Full Marathon - 42KM

1.7K 51 3
                                    

Borneo International Marathon is one of the famous run event in Kota Kinabalu. Each year all the marathoner around the world take the opportunity to take part, enjoying the Borneo explorace. 7 May 2017 is the 10th edition. Happy Birthday BIM!

Tidak ketggln wanita tinggi bertubuh model shape (You can sing the song by Ed Sheeran-Shape of you), Megan turut sama mengambil bahagian. Xsia2 usaha dia memujuk mama dia untk bagi keizinan join lari2. Mama dia bilang xbgs anak dara gontua lari2.

27 years old? I am too old? Ridiculous! Xmau mengaku anak dara tua. Megan menyunyut dlm hati sendirian. Dia sampai awal d stadium Likas. Sengaja mau ambil angin pagi yg segar. Ramai juga yg dtg awal mcm dia. Most of them come with partner or frens. Megan? She is lonely, all alone. Weena sama Lara xkasi kwn dia. Sibuk dorang bilang. Solo2 jala Megan cuci mata.

Megan pandang kasutnya yg pink dari brand Just Do It- women running collection. Semerah jambu bibir mungilnya. Dia tunduk, mau ikat tali kasutnya yg terlepas.
'Oppss! Sorry young lady..' Seseorang melanggar Megan dari belkang. Megan terdorong ke dpn sdkt. Nasib dia xtersembul jatuh ats track balapan.

'Is ok. Mind ur eyes.' Megan memandang lelaki yg melanggar dia td dgn hambar. Mukanya nmpk sugul, rasa bersalah. Raut wajah dia yg segak menyejukkan hati Megan sikit. Nasib dia hensem kalau x, dpt jelingan maut. Itulah berjalan mata letak d blkg. Megan sempat membebel dlm hati.

'Maaf sekali lg. R u local?' Lelaki itu sdh mengukir senyum kecil. At once glance he look like Ian Somerhalder. His eyes, the blue eyes. Mixed blood barangkali. Handsome! Megan sempat memuji.

'Is ok.' Megan membetulkn hjg bjunya dan terus berlalu. Malas mau bermesra alam sma lelaki itu. Tiba2 dia sakit hati. Wajah Lucas bermain2 d kepalanya. Damn u Lucas! Megan menyumpah dlm hati.

'Sombong juga.' Berdesing telinga Megan. Dia masih dpt dgr ucapan halus lelaki itu biarpun sdh 3 tapak dia melangkah ke dpn. Megan hanya mampu menarik nafas dalam. Dia xmau cari pasal awal pagi. Bikin rusak mood btl.

'Calm down Megan. You r not a fox!' Megan memujuk hati. Darahnya yg mula menyirap dtahan.

'Hey..'
'Do I know u?!' Megan menoleh pantas dgn air muka yg serius. Tangan lelaki yg hmpr menyentuh bahunya xjadi.
'Fine..' Lelaki itu angkt kedua2 tgn dia. Dia terus jln membelakang. Sesekali dia menoleh pandang ke arah Megan yg masih memakukan pandgn kearahnya. Tajam.

Lelaki itu tersenyum-senyum smbl tunduk2 dan angkat tgn. Mcm dia mau kasi tau 'Calm down babe!' Sebenarnya hati Megan tercuit sikit tp entah kenapa wajah Lucas bikin dia jd berang.

'Sorry Meg. Lets break up.' Ucapan Lucas yg selamba. Dia fikir dia cool ka ckp bgtu. 5 years, we are in love. And now he is telling me to go away? Hati Megan membentak.
'No! Why Luke?' Megan memegang dua2 tgn Lucas. Luke adlah nama pggln pndk special untk Lucas.

Lucas kasi lepas pegangan tgn dri Megan. Megan masih mencuba, Lucas menepis dgn kasar. Cepat bnr hati Lucas berubah.

'Maaf Meg. Sya minta maaf. Sya terpaksa. My parents force me to get married with Hollie. You know her kan?' Hollie? That bitchs. Hatinya sakit dsiat2. Terbayang senyuman sinis Hollie. Why Hollie? She is not holly as her name. Hollie shit!

'5 tahun Luke. We promise to love until the end.' Air mata Megan mula mengalir. Dia xfaham kenapa Lucas tiba2 ja minta putus. Mana janji2 manis dia? Kana telan buaya? Buaya darat! Hati Megan mcm layang2 putus tali. Parents? As she know, his parents like her so much. Kenapa pla tiba2 dorang pn berubah? Lucas is twisting the fact.

'I am sorry that I cant keep our promise Meg. I hope u can let me go.' Lucas xpn bersimpati dgn air mata Megan.

'No! Luke. Stay with me.' Megan memeluk Lucas dari belakang. Dia mula menangis teresak2. Megan langsung xbersedia dgn kehancuran hubungan mereka. Xsangka Lucas mahu berjumpa semata2 untuk memutuskan hubungan mereka yg sdh lama terjalin ats dasr cinta.

Runaway LoveWhere stories live. Discover now