.

'Jadi sya yg sibuk ni kenapa? Hp org lg ni. Deiii mulau kau Meg.' Terus Megan letak balik tu fon Noah sana mija. Mcm baru dia tersedar dri kana pukau.

'Siapa yg call?' Noah p dkt dia sdh. Banyak kayu mati tg dia kumpul. Dia mau buat unggun api kaini mau bakar tu pulau?

'Kau mau bakar pulau kaini, bnyk juga tu.' Megan xjawab pertanyaan Noah. Dia tukar topik perbualan.
'Nanti itu wild boar datang sya bikin sinalaulah.' Noah ketawa sambil lap peluh d dahi. Noah pun terlupa sdh apa yg dia tnya Megan tadi.
'Essh! Kau sgja ni kan kasi takut sya.' Megan p engsot duduk dkt Noah. Sudahlah gelap sdh. Kalau btl2 tu wild boar p sondol sya? Oh no! Megan berimaginasi sdri.

'Tedalah tu. They wont disturb us la. Kita bole ja dating dgn aman. They just looking for food waste.' Noah kenyit mata.
'Crazy!' Megan p umban Noah dgn ranting mati yg kecil. Noah ketawa ja. Hatinya senang Megan kini xlagi sumbung mcm Rambo.

Megan menggososk2 tgnnya. Kemudian, dia hembus nafas pda tangannya. Lepas tu dia lekap tapak tangannya d kedua-dua pipinya.

'So warm.' Megan berbisik perlahan.
'You cold?' Mungkin Noah dgr apa yg Megan cakap td. Tajam juga ni telinga Noah.
'Errr..a bit.' Megan berterus terang. Kalau dia tipu freezinglah dia tunggu Noah set up tu unggun api.

Noah stop susun2 tu kayu. Dia p tent. Megan tingu ja Noah.

'What was just now? He asked and leave just like that?' Megan mencebik. Oh skg pandai sudah lain2 tu perasaan kan. Hri tu bukan main sombong sama Noah. Does she feel Noah not gentleman enough?

Megan lentok kepalanya atas lutut. Dia sambung apa yg dia buat mcm tadi kasi warm tangan dia.

'Here. Use this blanket. It will make u warm.' Noah kasi pakai tu selimut kici dri arah belakang Megan. Terkejut si Megan Fox. Bru td dia menyunyut.
'Errr...thanks.' Megan dongak ke atas. Ngam2 dia nmpk Noah tunduk smbl senyum. Megan terkedu.
'Is okay girl.' Noah kasi surugau rmbt dpn Megan then dia terus p set up balik tu unggun api.

And what was just now? I saw million of star when he is smiling. Megan letak tu tapak tangannya d dada. No!

Pritpitpitpitpit! Bunyi percikan unggun api yg marak. Noah kasi rentang tikar dekat dgn tu unggun api. Xterlampau dkt, nti kena pla tu percikan api.

Runaway LoveWhere stories live. Discover now